صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: گلستان در زمینه پیشگیری از بیماری سالک پیشرو بوده و جشن کنترل این بیماری اوایل سال جاری در شرق استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۳۷۶۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، علی اصغر طهماسبی پیش از ظهر امروز در اولین همایش ملی تجارب برگزیده در حوزه بهداشت در گرگان اظهار کرد: هیچ کشوری دو ماه بعد از انقلابش انتخابات برگزار نکرد اما جمهوری اسلامی که کمتر از دو ماه از عمرش می‌گذشت این انتخابات را برگزار کرد.

وی افزود: در حوزه امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران جنگ ناجوانمردانه ای را پشت سر گذاشت و پیروزی چشم گیری را به دست آورد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان بیان داشت: قرار بود سوریه را در کمتر از یک ماه به سقوط بکشانند ولیکن امروز 6 سال از عمر پر برکت نظام مردمی سوریه می گذرد و نتوانستند این نظام را ساقط کنند لذا گروه های داعشی و تکفیری را پرورش دادند و در مرز های جمهوری اسلامی ایران مستقر کردند.

طهماسبی ادامه داد: تنها رژیمی که از این وضع سود می برد رژیم جعلی و پوشالی صهیونیسمی و استکبار جهانی امریکا جهانخواه است و این پیروزی ها و ایستادگی ها ظرفیت هایی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است و ما باید قدر این موفقیت ها و پیروزی ها را بدانیم و به وضوح لمس کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود، دستاوردها، اقدامات، تجارب، عملکردها، سیاستگذاری، برنامه ریزی، هماهنگی، تعامل، نظارت و ارزیابی را از جمله ظرفیت هایی عنوان کرد که باید در اختیار بگذاریم تا نسل جوان ما بتوانند از این ظرفیت ها نهایت استفاده را داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: در راستای پیشگیری از آسیب ها و توسعه سلامت محور خصوصی در کنار توسعه سلامت محور دولتی، طرح تحول دولت در حوزه سلامت بی بدیل و بی نظیر است.

به گفته طهماسبی؛ در این اوضاع تشکیل اتحادیه ها می تواند برخی از آسیب ها را کنار بزند و از ظرفیت های خیرین، سمن ها و تشکل های مردمی استفاده و فرهنگسازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در استان گلستان برنامه جامع سلامت در کارگروه سلامت و امنیت غذایی، سند راهبرد سلامت استان و همچنین کمیته دیده بانی سلامت استان فعال تر شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به کشتارگاه‎های غیرصنعتی گفت: 12 سال مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی ساماندهی کشتارگاه‎های غیرصنعتی بود که نتوانستند آن را عملیاتی کنند و سرانجام این مصوبه در سال 1394 عملیاتی و اجرایی شد.

طهماسبی با اشاره به کاهش برخی بیماری‎های حاد مانند آنفولانزای پرندگان در استان تصریح کرد: این مهم در سایه کارنامه قوی مسئولان استان بوده است که قوی و مقتدر عمل کردند.

به گفته وی؛ در حوزه فراورده های لبنی در استان گلستان بالغ بر یک‎هزار و 57 روستا وجود دارد، روستائیان در این حوزه از دامهایشان ارتزاق می‎کنند و نمی‎توان این مردمان را از دامهایشان جدا کرد لذا می طلبد با فرهنگسازی از تمام ظرفیت‎های روستائیان استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان اظهار داشت: گلستان در زمینه پیشگیری از بیماری سالک پیشرو بوده و جشن کنترل این بیماری اوایل سال جاری در شرق استان برگزار شد.

طهماسبی گفت: با توجه به اینکه خیلی از خانواده ها به برخی از داروهای گیاهی روی آوردند برخی از عطاری ها در استان دچار مشکل شده بودند که با شناسنامه دار کردن، تمدید پروانه فعالیت و نظارت بیشتر بر عطاری ها ساماندهی و سازماندهی شد.

وی ادامه داد: در 20 اولویت کاری که در استان گلستان وجود دارد چهار مورد متعلق به حوزه سلامت و امنیت غذایی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان اذعان کرد: در همه حوزه ها باید توسعه نگر باشیم که در غیر این صورت با مشکلات حاشیه نشینی و مشکلات عدیده ناشی از آن همچون گسترش آسیب های اجتماعی و بیماری ها مواجه خواهیم شد که طبق آمار 11 میلیون نفر ایرانی حاشیه نشین هستند که فقر و بدبختی و عدم بهداشت را به دنبال خواهد داشت.

طهماسبی یادآور شد: در 4 سال گذشته طرح تحول سلامت اقدام مفید دولت و وزارت بهداشت و درمان در حوزه کاهش هرینه های درمان و ارائه کیفیت مطلوب خدمات به مردم بوده است.

به گزارش بسیج؛ همایش ملی تجارب برگزیده حوزه بهداشت از امروز شنبه در گرگان آغاز شد و تا فردا ادامه دارد، که در آئین پایانی همایش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات