صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
کد خبر: ۸۸۸۴۸۷۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  رضا میرزایی در نشست تخصصی کارشناسان سازمان‌های مردم‌نهاد استان کردستان با هدف ارائه راهکارهای پیشگیرانه از قاچاق کالا و ارز کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، گفت: در بحث آگاه‌سازی و روشن‌گری مردم در حوزه مضرات استفاده از کالاهای قاچاق به ویژه کالاهای سلامت‌محور سمن‌ها به عنوان سازمان‌های از بطن مردم وظایف سنگینی به عهده دارند.
 

وی گفت: سمن‌ها باید مشکلات و آسیب‌های خاص در این حوزه را شناسایی و احصا کرده و راهکارهای مناسب برای رفع این معضل را به مسوولان ارائه کنند.
 

وی خاطرنشان کرد: سمن‌ها حالت ضربه‌گیر دارند و اگر مشکلی برای نظام پیش بیاید این سازمان‌های مردم‌نهاد هستند که می‌توانند در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.

به گفته دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگ و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در جذب و مشارکت مردم و تسهیل امور در این حوزه نقش تعین‌کننده‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه همواره سودجویان و منافع‌طلبان دنبال کسب سود از راه‌های آسان هستند، تصریح کرد: این فطرتی است که در همه انسان‌ها وجود دارد و قاچاق کالا از بسترهایی کسب سود آسان است که امروز مورد توجه بسیاری از سودجویان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز یک معضل اجتماعی است که اقتصاد کشور را مورد حمله قرار داده و به بنیان‌های اقتصادی کشور ضربات بسیار زیادی را وارد کرده است.


دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگ و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با بیان اینکه اقدامات آفندی و پدافندی زیادی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح کشور طی سال‌های اخیر انجام شده است، اما هنوز راه زیادی برای مقابله کامل با قاچاق کالا و ارز در استان داریم.

میرزایی گفت: وقتی کالایی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود یعنی ارز از کشور خارج می‌شود و این یعنی ضربه به اقتصاد و اشتغال کشور که قابل جبران نیست.


وی با تاکید بر اینکه 70 تا 80 درصد کالاهای سلامت‌محور که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، تقلبی و فاقد استانداردهای لازم هستند، افزود: ورود قاچاق به کشور آسیب‌های جدی را به تولید و صنعت استان وارد می‌کند.
 

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگ و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار داشت: به دلیل ورود کالاهای قاچاق به استان 73 واحد تولیدی در کردستان غیرفعال و 1083 نفر که در این واحدها مشغول به کار بوده‌اند طی چند سال اخیر از کار بیکار شده‌اند.
 

میرزایی با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز در کشور بستر پولشویی را در کشورها فراهم می‌سازد، اذعان کرد: بحث پولشویی را بارها به نیروی انتظامی متذکر شده‌ام، چرا که قاچاق کالا از آسمان وارد کشور نمی‌شود.
 

وی در ادامه گفت: طی سال‌های اخیر در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و در زمینه کشف و ضبط مشروبات الکلی نیز رتبه نخست کشوری کسب کرده‌ایم.
 

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگ و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان به حجم قاچاق کالا و ارز در کشور از سال 92 تا 95 گریز کوتاهی زد و افزود: این حجم طی سه سال گذشته از 25 میایارد دلار به 12.6 میلیارد دلار برابر با 50 درصد کاهش رسیده است.


وی از شناسایی و متلاشی‌کردن 53 باند کلان طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در سه ماهه اول امسال نیز 25 باند کلان در استان شناسایی و متلاش شده است.
 

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگ و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خاطرنشان کرد: اگر کمربند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان بسته نشود سایر استان‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.
 
انتهای پیام/7727
 


ارسال نظرات