صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 10 May 2023
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان حجاب بانوان هرمزگان را برترین حجاب ها با اصالت بومی و محلی برشمرد و گفت: نباید اجازه تغییر فرهنگ بومی و محلی هرمزگان به بیگانگان بدهیم.
کد خبر: ۸۸۸۶۲۱۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان از میناب، رضا ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در نشست بصیرتی با موضوع فرهنگ عفاف و حجاب در جمع خواهران بسیجی حوزه مقاومت حضرت زینب(س)شهرستان میناب با تاکید بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: چادر و مقنعه زنان قابل احترام است و فرهنگ اصیل بومی و محلی مردم هرمزگان باید ترویج داده شود.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان افزود: بانوان محجبه بسیجی هرمزگان باید در ترویج و گسترش فرهنگ عفاف در جامعه تلاش کنند و به موضع عفاف بیشتر از حجاب پرداخته شود.

وی عفت و پاکدامنی زنان را موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه برشمرد و اظهار داشت: حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی ، این دو عامل باعث سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی درجامعه خواهد شد.

سردار ترابی ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله آمار بالای طلاق در جامعه را در نتیجه کمرنگی عفاف و نپرداختن ریشه ای به این موضوع عنوان کرد و بیان داشت: نباید اجازه جایگزین شدن فرهنگی بومی و محلی منطقه رابه فرهنگ بیگانه داد.

وی حجاب زنان هرمزگان را برترین حجاب ها برشمرد و تاکید کرد: آنچه می تواند جامعه ای را از این آسیب ها ی شوم مصون داشته وحفظ کند، ترویج فرهنگ دقیق عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن درجامعه است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ابراز داشت: در قبال پاسداشت امنیت و حجاب زنان و دختران ما از دستخوش فرهنگ بیگانه دشمن هزینه های زیادی شده و خون های زیادی ریخته شده است، لذا قدر این حجاب و امنیت در جامعه را باید دانست.

وی اذعان داشت: شناخت تاثیر حجاب ونقش آن در کاهش آسیب اجتماعی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی و تعامل هموار سازد، به طوری که علاوه بر درک عمل آنها و جلوگیری از تداوم آن عمل با ارائه راه حل‌هایی به سلامت جامعه کمک نماید.

ترابی بسیج را مظهر و ابزار قدرت برای ولایت و نظام دانست و گفت: رزمندگان ما علی رغم خالی بودن دست هایشان از ابزار های جنگی شجاعانه در برابر دشمن ایستادند و نگذاشتند چادری از سری بیافتد و یا نااهلی نگاه چپی به خاک میهن داشته باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: از همان دست های خالی امروزه ایران اسلامی به قدرت اول منطقه تبدیل شده و در برقراری امنیت نه تنها در مرزهای ایران اسلامی در جای جای این کره خاکی در گرفتن حق مظلوم از ظالم و برقراری امنیت انجام وظیفه می کنند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان تاکید کرد: همان گونه که بسیجیان ما صدام حسین را به زباله دان تاریخ انداختند و تحرک دشمن در منطقه را با موشک های دور برد جواب دادند در پاسداشت حجاب و عفاف با معیار ایرانی و اسلامی در جامعه ،فرهنگ بیگانه را از صحنه جامعه به زباله دان دهر خواهند انداخت.

ارسال نظرات