صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: حوزه هنری استان به مناسبت سی و هفتمین سالگرد دفاع مقدس 14 عنوان برنامه شاخص فرهنگی و هنری را در هفته دفاع مقدس برگزار می کند.
کد خبر: ۸۹۲۰۹۳۴
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل روابط عمومی حوزه هنری استان، جواد کریم نژاد افزود: حوزه هنری استان به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینی ها و دلاورمردی های رزمندگان ، ایثارگران و شهدای هشت سال دفاع مقدس، برنامه های مختلف فرهنگی و هنری را از 29 شهریور لغایت 7 مهرماه سال جاری برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، اوج افتخار ملت ایران است، ادامه داد: دفاع مقدس یادآور پایمردی ها و حماسه عاشورایی فرزندان زیباسرزمین ایران اسلامی در برابر هواخواهی های رژیم بعثی و جهان استکبار است و برای جوانان ایران اسلامی حماسه دفاع مقدس افتخاری بس بزرگ است.

کریم نژاد اضافه کرد: در واحد ادبیات پایداری حوزه هنری استان برنامه هایی چون برگزاری نشست تاریخ شفاهی با عنوان فنون مصاحبه با رزمندگان و پیاده سازی با حضور حجه الاسلام فخرزداه؛(مسئول تاریخ شفاهی حوزه هنری کشور)، سومین شب خاطره دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره بسیجی شهید حسن جنگجو و رجعت پیکر مطهرشان بعد از 34 سال و پاتوق خاطره و خوانش خاطره دفاع مقدس و تحلیل و بررسی آن برگزار می شود.

وی با اشاره بر حماسه آفرینی ها و رشادت های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی بر حفظ ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: در واحد آفرینش های ادبی برنامه هایی نظیر کارگاه داستان با موضوع دفاع مقدس، نشست شعر دفاع مقدس و سوگواره ادبی بغض واژه در حسینیه بیت امام جمعه تبریز و با حضور شاعران برجسته آیینی استان برگزار می شود و نیز مجموعه داستان با موضوع انقلاب و پیامیر اعظم با عنوان «طریق» چاپ و منتشر می شود.

کریم نژاد همچنین گفت: کارگاه پوستر با موضوع دفاع مقدس، نشست بررسی عکاسی جنگ و دفاع مقدس، نمایشگاه مجازی پوسترهای دفاع مقدس، نمایشگاه پوستر عکس و گرافیک با عنوان «پوسترهای دفاع مقدس و آن دقایق آبی» به صورت سراسری و همزمان با مراکز استانی از جمله برنامه هایی هستند که توسط واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان برگزار می شود.

وی بیان کرد: واحد موسیقی حوزه هنری استان نیز برنامه نشست تخصصی « نقش و جایگاه سرودهای حماسی در دفاع مقدس» در کارگروه موسیقی جوان را برگزار می کند.

کریم نژاد اکران ویژه فیلم های دفاع مقدس در سطح فرهنگسراها و فضاهای عمومی با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری تبریز و اجرای تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس در طول هفته دفاع مقدس با محوریت تئاتر مردمی بچه های مسجد از برنامه های واحدهای تصویری و نمایش حوزه هنری استان در این هفته عنوان کرد.  

ارسال نظرات