صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - 27 May 2023
هرجایی که از ارزش ها فاصله گرفتیم در بحث اقتصاد و فرهنگ و سیاست داخله و خارجه با مشکل روبرو شدیم اما هنوز مدیران در بدنه حاکمیت این احساس خطر را نکردند که پرداختن به حاشیه و رها کردن ارزش ها سقوط هولناکی را رقم خواهد زد.
کد خبر: ۸۹۰۲۹۲۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبر گزاری بسیج از قزوین، مدت ها است که برای پرداختن به اصول انقلاب  و ارزش ها مبتنی بر سیره امام و شهدا عده ای در داخل با ساخت چپ و راست هم مردم را فراموئش کرده اند و هم اینکه انقلاب را را در مسیر استحاله قرار داده اند.

اما در بدنه مدیران حاکمیتی طیفی از مردم را افراطی و تندرو و جنگ طلب می نامند و در برابر عده ای هم دیگران را ضد انقلاب می نامند و تفرقه بینداز و حکومت کن را دستاویز خود قرار داده اند.

عده ای نیز به نصیحت رهبر انقلاب و نایب امام عصر می پردازند و خود را عقل کل دانسته و آن چه را که خود نمی توانند و قدرت آن را ندارند اصرار به عقب نشینی انقلاب  و تغییر رویکرد دارند و منافع را با ارزش و بدون ارزش ها مطالبه می کنند.

ملتی که برتر از ملت حجاز در عهد رسول الله و مردم کوفه در عهد علی ابن ابیطالب هستند چرا نتوانستند در بخش فرهنگ و اقتصاد و مبارزه با مفاسد و برپایی عدالت مدیرانی در تراز انقلاب تربیت کند؟

آیا مردم مقصر هستند و بلوغ سیاسی فکری نرسیدند؟ایا مسوولین به خیال خود هر کم کاری کنند مردم تا قیامت تحمل خواهند کرد؟آیا هشدار تاریخی امام مستضعفان را در خصوص خشم ملت و احتمال برپایی یوم الله دیگر را فراموش کردند؟ با لفاظی و شعار مگر می شود یک ملت را اغنا کرد و مشکلات را با حرف و شعار پوشش داد؟

هرجایی که از ارزش ها فاصله گرفتیم در بحث اقتصاد و فرهنگ و سیاست داخله و خارجه با مشکل روبرو شدیم اما هنوز مدیران در بدنه حاکمیت این احساس خطر را نکردند که پرداختن به حاشیه و رها کردن ارزش ها سقوط هولناکی را رقم خواهد زد.

حال به بخشی از وصیت نامه امام مستضعفان پرداخته و به صورت سلسله وار به تحلیل و تفسیر کلام نورانی وی برای مخاطبان می پردازیم.

برترى ملت ايران در عصر حاضر


من با جراءت مدّعى هستم كه ملت ايران و توده ميليونى آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول اللّه صلى اللّه عليه و آله و كوفه و عراق در عهد اميرالمؤ منين و حسين بن على صلوات اللّه و سلامه عليهما مى باشند. آن حجاز كه در عهد رسول اللّه صلى اللّه عليه و آله مسلمانان نيز اطاعت از ايشان نمى كردند و با بهانه هايى به جبهه نمى رفتند كه خداوند تعالى در سوره توبه با آياتى آنها را توبيخ فرموده و وعده عذاب داده است . و آن قدر به ايشان دروغ بستند كه به حسب نقل در منبر به آنان نفرين فرمودند و آن اهل عراق و كوفه كه با اميرالمؤ منين آنقدر بدرفتارى كردند و از اطاعتش سرباز زدند كه شكايات آن حضرت از آنان در كتب نقل و تاريخ معروف است .

 و آن مسلمانان عراق و كوفه كه با سيدالشهداء عليه السلام آن شد كه شد و آنان كه در شهادت دست آلوده نكردند يا گريختند از معركه و يا نشستند تا آن جنايت تاريخ واقع شد. امّا امروز مى بينيم كه ملت ايران از قواى مسلح نظامى و انتظامى و سپاه و بسيج تا قواى مردمى از عشاير و داوطلبان و از قواى در جبهه ها و مردم پشت جبهه ها با كمال شوق و اشتياق چه فداكاريها مى كنند و چه حماسه ها مى آفرينند.

 و مى بينيم كه مردم محترم سراسر كشور چه كمكهاى ارزنده مى كنند. و مى بينيم كه بازماندگان شهدا و آسيب ديدگان جنگ و متعلقان آنان با چهره هاى حماسه آفرين و گفتار و كردارى مشتاقانه و اطمينان بخش با ما و شما روبرو مى شوند و اينها همه از عشق و علاقه و ايمان سرشار آنان است به خداوند متعال و اسلام و حيات جاويدان .

در صورتى كه نه در محضر مبارك رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله هستند و نه در محضر امام معصوم صلوات اللّه عليه . و انگيزه آنان ايمان و اطمينان به غيب است . و اين رمز موفقيت و پيروزى در ابعاد مختلف است و اسلام بايد افتخار كند كه چنين فرزندانى تربيت نموده و ما همه مفتخريم كه در چنين عصرى و در پيشگاه چنين ملتى مى باشيم .

1002/ت30/ب

ارسال نظرات