صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
درسیزدهمین محفل ادبی حدیث باب عشق به مناسبت میلاد مسعود کریم اهل بیت(ع) از دو کتاب"محبت پنهان"در حوزه ادبیات پایداری و کتاب شعر آئینی"یه ی ته‌سبیه دلداری" رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۷۱۶۱۱
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سیزدهمین محفل ادبی حدیث باب عشق به مناسبت میلاد مسعود کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان و با همکاری و مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان ، سازمان بسیج هنرمندان و کانون بسیج مداحان و شاعران آیینی شامگاه گذشته در سنندج برگزار شد.

در این محفل ادبی با حضور نماینده ولی فقیه در استان از  دو کتاب «محبت پنهان» خاطرات آزاده  سرافراز « محمد تقی کریمی» مربوط به ادبیات پایداری و کتاب شعر آئینی «یه ی ته‌سبیه دلداری » اثر« محمدرحیمی رضوان»  رونمایی شد.

کتاب « محبت پنهان » خاطرات 7 سال و نیم اسارت آزاده بیجاری است که به همراه 12 نفر از دوستان خود که به 13 نفر مشهور گردیدند در همان ابتدای جنگ تحمیلی به دستور حضرت امام ( ره ) لبیک گفتند و به جبهه رفتند در این بین و در عملیات والفجر مقدماتی 6 نفر از دوستان شهید ، 6 نفر اسیر و 1 نفر هم نجات پیدا نمودند.محمد تقی کریمی که اکنون بازنشسته آموزش و پرورش می باشد در 28 مرداد ماه 69 پس از تحمل دوران اسارت به عنوان دومین گروه از اسرای آزاده شده اردوگاه موصل 1 به کشور بازگشتند می گوید : سال دوم ریاضی فیزیک بودم و با اینکه جزء شاگردان بسیار خوب مدرسه بودم ، حسب تکلیف مدرسه را رهاکردیم و به همراه دوستان خود که بعدها به عنوان 13 نفر مشهور شدیم به جبهه رفتیم و در عملیات والفجر مقدماتی در فکه  به اسارت در آمدیم.

این دوست و همرزم شهید « جعفر رضایی » که فیلم شیار 143 بر اساس داستان زندگی مادر آن شهید ساخته شد می گوید : جعفر یکی از شهدای گروه 13 نفره ما بود که در کنار دست من به شهادت رسید . وی در 28 مرداد 69 آزاد و به کشور بازگشت و با توجه به اینکه در دوران اسارت نزد طلبه جوانی که هم بندی آنان بود با نام « محمد رضا شایق» که اکنون استاد دانشگاه می باشد صرف و نحو عربی را به خوبی فرا می گیرد ، بعد ازآزادی تحصیل را ادامه و در دانشگاه با رتبه عالی موفق به اخذ مردک کارشناسی ادبیات عرب می گردد و پس از جذب در اموزش و پرورش  در مدارس شهرستان بیجار به امر آموزش می پردازد.


کتاب شعر آیینی « یه ی ته سبیه دلداری » متشکل از اشعار آیینی محمد رحیمی رضوان با زبان گروسی است که توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در انتشارات صحیفه خرد و در تیراژ1100 نسخه با قیمت 5000 تومان به منظور توجه به اشعار آیینی مناطق مختلف استان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
ارسال نظرات