صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 May 2023
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی یزد گفت: از دولت انتظار می رود با تجربه گرفتن از سال های گذشته دیپلماسی انقلابی را جایگزین دیپلماسی التماسی کند.
کد خبر: ۸۸۹۰۱۷۵
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
به  گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از یزد،دانش میر در گفتگو با خبرنگار بسیج دانشجویی با بیان اینکه با گذشت دو سال از توافق برجام و تحقق نیافتن وعده های مسئولین در رابطه با برجام افزود: از همان روز اول دلسوزان این نظام و مردم به مسئولین دولتی متذکر شده بودند که راه حل مشکلات اقتصادی در داخل کشور است و مذاکره با غرب و امریکا و تاراج دست آورد های دانشمندان در فناوری هسته ای مشکلات را حل نمی کند؛ اما عده ای غرب و آمریکا را منجی پنداشتند و همه توان خود را صرف مذاکره و توافق عجولانه با غرب کردند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی یزد با اشاره به اینکه از روز توافق تا همین امروز بارها شاهد بدعهدی های طرف غربی بودیم و به گفته مسئولین مذاکره کننده بارها برجام توسط طرف آمریکایی نقض شد افزود: تصویب تحریم جدید علیه ایران که نقض صریح برجام است دیگر برای کسی خبر داغ و جدیدی حساب نمی آید و به نوعی این عهد شکنی ها عادی شده است.

وی با متذکر شدن اینکه دولت هیچگاه توضیح دقیق و صریحی درباره دست آورد های برجام ارائه نداده است شروط رهبری در پذیرش برجام را یادآور شد و خاطر نشان کرد:از دولت انتظار می رود با تجربه گرفتن از چهار سال گذشته دیپلماسی انقلابی را جایگزین دیپلماسی التماسی کند و موضع قاطع، عملی و عینی بگیرد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه اصل تحریم ها یعنی تحریم‌های بانکی هنوز پابرجاست اضافه کرد: مردم ایران چوب برجام را خوردند که پیاز تحریم ها را نخورند و حالا وقت آن است که مسئولین با تکیه و اعتماد به توان داخلی در صدد حل مشکلات باشند.

میر با بیان اینکه نگاه دولت جدید به مشکلات و راه حل هایی که برای برون رفت از رکود و بحران اقتصادی دارد بسیار مهم است،با ابراز نگرانی نسبت به اینکه برخی هنوز مذاکره راه حل مشکلات می بینند تصریح کرد: عده ای از مسئولین راه حل مشکلات و چالش های مختلف پیش رو را در برجام های 2 و 3 می بینند.

عضو شورای تبیین مواضع کشوری با اشاره به اینکه عده ای با جو سازی و راه اندازی دعوا های سیاسی بی مورد قصد دارند تا مسائل اصلی و مشکلات اساسی کشور را به حاشیه ببرند خاطرنشان کرد: رکود اقتصادی و بیکاری و مشکلات معیشتی اصلی ترین چالش امروز کشور و دغدغه عموم مردم است که مسئولین نباید نسبت به آن بی تفاوت باشند و حل این موارد باید اولویت دولت باشد.

وی مطالبه گری  و روشنگری را اصلی ترین وظیفه تشکل های دانشجویی دانست و اظهار داشت: اینکه امروز شاهد این هستیم که برخی تشکل های دانشجویی رسالت های اصلی خود را فراموش کرده و درگیر سیاست بازی و حواشی بی مورد می شوند جای افسوس دارد و انتظار ها از جامعه دانشگاهی فراتر از این موارد است.
ارسال نظرات