صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نباید بین تدوین سند تحول و نقشه راه اجرایی کردن آن فاصله می‌افتاد، گفت: اتخاذ بسیاری از سیاست‌ها در آموزش و پرورش برخلاف روح سند تحول است.
کد خبر: ۸۹۰۴۰۳۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر در خصوص «چرایی عدم عملیاتی شدن سند تحول بنیادین»، اظهار داشت: از سال 90 که سند تحول بنیادین ابلاغ شد، 6 سال می‌گذرد؛ در حالی‌که از فرآیند اجرایی شدن سند  10 سال می‌گذرد؛ در نتیجه چرا باید بین تدوین سند و نقشه راه اجرای سند تحول فاصله بیفتد.

وی با رد کردن ادعای عدم وجود نیروی انسانی مجرب در خصوص برنامه‌ریزی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، ادامه داد: بنده معتقد هستم کارشناسان مجربی در این خصوص داریم، اما آنها را شناسایی نکرده و از آنها استفاده نکرده‌ایم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص «ارائه راهکارهایی برای اجرای سند تحول»، افزود: نباید بین تدوین زیرنظام و ضمانت‌های اجرایی سند، فاصله می‌افتاد.

حکیم‌زاده با بیان اینکه زبان سند تحول بسیار ثقیل است، گفت: اتخاذ بسیاری از سیاست‌ها در آموزش و پرورش برخلاف روح سند تحول است؛ در نتیجه باید یک تعریف و برنامه عملیاتی برای تمام گزاره‌های سند داشته باشیم.

وی در توضیح این موضوع، اضافه کرد: نباید اجازه دهند درصد درس معارف در کنکور سراسری جای مفهوم واقعی دین‌باوری را بگیرد؛ نباید اجازه دهند درصد زیست، شیمی و ریاضی جای مهارت پژوهشی و کاوشگری را بگیرد و نباید اجازه دهند مهارت‌های زبان عربی و فهم قرآن تبدیل به درصد درس عربی در کنکور شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر وجود پتانسیل قوی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: باید به پتانسیل عظیم معلمان توجه کنیم؛ ضمن اینکه باید عدم القای جدایی بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم وجود داشته باشد.

حکیم‌زاده یادآور شد: اگر بتوانیم برنامه عملیاتی را به الزامات سند تهیه کنیم، این موضوع کمک می‌کند تا متوجه شویم در هر بند بند این سند، چه کاری را انجام نداده‌ایم و باید آن را دنبال کنیم.
ارسال نظرات