صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
آمریکایی‌ها تصور می‌کنند، تشدید فشارها و وضع تحریم‌های موشکی می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را در مسیری قرار دهد تا برجام موشکی پدید بیاید و از طریق این برجام، ایران محدودیت‌هایی را در این حوزه بپذیرد.
کد خبر: ۸۹۰۳۶۶۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار «یدالله جوانی» مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، درباره تهدیدات و تحریم‌هایی که از سوی آمریکایی‌ها در خصوص فعالیت‌های موشکی ایران انجام می‌شود، اظهار داشت: باید شناخت درستی از آمریکایی‌ها داشت؛ در گذشته در ایران کسانی تصور می‌کردند که در صورت شروع مذاکره با آمریکایی‌ها به صورت زمان‌بندی و در دوره‌های تعریف شده، روز به روز از حجم فشارها و تحریم‌ها برداشته می‌شود تا جایی که در نهایت تحریمی در کار نباشد.

وی افزود: لذا با همین نگاه بود که برجام هسته‌ای شکل گرفت و آمریکایی‌ها متعهد شدند تحریم‌های هسته‌ای را بردارند و حتی طبق بندهایی از برجام متعهد شدند هیچ نوع تحریم جدیدی را با هیچ بهانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران وضع نکنند.

سردار جوانی ادامه داد: اما مشخص شد که آمریکایی‌ها بر اساس اهداف و نیات‌شان به تعهداتشان هم پایبند نیستند و نقض برجام می‌کنند؛ چون تحریم‌های جدیدی را به بهانه موشکی، تروریسم و حقوق بشر وضع کردند و به طور قطع اگر ما به نوعی تلاش کنیم تا بخشی از تحریم‌ها را با آمریکایی‌ها توافق کنیم و تحریم‌ها برداشته شود، آمریکایی‌ها به شکل دیگری تحریم‌ها را تشدید می‌کنند.

وی اضافه کرد: آنها تصور می‌کنند که تنها راه امتیازگیری از ملت و جمهوری اسلامی ایران تشدید فشارها است نه کاهش آن‌ها؛ در واقع آمریکایی‌ها با تشدید فشارها به دنبال تغییر در هویت ملی ما هستند؛ آن‌ها می‌خواهند روح مقاومت و ایستادگی را در ملت ایران را از بین ببرند و حتی دفاع ملت ایران از مظلومان و مستضعفان و ایستادگی آن‌ها در برابر ظلم و ستم و ستمکاران را نیز پایان دهند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین گفت: اساسا از طریق تحریم‌ها و فشارها به دنبال این هستند تا به وسیله مذاکره و معامله، روح انقلابی‌گری را از ملت ایران بگیرند؛ در واقع آن‌ها به دنبال این هستند که از این طریق به انقلاب اسلامی پایان دهند.

وی تصریح کرد: لذا آنچه که به عنوان روح برجام مطرح می‌کنند معنای آن این است که براساس توافق برجام بایستی به روح برجام عمل کنند و روح برجام را هم تغییر رفتار ایران می‌دانند؛ یعنی ملت ایران باید دچار تغییر و تحول هویتی بشود و بعد تغییر رفتار دهد.

سردار جوانی در ادامه عنوان کرد: آنها تصور می‌کنند در پی هر برجام و معامله‌ای باید فشارها را تشدید کنند تا برجام‌های دیگری به وجود آید، لذا برجام‌های دو، سه و چهار از نظر آمریکایی‌ها یعنی قرار دادن ایران در مسیر عقب نشینی ایران از هویت ملی، انقلابی و اسلامی خود.

وی سپس بیان داشت: بر همین مبنا است که مقام معظم رهبری باب هرگونه مذاکره و گفت‌وگو با آمریکایی‌ها را غیر از موضوع هسته‌ای بستند و اجازه نمی‌دهند که چنین مذاکراتی روی دهد؛ البته دلایل آن را هم ایشان بارها و بارها اعلام کردند و اینکه آمریکایی‌ها از طریق مذاکره می‌خواهند ملت ایران را تسلیم خود بکنند و خواست و اراده‌شان را به ملت ایران تحمیل کنند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: پس وضع تحریم‌های جدید موشکی بر همین اساس است؛ آنها فکر می‌کنند تشدید فشارها و وضع تحریم‌های موشکی می‌تواند جمهوری اسلامی را در مسیری قرار دهد تا برجام موشکی پدید بیاید و از طریق این برجام، جمهوری اسلامی ایران محدودیت‌هایی را در این حوزه بپذیرد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه بین آحاد مختلف جامعه، نخبگان، جریان‌های سیاسی و مسئولان، این نگاه اجماعی شکل گرفته که تحت هیچ شرایطی نباید بر روی قدرت دفاعی مذاکره و معامله کرد؛ چرا که اساسا هیچ ملت عاقل و هوشمندی با دشمن خودش بر روی عوامل اقتدار و ابزارهای دفاعی معامله نمی‌کند.

سردار جوانی اظهار داشت: لذا تحریم‌های موشکی در واقع نشانه روی بر قدرت دفاعی و اقتدار ملی است؛ اینکه سپاه پاسداران به بهانه حمایت از تروریسم مورد هدف قرار گرفته و تحریم می‌شود، معنای آن این است که دشمنان از این طریق به دنبال آن هستند که عوامل اصلی اقتدار جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار داده و دچار ضعف کنند.

وی افزود: لذا وحدت و انسجام داخلی و اجماع بر روی قدرت دفاعی و ضرورت حفظ و تقویت قدرت دفاعی موجب باطل شدن سحر آنها می‌شود.

 
منبع: دفاع پرس
ارسال نظرات