صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - 29 May 2023
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت دولت از برندسازی در اقتصاد کشور گفت: اصلاح ساختار سازمانی لازمه کاهش بهای تمام شده بخش تولید است.
کد خبر: ۸۸۸۰۰۴۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، معصومه آقاپور علیشاهی اظهار داشت: برای حضور موفق تولیدات در بازارهای بین‌المللی باید به سه مؤلفه کاهش بهای تمام شده، تمایز و تمرکز در بخش تولید توجه جدی شود.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار سازمانی در کاهش بهای تمام شده تولید تاثیرگذار است و باید توجه داشت هزینه سربار مانند حمل و نقل و گمرک همچنین هزینه ثابت در بخش تولید، بالا است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر لزوم حمایت دولت از برندسازی در اقتصاد کشور افزود: بالا بودن هزینه‌های صادراتی در کشور از دیگر عوامل و موانع برای حضور موفق در بازارهای بین‌المللی است.

وی افزود: اگر بهره‌وری در اقتصاد کشور ارتقا یابد بطور طبیعی هزینه‌های ثابت کاهش می‌یابد، بنابراین بالا رفتن قیمت تمام شده مانع از رقابت کالاهای ایرانی با کالاهای مشابه خارجی می‌شود.

آقاپور‌علیشاهی بیان کرد: در حال حاضر دارایی‌ها ثابت متعلق به اشخاص یا شرکت‌ها بوده این در حالی است که دارایی‌ها مذکور باید به صورت دارایی جاری در خدمت تولید باشد.

وی گفت: باید بخش تولید روی چند فعالیت مشخص تمرکز داشته باشد و به‌صورت هدفمند با ارائه یارانه از این بخش‌ها حمایت شود تا برندسازی در این رابطه صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اقلیمی که در جمهوری اسلامی است، می‌توان با صنعتی‌کردن بخش کشاورزی زمینه تولیدات محصولات باکیفیت را برای رقابت در بازارهای جهانی فراهم کرد.

ارسال نظرات