صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: مسئولان، مدیران و کارکنان ادارات باید توجه کنند هر کاری که خارج از قوانین و مقررات اداری و وظایف آنها باشد، منکر است و باید از آن دوری کنند.
کد خبر: ۸۸۸۸۶۷۱
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمود الله‌ مرادی در همایش امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سروآباد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان در سالن جلسات فرمانداری سروآباد برگزار شد، گفت: اگر همه افراد جامعه تلاش کنند همه چیز در جای خود قرار گرفته و قرار بگیرد، بزرگترین معروفات است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در تمام شهرستان های استان فعال شده که امامان جمعه رئیس ستادها و فرمانداران معاون این ستادها هستند و سایر ادارات عضو آن هستند.
 
وی اضافه کرد: مدیران و مسئولان شهرستانی توجه کنند موارد و مسائلی که در راستای نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر لازم است، باید تذکر داده شود، بنابراین تلاش و کوشش همه ما باید فراگیر کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشد.
 
وی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک ستاد 100درصد مردمی است که ترویج کارهای نیک در جامعه و جلوگیری از منکرات مهمترین وظیفه این ستاد است که با احساس مسئولیت همه افراد جامعه این مهم محقق خواهد شد.
 
الله مرادی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص عفاف و حجاب نیست، اظهار کرد: برخی از افراد جامعه امر به معروف و نهی از منکر را در این 2 نکته می دانند، در حالی که حجاب و عفاف تنها قسمتی از این 2 فریضه مهم الهی است.
 
وی به امنیت جامعه اشاره کرد و افزود: آرامش و امنیتی که امروز در جامعه ما برقرار است در سایه خون پاک شهدا و تلاش و کوشش شبانه روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است و این امنیت ایجاد شده بزرگترین معروفات است.
 
وی ادامه داد: همه افراد جامعه باید در راستای حفظ امنیت و آرامش جامعه که بزرگترین معروفات است، به نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کمک کنند و هر حرکت و اقدامی که باعث سلب شدن این نعمت الهی می شود، باید از بروز آن جلوگیری کنند.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: حفظ محیط زیست، ایجاد فضای کسب و کار برای جوانان و جلوگیری از معضلات اجتماعی از بزرگترین معروفات در جامعه است که هر کدام از افراد جامعه می تواند در این راستا فعالیت داشته باشد.
وی گفت: خدمتگزاری صادقانه مسئولان نظام به مردم بزرگترین معروفات در جامعه است که باید به نحو احسن انجام شود.
 
وی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف مسئولان که قانون برای آنها تعیین و مشخص کرده است، خدمتگزاری به مردم و انجام وظایف خود به نحو احسن و دقیق است، بنابراین اولویت همه مسئولان باید خدمتگزاری به مردم باشد.
 

**امر به معروف و نهی از منکر باعث ایجاد وحدت و اتحاد در جامعه می شود
 
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سروآباد گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باعث ایجاد اتحاد و وحدت شده و تفرقه و اختلاف را در جامعه ریشه کن می کند.
 
ماموستا سید احمد سجادی در این همایش افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی باعث همبستگی و یکدلی مسلمانان در برابر توطئه های دشمنان خواهد شد.
 
وی ادامه داد: آنچه که امروز جوامع اسلامی در برابر کفر جهانی به آن نیاز دارند، اتحاد و یکدلی است و این مهم در سایه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به دست خواهد آمد.
 
امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سروآباد اضافه کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از ستون های مهم دین اسلام است که بر تمام افراد جامعه از بزرگ و کوچک، زن و مرد، پیر و جوان و کودک و نوجوان باید آن را انجام دهند.
 

وی افزود: تاکید بزرگان دین بر انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیانگر اهمیت آن است، فریضه ای که وظیفه دینی، شرعی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همه افراد جامعه است و هیچ فردی نباید در انجام آن سهل انگاری و کوتاهی داشته و انجام آن را به دیگران نسبت دهد.
 
ماموستا سجادی اظهار کرد: اگر امروز ایران اسلامی در جهان حرفی برای گفتن دارد و عزت و سربلندی آن باعث کوری چشم دشمنان شده است، به این دلیل است که فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آن یک اصل و سرلوحه کاری مسئولان آن است.
 

** فرماندار شهرستان سروآباد نیز در این همایش اظهار کرد: خوشبختانه این شهرستان یک شهرستان فرهنگی است که در بسیاری از زمینه ها یک شهرستان پاک است و بسیاری از ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی که در سایر مکان ها وجود دارد در این شهرستان دیده نمی شود.
 
علی مفاخری به ایجاد شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان سروآباد اشاره کرد و افزود: هم اکنون در 2 بخش مرکزی و هورامان و 73 روستای تابعه این شهرستان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل و فعال شده اند و جلسات متعددی نیز در این زمینه برگزار شده است.
 
وی اضافه کرد: در شهرستان سروآباد 798 نفر عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند و برای 110 نفر از طلایه داران مرد و 30 نفر از بانوان کارت شناسایی صادر شده است.
 
وی گفت: در سطح شهرستان سروآباد 25 کانون فرهنگی در روستاها فعال و دایر هستند که در هر یک از این گروه ها بیش از 40 نفر عضو هستند و به انجام کارهای فرهنگی فعالیت می کنند.
 
فرماندار شهرستان سروآباد ادامه داد: مردم این شهرستان مردمانی متدین و همیشه پای کار هستند و آموزه های دینی و فرهنگی را از ماموستایان و عالمان دینی خود آموخته اند و با بصیرت و آگاهی خود در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کرده اند.
 
مفاخری افزود: مردم ما باید همیشه هوشیار و آگاه باشند و بدانند که دشمنان ساکت ننشسته اند و با شیوه های جدید و برنامه های مختلف سعی در ایجاد تفرقه و اختلاف را دارند و از هر طریقی که بتواند به ما ضربه بزند کوتاهی نخواهد کرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات