صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
علیرضا رحیمی گفت: 43 راهکار در سند تحول بنیادین مربوط به ظرفیت همکاری حوزه و آموزش و پرورش وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۶۷۱۸۳
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علیرضا رحیمی  معاون پژوهشی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش کشور روز چهارشنبه در نشست ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پروش استان البرز، افزود: اساس و پایه آموزش و پرورش ایران بر اساس مکاتب و آموزه های تجربی می باشد، از این رو از 137 راهکار ارائه شده در سند تحول بنیادین، 43 راهکار آن مربوط به ظرفیت همکاری حوزه و آموزش و پرورش است.


وی اظهار کرد: بایداز ظرفیت های عظیم حوزه های علمیه برای تحقق اهداف آموزش و پرورش بهره برداری شود.

وی بیان کرد: رسالت کمیته همکاری ها این است که از ظرفیت های عظیم حوزه های علمیه برای تحقق اهداف آموزش و پرورش بهره برداری شود.

وی یادآور شد: بعد از سال ها که از فعالیت کمیته همکاری ها می گذرد ساختار سازمانی منسجم و منظمی برای آن تعریف شده که وزیر ، معاونین وزارت آموزش و پرورش، رییس حوزه های علمیه سراسر کشور و معاونین حوزه عضو این ستاد هستند.

رحیمی تصریح کرد: مسئولیت دبیرخانه با حجت الاسلام سید مجتبی ملکی می باشد و امروز این کمیته دارای برنامه ای مدون است که در ستاد مورد بررسی قرار گرفته و براساس تفاهم نامه ای با استان ها اجرایی می شود.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های کمیته همکاری حوزه و آموزش وپرورش البرز و به ویژه همراهی و همدلی آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در این استان افزود: البرز بر اساس گزارش های ارائه شده عملکرد خوبی داشته و در بعضی از بخش ها از برنامه های هم جلوتراست.

معاون پژوهشی کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: باید برای برطرف کردن نیازهای فرهنگی جامعه نیازسنجی کرد و فرایند جذب حوزه باید با دقت کافی صورت پذیرد و روحانیون باید دوره های تخصصی را طی کنند و با آمادگی کامل در مدارس حاضر شوند.

رحیمی بیان کرد: باید به دانشگاه فرهنگیان و معلمینی که مشغول تحصیل هستند و همچنین مسائل تربیتی توجه خاصی شود.

وی اضافه کرد: باید به بحث توانمند سازی مدیران ،مربیان و معلمان مدارس توجه خاص و ویژه صورت پذیرد.

رحیمی با اشاره به اینکه ظرفیت حوزه با نیازهای آموزش و پرورش تطبیق ندارد تصریح کرد: یک طلبه خردمند می تواند در یک مدرسه انقلاب ایجاد کند.

وی یکی از مطالبات آموزش و پرورش از حوزه را آماده کردن روحانیون برای حضور در مدارس ذکر کرد و افزود: ما نیاز به نیروی خبره آشنا به مبانی دینی ، مذهبی و مسائل روز در مدارس داریم .

البرز 440 هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات