صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 10 May 2023
امام جمعه شال اذعان کرد: اولین حرکت انقلابی امام(ره) ایستادگی در مقابل توهین مستکبرین به کشور و مقابله با ایجاد وابستگی ایران به غرب از طریق قرارداد کاپیتولاسیون بود.
کد خبر: ۸۸۶۶۶۸۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی شالی امام جمعه شهرستان شال، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین،پیرامون محبوبیت امام خمینی(ره) در مجامع بین‌المللی و مهم‌ترین خواسته‌های ایشان برای ادامه راه انقلاب اظهار کرد: امام خمینی(ره) انسانی با کمالات بالای انسانی و شخصیتی با ویژگی‌های خاص بودند که این کمالات و ویژگی‌ها سبب محبوبیت ایشان در میان همه انسان‌ها شده است.

وی دعوت به وحدت را اصلی‌ترین ویژگی بنیان‌گذار کبیر انقلاب دانست و تشریح کرد: شجاعت، مردم‌دوستی، ساده‌زیستی، پاکی در زندگی، شهامت، ایستادگی در مقابل استکبار، دفاع از مظلومان در سراسر عالم و هم‌چنین دفاع از اسلام و دستاوردهایش از دیگر ویژگی‌های امام خمینی(ره) بود که سبب محبوبیت ایشان در عالم و به‌ویژه نزد مسلمانان شده است.

امام جمعه شالتوضیح داد: امام خمینی(ره) همچون اجداد بزرگوارش، پیاده شدن اسلام و ارزش‌های اسلامی و هم‌چنین احیای اسلام را بزرگترین هدف خود قرار داده بود و کتابی را نیز در این زمینه تالیف نمودند.

موسوی شالی دفاع از حقوق مردم را از دیگر اهداف امام راحل عنوان کرد و گفت: دفاع از حقوق مردم ئ هم‌چنین خدمتگزاری به مردم و به‌ویژه محرومین و مظلومین از دیگر اهداف امام خمینی(ره) بود.

وی اولین حرکت انقلابی امام(ره) را به خاطر توهین مستکبرین به کشور و ایجاد وابستگی ایران به غرب از طریق قرارداد کاپیتولاسیون دانست و تبیین کرد: دستیابی کشور به استقلال همه جانبه یکی دیگر از اهداف امام خمینی(ره) برای انقلاب بود.

امام جمعه شال تصریح کرد: امروز پایه‌های نظام اسلامی شکل گرفته و قانون اساسی پیشرفته‌ای در کشور حکمفرماست و خوشبختانه کشور ما کشوری مستقل است.

موسوی شالی ادامه داد: بعد از اجرای اسلام هرجند نواقصی نیز بوده و هست ولی ما قدم‌های موثر بسیاری را برداشته‌ایم و کشور ایران تنها کشوری است که دارای حاکمیت ولایت فقیه می‌باشد و بعد از گذشت 37 سال هم‌چنان این حاکمیت در جامعه وجود دارد.

وی خدمتگزاری به مردم و به فکر مردم بودن را از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و مطرح کرد: تا قبل از انقلاب مردم هیچ‌گونه حقی نداشتند و همه امکانات و خدمات تنها مختص شاه و بستگانش بود ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل کمیته امداد و نهادهای این‌چنین خدمات ارزنده‌ای به همه مردم صورت گرفت.

امام جمعه شال اضافه کرد: امروز کمتر روستایی را می‌توان یافت که از نعمت آب و برق بی‌بهره باشد و این موضوعات مربوط به یک یا دو دولت نیست بلکه این‌ها همه از سیاست‌های این نظام است.

موسوی شالی در ادامه خاطرنشان کرد: ما هنوز در میانه راهیم و برای تشکیل کامل حکومت اسلامی و تحقق کشور اسلامی راه بسیاری باقی است.

وی در خاتمه تاکید کرد: امروز کشور ما با تمام موانع و فراز و نشیب‌های موجود در جهت تحقق کامل حکومت اسلامی حرکت می‌کند و باید مردم و مسئولین به میدان آمده و به صورت جهادی عمل نمایند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات