صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه شهید شاخص محرم 1439 به نام شهید عبدالهی و شهید جنگجو به عنوان شهدای محرم اختصاص یافته، از برگزاری آیین های سوگواری با شعار «بازگشت به مسجد» با محوریت قرآن خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۹۱۹۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی افزود: این امر برای تسهیل حضور مردم در برنامه های عزاداری و استفاده آن ها و پرهیز از هرگونه عزاداری های غیرمرسوم برگزار خواهد شد تا مردم در کنار عزاداری ها از قرائت و تفاسیر قرآن و بیانات سخنرانان نیز بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه رعایت شئون مذهبی آئین های ویژه عزاداری سیدالشهدا و ارزش گذاری به عزاداری سالار شهیدان مهم ترین مساله در برگزاری عزاداری هاست، از تدوین منشور شئون فرهنگی در این خصوص و در 20بند خبر داد و اظهارداشت: این منشور به همه هیئات ابلاغ شده تا از بروز ترافیک و هر گونه آزار و اذیت خودداری شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه هفته آخر ذیحجه به عنوان هفته استقبال از ماه محرم و اعلام عزا مشخص شده به برگزاری مراسم های عزاداری از روز اول ماه محرم تاکید و اظهار کرد:
برای برگزاری برنامه های فاخر و در شان سالار شهیدان بهتر است هیات های مذهبی مراسم های عزاداری را پس از نماز مغرب زودتر آغاز و تا پایان شب نیز تمام کنند.

 وی یادآور شد: برای ارزش گذاری به عزاداری سالار شهیدان هیئات حسینی و دسته جات عزاداری از اجرای برنامه های غیرمستند همچون احرام بندی و طشت گذاری خودداری کرده و
توجه بیشتر به خواندن زیارت ها و مناجات رسیده به معصومان(ع) در قالب صحیفه سجادیه و قرائت قرآن و اهدا به ارواح شهدای کربلا از سوی هیات های مذهبی داشته باشند چرا که ائمه اطهار(ع) انسان های با معرفت می خواهند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه چاپ، عرضه و توزیع هرگونه مطالب د.ر از ساحت سیدالشهدا و موهن حرکتی نامتعارف است و اکیپ های نظارت آن ها رصد می کند، خاطرنشان کرد: هیئات برای پیشگیری از چنین مواردی پیام های ائمه(ع)، امام راحل و ... در کتیبه ها و پرچم های خود استفاده کنند.

وی در ادامه با تاکید به اینکه نباید زمان برگزاری عزاداری با زمان اقامه نماز بخ خصوص ظهر عاشورا تلاقی پیدا کند، ضمن دعوت از مسئولان عزاداری ها به ارائه معارف اهل بیت و نوحه هایی با محتوای مستند، فرهنگ و اخلاق در عزاداری را مهم ترین ویژگی عزاداران حسینی دانست.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، برگزاری همایش ستایش گران عشق ویژه شعرای آئینی و مداحان، همایش طلایه داران عرصه تبلیغ ویژه روحانیان و همایش هیات های مذهبی ویژه هیات های حسینی را از برنامه های محوری این سازمان برای توجیه برنامه های دسته جات عنوان کرد.
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگر سخنان خود توجه به رعایت مسائل بهداشتی در نذورات و رعایت نکات ایمنی در فضاسازی شهر را خاطرنشان کرد و از خیران نیز خواست در کنار نذورات به نذورات فرهنگی همچون کتاب و ... در راستای تبیین فرهنگ عاشورا توجه کنند.

 

ارسال نظرات