صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 31 May 2023
معاون شهردار تهران گفت: تهران به همان اندازه که گسل‌های عمیق در زمین‌های خود دارد و در معرض خطر است، گسل‌هایی جدی‌تر از حیث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۸۹۱۸۴۸۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، اولین جلسه هم اندیشی معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با حضور حجت اله میرزائی، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری، مدیران کل حوزه معاونت و معاونین و مدیران برنامه ریزی مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران برگزار شد.
این جلسه با معرفی معاونین و مدیران آغاز شد و در ادامه میرزائی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری اهداف و برنامه‌های خود را تبیین نمود.
معاون شهردار تهران با اشاره به انتخابات گذشته و رای بالای مردم شهر تهران به نمایندگان این دوره، آن را پشتوانه مدیران حوزه شهری دانست و بر اهمیت بیش از پیش و مطالبه بالای مردم از عملکرد مدیران حوزه شهری تاکید کرد.
وی با اشاره به تدبیر شهردار تهران در ایجاد شفافیت حداکثری در سازمان شهرداری گفت: متاسفانه جایگاه کشور در ایجاد شفافیت که خود از مولفه‌های کاهش فساد است در بین کشور‌های جهان، جایگاه مناسب و در خور نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی‌باشد و در این خصوص شهرداری‌ها در بین سازمان‌ها و نهاد‌های اجتماعی و عمومی رتبه خوبی را بخود اختصاص نداده اند.
میرزائی ادامه داد: بر اساس مطالعات بین المللی رتبه کشور در خصوص سلامت مالی و اداری از سال ٨٤ تا ٩٢ سیر نزولی را تجربه و از ٨٦ به ١٤٠ تنزل پیدا کرده است و این حکایت از آن دارد که تنها بیست و پنج درصد کشور‌های جهان وضعیتی بدتر از ایران را داشته اند.
وی افزود: تبدیل شهرداری تهران به نمونه و الگوی شفافیت حداکثری در کلیه واحد‌های تابعه اش گامی است که در این دوره مدیریت شهری می‌بایستی با اولویت پیگیری گردد و طراحی این برنامه شفافیت، قطعا بر عهده معاونت برنامه ریزی است.
معاون شهردار تهران گفت: مشارکت حداکثری شهروندان در برنامه‌ها و تصمیم گیری‌های شهر اولویت دیگر معاونت برنامه ریزی است و تدوین سازوکار این مشارکت حداکثری از جمله برنامه‌های آتی معاونت می‌باشد.
وی ادامه داد: انضباط مالی و جلوگیری از ریخت و پاش و صرف منابعی که متعلق به مردم است و پاسخگویی شهرداری در خصوص هزینه کرد این منابع محور سوم برنامه‌های معاونت برنامه ریزی می‌باشد.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران برنامه محوری یا عملکرد بر اساس برنامه را اولویت بعدی فعالیت معاونت تحت مدیریتش دانست و گفت: اقدام بر اساس برنامه باید داری مشخصاتی، چون آینده نگری، حرکت بر مبنای چشم انداز تعریف شده و رویکرد سیستمی باشد.
وی افزود: تهران در مقایسه با شهر‌های بزرگی، چون شانگ‌های در چین و نیویورک در آمریکا از وسعت و جمعیت بسیار کمتری برخوردار است، ولی از منظر امکانات و زیرساخت‌های شهری، توسعه نیافته می‌باشد.
معاون شهردار تهران گفت: سندرم نخست شهری و احساس ثروتمندی یکی از مشکلات تهران است که در ارکان حاکمیت هم رسوخ کرده و بعضی از مقررات و قوانینی که در برنامه ششم و یا سایر قوانین وضع گردیده حکایت از همین رویکرد دارد، حال انکه واقعیت‌های تهران خلاف این است.
وی ادامه داد: تهران به همان اندازه که گسل‌های عمیق در زمین‌های خود دارد و در معرض خطر است، گسل‌هایی جدی‌تر از حیث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن را تهدید می‌کند.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با اشاره به توسعه ناهمفاز در شهر تهران گفت: بعنوان مثال تهران به آن اندازه‌ای که در حوزه ساخت و ساز مورد توجه قرار گرفته در حوزه فرهنگی و ایجاد فضا‌های متناسب در این زمینه و یا حوزه بهزیستی و ارتقا کیفیت زندگی که مادران، کودکان و سالمندان از آن استفاده می‌کنند شاهد رشد و توسعه نبوده است.
وی کاهش مرارت مردم شهر را کارکرد مورد انتظار مدیریت شهری عنوان کرد و دامنه ان را از برخورد اخلاقی و به دور از خشونت با دستفروش یک خیابان تا کسی که برای اخذ یک خدمت به شهرداری مراجعه می‌کند دانست.
بهبود کیفیت زندگی موضوع دیگری بود که معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران بدان اشاره کرد و گفت: شاید از دیدگاه مردم و بر اساس نظرسنجی ها، تهران در مقایسه با سایر نقاط کشور، شهری مناسب برای کسب و کار باشد و قطعا این دیدگاه از منظر آسایش زندگی در این شهر وجود ندارد.
معاون شهردار تهران در پایان گفت: این باور باید تغییر کند و به نقطه‌ای برسیم که تهران به همان میزانی که برای کسب و کار مناسب است برای زندگی هم مناسب باشد.
لازم به ذکر است که در ابتدای این جلسه از زحمات آقایان ناصر امانی معاون و سید رضا مصطفوی قائم مقام سابق معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری تقدیر شد.
ارسال نظرات