صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 19 May 2023
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین گشایش نمایشگاه قرآن و عترت در تبریز‏ تأسی به آموزه های قرآن کریم را حافظ عزت و کرامت و اقتدار عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۶۹۴۵۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، محمد محمدپور در این آیین گفت: به برکت انقلاب اسلامی و انفاس قدسی امام راحل نهضتی در حوزه‌ی قرآن شروع شد که قرآن از طاقچه ها و از یک حالت زینتی به عرصه‌ی اجتماع وارد و اثرگذار شد.

وی افزود: این کلام عظیم از زبان امام خمینی (ره) جاری شد و تاثیری شگفت در ایران و جهان ایجاد کرد و اگر امروز حرکتی یا جنبشی در میان ملل اسلامی در سطح جهان را شاهد هستیم به برکت حضور قرآن است.

محمدپور گفت: اگر قرآن در زندگی فردی و اجتماعی ما حضور پیدا کند ما جامعه‌ای بالنده‏‏‌‏ ‏و فرهیخته و رو به رشد خواهیم داشت چراکه قرآن متضمن سعادت و سلامت روح و روان افراد است و در سایه های آموزه‌های این کتاب عظیم جوانان و فرزندان ما از آسیب ها مصون می مانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: اگر ما به دنبال توسعه در جامعه هستیم و قصد داریم از مراتب رشد برخوردار شویم این امر در سایه قرآن اتفاق می‌افتد و عمل به آموزه های قرآنی عزت و کرامت و اقتدار ما را حفظ می کند.

وی افزود: ریشه ی تمام خشونت ها و بی اخلاقیها در فاصله گرفتن از قرآن است و براین اساس یکی از وظایف اصلی ما بسط و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است.

وی تاکید کرد: نیاز امروز جامعه ی ما پی بردن به معرفت قرآن است و ما مکلف به رساندن پیام قرآن هستیم و چه زبانی بهتر از زبان قرآن برای رساندن این پیام چراکه هر پیامی از زبان نافذ هنر جاری شود چون با دل و روح انسانها سر و کار دارد تاثیرگذاتر خواهد بود.

محمدپور گفت: ترویج و توسعه فعالیتهای قرآنی یکی از وظایف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و براین اساس در سال گذشته چهارصد میلیون برای این امر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه شده و ٥٣ موسسه قرآنی در همین راستا در سطح استان فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: فعالیتهای قرآنی در سطح استان امسال نیز ادامه داشته و گسترده تر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن و عترت گفت: این نمایشگاه امسال عرصه تجلی همکاری و همراهی و همدلی نهادهای مختلف است و مهمترین ویژگی آن برگزاری توسط بخش خصوصی است.

 نمایشگاه یاد شده با هدف شناسایی، معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی و همچنین زمینه سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه های مختلف با فعالیت‌های قرآنی و کمک به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی از سیزدهم خردادماه تا نهم تیرماه برپا خواهد بود.

این نمایشگاه در بخش‌های مختلفی برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به بخش آثار نفیس هنری، رسانه‌های دیجیتال، عفاف و حجاب، انتشارات قرآنی، کودک و نوجوان، خانواده و هنر آشپزی رمضان اشاره کرد.

نمایشگاه قرآن و عترت از سیزدهم خرداد تا نهم تیرماه سال‌جاری از ساعت۱۸/۳۰ تا ٢٤ در نگارخانه دانشگاه هنر اسلامی تبریز واقع در بلوار آزادی بعد از میدان حکیم نظامی نرسیده به چهارراه طالقانی برپا خواهد بود.
ارسال نظرات