صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
مدیر پیشگیری دادگستری استان قم گفت: ساماندهی قهوه‌خانه‌های سنتی استان قم یکی از ضروریات این استان است که در۶ ماهه اول سال جاری در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۸۸۷۲۱۸۲
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سعید کاویانی با اشاره به اهمیت نظارت بر سفره خانه‌های سنتی اظهار داشت: در صورت عدم ساماندهی و نظارت بر عملکرد قهوه‌خانه‌ها، باید شاهد این بود که قهوه‌خانه‌ها بسترساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شوند.

وی افزود: طبق قوانین صریح ابلاغ‌شده به اداره بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان قم، ارائه سرویس‌های قلیان در تمام قهوه‌خانه‌ها ممنوع است.

مدیر پیشگیری دادگستری استان قم با اشاره به رویکرد معاونت پیشگیری و اتاق اصناف درباره ممنوعیت استفاده از دخانیات وقلیان در اماکن عمومی تصریح کرد: در هفته بدون دخانیات که به علت مصادف بودن با ماه مبارک رمضان به 8 الی 14 تیرماه تغییرکرد، در مورد محدودیت مصرف و عرضه دخانیات و قلیان و ساماندهی این قهوه‌خانه‌ها و ابطال پروانه کسب برخی از این قهوه‌خانه بحث شده است.

کاویانی خاطرنشان کرد: طبق ضوابط، قوانین و مقررات اعلامی از سوی اداره بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی هیچ قهوه‌خانه‌ای اجازه عرضه قلیان ندارد، و همچنین طبق قوانین علوم پزشکی و شهرداری حد و مصرف دخانیات در اماکن عمومی ارائه و عرضه هر گونه قلیان در اماکن عمومی ممنوع است.

مدیر پیشگیری دادگستری استان قم عنوان کرد: حدوداً 300 قهوه‌خانه مجاز و غیر مجاز در سطح استان داریم که تعدادی از این‌ها پروانه کسب لازم ندارند، از همین رو اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه باید درباره محدودیت مصرف عرضه دخانیات و قلیان در ساماندهی و نظارت بر صدور پروانه و نحوه عملکرد قهوه‌خانه‌های سنتی اقداماتی انجام دهند.

وی تصریح کرد: کلیه قهوه‌خانه‌ها در قلمرو جغرافیایی استان قم اعم از بیرون شهر و اماکن سیاحتی، باید پروانه کسب داشته باشند و ارائه قلیان چه به کودکان چه به خانواده‌ها و چه جوانان و خانواده‌ها ممنوع است.

کاویانی با اشاره به بحث موازی کاری بین اتاق اصناف و سازمان گردشگری گفت: به منظور جلوگیری از تداخل کاری‌ها مقرر شده کمیته مشترکی اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه را رصد و نحوه صدور مجوز برای قهوه‌خانه‌ها را از طریق اتاق اصناف و سازمان گردشگری استان رصد کند.

وی افزود: باید نهادهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برنامه‌ریزی جامعی برای اوقات فراغت و تفریح جوانان و خانواده‌ها اعم از مسابقات و برنامه‌های شاد داشته باشند تا بتوانند جایگزین بساط قلیان و دخانیات در بوستان‌های استان قم باشد.

 مدیر پیشگیری دادگستری استان قم بیان کرد: جلوگیری از اقدامات موازی کارانه چه در حوزه نظارتی و چه برنامه‌ریزی‌های اجرایی از اولویت‌های ماست تا با یک‌ رویه ثابت بر نحوه صدور مجوز یک هماهنگی ثابت در سطح استان داشته باشیم.

 وی بیان کرد: برای دریافت پروانه کسب و مجوز قهوه‌خانه‌های سنتی، فراخوان‌هایی از طریق اتحادیه مربوطه و اتاق اصناف صادرشده و کارگروه‌هایی با محوریت ساماندهی قهوه‌خانه‌ها برای ارائه مجوز تشکیل‌شده است که افراد می‌توانند مجوز لازم را کسب کنند.

ارسال نظرات