صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
آیه الله معلمی: مقابله با سلطه‌جویی و تجاوز از جمله لوازم حکومت دینی مستقل بودن است یعنی وابسته به حکومت‌های استکباری نبوده و هر ملت و کشوری در هر عصری بخواهند در سایه دین خدا مستقل زندگی کنند استکبار جهانی مانع و مشکل ایجاد می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۱۸۲۶۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله علی معلمی در مراسم گرامیداشت پدر شهیدان محمدزاده در گلزار شهدای آهومحله این شهرستان، اظهار کرد: حضور گسترده همه مردم در مراسم تشییع جنازه و مراسم یادبود این پدر گرانقدر نشانه سند زنده پیوستگی ملت با آرمان‌های مقدس انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی افزود: این حضور سندی است که این ملت دفاع مقدس را مدیون عزیزان شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگرانی که سالم از جنگ برگشتند هستند و این ملت احساس دین دارد در برابر پدران و مادران داغدیده برای رزمندگان در دوران دفاع مقدس و همه آنهایی که برای تمامیت ارضی کشور زحمت کشیدند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شما مردم به مجلسی آمدید که به یاد پدری برگزار می‌شود که داغ سه فرزند خود را پیاپی و پشت سر هم تحمل کرد و خم به ابرو نیاورد و این چیز ساده‌ای نیست و بعضی از مسائل را تا انسان حس نکند نمی‌تواند درک کند.

معلمی درباره فلسفه مرگ عنوان کرد: ای مردم کسی از در این دنیا ماندنی نیست و اگر قرار بود کسی بماند خاتم الانبیاء سزاوارترین برای ماندن بود و اگر قبل از پیامبر اکرم کسی زنده می‌ماند پیامبر ما هم می‌ماند و بدانید که همه ما دارای فرصت محدودی هستیم.

وی ادامه داد: ما آدم‌ها از پایان کار خود خبر نداریم و نمی‌دانیم که چگونه و کجا از دنیا می‌رویم زیرا آمدن ما به دنیا به اراده ما نبوده و رفتن هم به اختیار ما نیست اما چگونه زیستن در اختیار ماست.

معلمی تصریح کرد: همه لازم نیست که مصیبت فرزند ببینند ولی همه لازم است که فلسفه خلقت را بدانند و آنچه که نجات بخش ما انسان‌هاست عمل نیکو است و عمل صالح سند نجات بخش انسان است ولی هر ایمانی نجات بخش انسان نخواهد بود چون گاهی ایمان ضعیف است و با توکل به خدا خانواده‌ها می‌توانند تحمل مصیبت کنند.

این مسؤول افزود:کدام پدر شهید بود که کنار جسد فرزندش قرار گرفته و ورد کلامش السلام علیک یا اباعبدالله نبوده باشد و این مصیبت سنگین امام حسین(ع) مایه آرامش برای خانواده‌های داغدار بوده است.

امام جمعه قائم‌شهر درباره تحمل مصیبت از نگاه دین گفت: ابو حمزه ثمالی از امام باقر(ع) نقل می‌کند که اگر بر انسان مومن مصیبتی وارد شد و تحمل کند و استرجاع داشته باشد (استرجاع یعنی گفتن انا لله و انا الیه راجعون) که وعده خداوند است و خدا می‌فرماید که هر آینه شما را امتحان می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امام باقر(ع) فرمودند اگر کسی مصیبتی ببیند و اهل صبر و عزت باشد خداوند رحمان بر عزت او می‌افزاید و نهایت کارش به بهشت منتهی می‌شود و با اولیاء بزرگ و خاتم الانبیاء و اهل بیت محشور می‌شود و با تحمل مصیبت و صبر پیشه کردن ثواب هزار شهید ممکن است به آنها داده شود.

معلمی درباره هدف این امتحان و تحمل مصیبت‌ها خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید که هر آینه شما را امتحان می‌کنم برای اینکه بنا نیست بشر در ایمان به عمل صالح مجبور باشد و بنا هم نیست آدم در جهنمی شدن هم مجبور باشد و بناست که بشر هم در پیمودن صراط حق و هم در پیمودن صراط جهنم مختار بوده و با اراده خویش باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دشمن در درجه اول می‌ترساند و تهدید می‌کند و تهدید به برخورد نظامی هم در گذشته بود و هم الان هست و هم در آینده خواهد بود و تا زمانی که ملتی بخواهد برپایه دین خدا باشد که لوازمی دارد از جمله مقابله با زورگویی است.

وی افزود: مقابله با سلطه‌جویی، تجاوز از جمله لوازم حکومت دینی مستقل بودن است یعنی وابسته به حکومت‌های استکباری نبوده و هر ملت و کشوری در هر عصری بخواهند در سایه دین خدا مستقل زندگی کنند استکبار جهانی مانع و مشکل ایجاد می‌کنند.

معلمی درباره علت ایجاد مشکل بیان کرد: برای اینکه دشمنان به پیامبر خدا هم رحم نکردند و با او ستیز کردند و با امام علی(ع) هم رحم نکردند حالا با من و شما و امام راحل و رهبری انقلاب رحم می‌کنند و دست از سر ما بردارند نه آنها رحم نمی‌کنند و دست بر نمی‌دارند یا چاره کار تسلیم شدن در برابر ظالم و زورگو است.

وی ادامه داد: در این شرایط وظیفه مسلمانان آماده شدن برای دفاع است و به تجربه ثابت شد که سایه جنگ با مذاکره برداشته شد جزء فریب چیزی نبوده و نیست و جزء خواب و خیال هم چیز دیگری نیست و خدا می‌گوید اگر می‌خواهید دشمن سرجایش بنشیند تو را باید آماده دفاع ببیند و اگر تو آماده دفاع هستی دشمن سرجایش می‌نشیند اما اگر راحت طلب باشید دشمن جرات برای برخورد و تجاوز خواهد داشت.

امام جمعه قائم‌شهر یادآور شد: درود خدا بر آنانی که کمر همت بستند و مردانه برای دفاع ایستادند و خداوند می‌داند اگر استقامت نبود سرنوشت ما بدتر از سرنوشت کشور مصر بود و به فضل الهی همین الان جمهوری اسلامی یک جزیره امن در کنار کشورهای پر التهاب است و این به برکت حضور رزمندگان می‌باشد.

معلمی در پایان گفت: اگر فردی مبتلا به مصیبت شود و صبر پیشه کند ثواب هزار شهید ممکن است به او داده شود زیرا شهید یکبار آسیب دیده و آزاد گشت اما پدر و مادر شهید هر لحظه به یاد بچه می‌افتادند و گویی می‌مردند و مجددا زنده می‌شدند لذا این لحظات برای مادران شهدا خیلی سخت است.

ارسال نظرات