صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
در واقع امروز که از سرمایه گذاری در خصوص نفت و گاز و صنعت ملی سخن به میان می آید، می توان روی دیگری برای این سکه هویتی اقتصادی تعریف کرد
کد خبر: ۸۹۲۱۰۲۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از آذربایجان شرقی؛ محمدرضا سبزی فعال دانشجویی و فرهنگی تبریز طی یادداشتی نوشت:

چند روزی بود در خدمت آقای دکتر فیاض بودم. مطالب جدیدی در خصوص فرهنگ و هویت می گفت . حداقل من برای اولین بار بود که می شنیدم. 

در خصوص اقتصادی کردن هویت و فرهنگ صحبت می کرد.  اقتصادی کردن نه به معنای خرید و فروش هویت، بلکه به معنای عقلانیت در ارائه هویت است. نه وادادگی و نه بستن راه های پذیرش آداب و سنن جدید. 

اگر شاخص های فرهنگی هر شهر را در نظر بگیریم یعنی مجموعه ای از " آداب و سنن، تولیدات دستی و صنعتی منحصر به فرد شهر، شخصیت های تاثیر گذار تاریخی و ... "، می شود با هر یک از این منحصر به فرد ها نسبت به تبادل هویت در منطقه اقدام نمود. 

مثلا اگر ما در تبریز پنیر لیقوان داریم می شود که با همین پنیر لیقوان زمینه رفت و آمدها و سرمایه گذاریها را فراهم آوریم، اگر چرم منحصر به فرد داریم، اگر شعر وزین داریم، اگر سوغاتی به اسم نوقا داریم  و .... همه و همه زمینه ای است برای سرمایه گذاری بخش خصوصی. 

در واقع امروز که از سرمایه گذاری در خصوص نفت و گاز و صنعت ملی سخن به میان می آید،  می توان روی دیگری برای این سکه هویتی اقتصادی تعریف کرد و آن سرمایه گذاری برای فاکتورهای هویتی شهرها و قومیت هاست. 

می شود که سرمایه گذار به جای اینکه به دنبال سرمایه گذاری در خصوص صنایع سنگین و نیمه سنگین باشد که طبیعتا هزینه بسیار بالایی را می طلبد، می تواند با پرداختن به منحصر به فرد های هویتی نسبت به سرمایه گذاری آن اقدام نماید. بدیهی است هزینه چنین طرحی هم به مراتب پایین خواهد بود.

ارسال نظرات