صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه ما در ایران 10 شهر ملی داریم، گفت: با وجود داشتن بیش از 435 شهرستان امروز ملایر برای شایستگی که داشته این نشان را دریافت می‌کند.
کد خبر: ۸۹۱۴۲۴۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، بهمن نامورمطلق امروز در مراسم اولین جشنواره ملی مبل و منبت در ملایر با اشاره به اینکه ما مدیون هنرمندان هستیم، اظهار داشت: خوشحالم که صنایع دستی موقعیت خود را پیدا کرده است که در گذشته از آن خبری نبود.

وی با بیان اینکه امروز شهرها وارد یک عرصه جدیدی می‌شوند، افزود: شهری که فقط مصرف کننده بوده امروز به مهمترین مولد اشتغال و سرمایه‌گذاری تبدیل شده است و این جایگاه شهر را تغییر می‌دهد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت: در دهه‌های گذشته بیشترین جمعیت روی زمین در شهرها زندگی می‌کردند و برای اولین بار این حرکت معکوس شده است و شهرها به دنبال سرمایه‌گذاری می گردند.

وی با بیان اینکه رقابت در همه شهرهای جهان وجود دارد، اظهار داشت: این رقابت به خاطر پیدا کردن جایگاه خود است و این مسئله در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنایع دستی و میراثی وجود دارد به همین دلیل شهرها به دنبال یک فرصت، موقعیت و روحیات تازه می‌گردند.

نامورمطلق ادامه داد: شهر ملایر یک شهر اصیل است که به دنبال حرکت به سمت صنایع دستی و گردشگری بوده و به دلیل این جایگاه استحقاق دریافت نشان ملی را دارد و باید قدر این شهر ملی را دانست.

وی با بیان اینکه ما در ایران 10 شهر ملی داریم، ادامه داد: با وجود داشتن بیش از 435 شهرستان امروز ملایر برای شایستگی که داشته این نشان را دریافت می‌کند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه شایستگی‌های بیشتر را بعد از این نامگذاري باید کسب کنید، گفت: باید نگاه خود را جهانی و منطقه‌ای کنید چراکه در ایران یک شهر ملی منبت داریم و آن هم ملایر است که نماینده ما در سطح جهان به شمار می‌رود.

وی افزود: برای ملی شدن شاخص‌های بسیاری از جمله پیشینه، تعداد فعالین و داشتن آموزش و آینده داشتیم که ملایر دارای این شاخص‌ها بود بنابراین باید بازار جهانی را به‌دست بگیرید و منبت ایران را مدیریت کنید و نشان دهید آمادگی مدیریت ملی را دارید و این بسیار مهم است.

نامورمطلق با بیان اینکه باید راه اصلی، رصد، رقابت و همراه کردن دیگران را بدانید، عنوان کرد: مهمترین علت اینکه شهرها می‌خواهند نامدار و ملی شوند هویت است چراکه ناخودآگاه متوجه شدند که هویتشان در خطر است و به دنبال آن می‌گردند.

وی اضافه کرد: هویت مهمترین عنصر اجتماعی و فرهنگی است و کسی که هویت نداشته باشد هیچ تعلقی و آینده‌ای ندارد؛ هویت یعنی تعصب، تعقل، آینده و گذشته باشد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه امروز ملایر با نامگذاری مجدد با عنوان شهر ملی یک تولد مجدد خواهد داشت، ابراز داشت: ملایر نام و یک هویت تازه پیدا کرده است و این به معنای آن نیست که نداشته بلکه تجدید شده و یک رخداد پیدا شده است یعنی اتفاقی که ناممکن را ممکن می کند.

وی یادآور شد: رخداد شرط دارد و باید کاملا درک شود؛ اینکه رخداد در وجود ما رخنه و ما را عوض کند بنابراین اگر ما را متحول نکند رخداد نیست.

نامورمطلق با بیان اینکه صنایع دستی آینده دار است، گفت: صنایع دستی طراحی محور بوده و ما در این امر مشکل داریم بنابراین صنایع دستی باید دانش بنیان و طراحی محور باشد.

وی ادامه داد: طراحی محور یعنی باید برای همه اقشار سنی و همه حوزه های مصرفی منبت و مبلمان تولید کنید و آن سوی دنیا نیز جلب توجه کند و اینجا نیاز به یک مرکز خلاقیت داریم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز داشت: ما سه اصل موفقیت داریم یکی جمعیت است که با همکاری و اتحاد داشته باشیم، دوم اصالت و سوم خلاقیت و نوآوری است.

وی با بیان اینکه هنری که خلاقیت نداشته باشد هنر نیست، عنوان کرد: ما مضامینی داریم که جاودانه هستند مثل دوستی، محبت، اصالت، ایمان و... و هنر است که این مفاهیم راجاودانه می‌کند.

نامورمطلق با اشاره به شهادت شهید «حججی» گفت : شهید «حججی» یک جلوه تازه و طراوتی به مفهوم شهادت و ایثار داد و هنر این است همانگونه که امام راحل فرمودند «شهادت هنر مردان بزرگ است» .

انتهای پیام/

ارسال نظرات