صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
قلهکی گفت: بازی های دیجیتالی با اخلاق، منش و فرهنگ ایرانی و اسلامی هیچ سازگاری نداشته و در تضاد با آن است
کد خبر: ۸۸۶۵۳۷۵
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

علی قلهکی پژوهشگر فضای مجازی و فعال رسانه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: در همه کشورهای دنیا رده بندی بازی های رایانه ای به عنوان اثرگذار ترین ابزار برای کنترل محتوایی دیجیتال تایید می شود و به نوعی با استفاده از نظام رتبه بندی و موارد قانونی که اجازه نمی دهد هر محتوای دیجیتالی را به کودکان بدهند و هر فروشگاهی اجازه فروش هر بازی و فیلمی را ندارد طبیعتاً جلوی این موارد را می گیرند و بدین ترتیب هر گروه سنی تناسب محتوایی خود را در خوراک گرفتن دیجیتال خواهد داشت.

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه روند اخلاقی حاکم بر بازیکنان دقیقاً الگو گرفته از فرهنگ غربی است عنوان کرد: بازی های دیجیتالی با اخلاق، منش و فرهنگ ایرانی و اسلامی هیچ سازگاری نداشته و در تضاد با آن است و باید گفت در حوزه اجتماعی نیز رفتارهای غیر اخلاقی و ضد اجتماعی در افکار بازیکنان باب می شود و متاسفانه این رفتار ها از فضای خیالی به فضای واقعی منتقل خواهد شد.

قلهکی با اشاره به آسیب های امنیتی و سیاسی بازی های رایانه ای در کشور تصریح کرد: در حال حاضر شاهدیم که یک سری بازی ها ارزش های غربی و موارد غیر اخلاقی را در کنار شاخص های امنیتی به بازیکن القا می کنند، یعنی بازی ها هم مشکل اخلاقی دارند و هم موارد اجتماعی و ارزش های ضد ایرانی را به شکل خاصی در نوجوانان و جوانان ترویج می کنند؛ مثلاً یک بازیکن در حین بازی در قالب نیروی ویژه آمریکایی به برج میلاد که نماد حاکمیتی در ایران است حمله می کند و می پذیرد که قدرت برتر جهان سرباز آمریکایی است.



ارسال نظرات