صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 May 2023
مدیرکل زندان های استان همدان با اشاره به اهداف اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان ها بر اجرای گسترش دوره های جدید و به‌روز برای توانمندسازی زندانیان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۶۰۷۵۳
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، نشست صمیمی برای اجرای برنامه های آموزشی و فنی و حرفه ای ویژه زندانیان زندان‌های استان و گسترش دوره های آموزشی زندانیان با حضور حسن محمد یاری مدیر کل زندان های استان، علیرضا مهرابی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، روسای زندان های استان و روسای آموزش فنی و حرفه ای شهرستان‌ها برگزار شد.

مدیرکل زندان‌های استان همدان در این جلسه به ارائه گزارشی از برگزاری کلاس‌های فنی و حرفه‌ای در زندان های استان پرداخت و گفت: با توجه به اینکه دوره های حرفه آموزی در سال های اخیر تکراری است، این امر نیازمند توسعه و تقویت دوره‌های آموزشی فنی و حرفه ای در رشته‌های جدید که ظرفیت افزایش تولید و اشتغال حتی در داخل زندان ها را دارند، است.

حسن محمدیاری با اشاره به اهداف اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان ها بر اجرای گسترش دوره های جدید و به‌روز برای توانمندسازی زندانیان تاکید کرد.

وی در ادامه یادآور شد: فنی و حرفه ای استان می‌تواند کلاس‌های تئوری و عملی خود را بیشتر در رشته های کشت گلخانه ای، پرورش قارچ و انواع جوشکاری برای زندانیان زندان های استان برگزار کند.

مدیر کل فنی و حرفه ای آموزش استان همدان نیز در ادامه با اشاره به همکاری خوب میان رؤسای ادارات فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها و زندان های تابعه، این تعامل را به عنوان مهمترین دلیل نتیجه‌بخش بودن اقدامات آموزشی بیان کرد و خواستار افزایش این تعامل و همکاری صمیمانه شد .

مهرابی خاطرنشان کرد : افرادی که در زندان ها آموزش فنی و حرفه ای را یاد می گیرند کمتر به زندان بازگشت خواهند داشت و این امر باعث کاهش آمار زندانیان در جامعه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آموزش و مهارت آموزی در بین زندانیان زندان های استان را امری تاثیر گذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد .

مدیر کل فنی و حرفه ­ای استان همدا­­ن در ادامه برایجاد تنوع در برگزاری رشته‌های فنی و حرفه‌ای و به ویژه رشته‌های کوتاه مدت دارای بازار کار، نیاز سنجی آموزشی، تحویل گواهینامه قبل از آزادی زندانیان، سهولت در ایاب و ذهاب مربیان فنی و حرفه ای، اندیشیدن تدابیر لازم برای برگزاری دوره های آموزشی برای زندانیان رای باز، برنامه ریزی لازم برای برگزاری دوره های فنی و حرفه ای ویژه زندانیان بند نسوان، برگزاری دوره های بدون هزینه مربی (استاد –شاگردی ) ودعوت از کار آفرینان در برگزاری همایش ها تاکید کرد و خواستار پیگیری موارد لازم شد .

گفتنی است؛ در این نشست موانع و مشکلات پیش رو در زمینه آموزش فنی و حرفه ای در زندان­ها و پیشنهادها و راهکارهای مورد نظر مطرح و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات