صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 30 May 2023
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ما در دفاع مقدس ابهت شرق و غرب را شکستیم و اگر امروز هم رئیس جمهور آمریکا این ملت را به دروغگویی متهم می‌کند به دلیل این است که ده‌ها راهبرد را در این منطقه پیاده کرده بودند که با وجود ایران اسلامی به نتیجه نرسید.
کد خبر: ۸۹۲۳۹۶۱
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان کمیجان که با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: عاشورا دارای دو بال شور و شعور است. شور آن عزاداری‌ها، سیاه پوشی‌ها، نذری‌ها و ... و شعور آن عبرت‌ها و درس‌هایی است که ما باید از حماسه حسینی بیاموزیم.

وی افزود: اولین درس عاشورا پیام مقاومت است و درس‌های بعدی صبر، پایداری، استقامت، امر به معروف و نهی از منکر، انس با نماز، قرآن و دعا است.  پیام دیگر عاشورا، پیام حق‌الناس است چراکه امام حسین (ع) فرمودند "هر کس حقی بر گردنش است برود".

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: ششمین پیام عاشورا بصیرت و شناختن دشمن و دوست است و پیام ایثار و فداکاری؛ شهادت و شهادت طلبی، پیروزی و گذشت است. گذشتی که امام حسین(ع) با همه وجود این واژه را تفسیر کردند و از جان خود و فرزندانش و برادری همچون عباس(ع) و از رفاه و مال گذشت و حتی زمین کربلا را خرید تا خونش، در زمین مباح ریخته شود. اینجا درس‌هایی است که ما از عاشورا می‌گیریم و در دوران دفاع مقدس هم این درس‌ها رمز پیروزی ما بود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ما ریشه در حادثه عاشورا دارد، گفت: حضرت امام خمینی(ره) انقلابی را برپا کرد که ادامه راه اسلام و ائمه(ع) و برای نجات بشیریت است.

وی افزود: ما یک جنگ جهانی را پشت سر گذاشتیم و دلیل ما برای بیان این حرف، اتحاد دو ابرقدرت شرق و غرب به رغم تمامی اختلاف دیددگاه‌ها و نظریه‌ها، برای رویارویی با ایران متحد شدند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: هویت جنگ تحمیلی و هشت سال مقاومت ملت ما، جنگجبهه اسلام و کفر بود. استکبار بیم ان داشت که اگر انقلاب ما جهانی شود تمام منافع او در منطقه به خطر بیافتد. بنابراین کودتاها، شورش‌ها و نهایت ترور 17000 نفر از شخصیت‌های شاخص سیاسی، فرهنگی و دینی گرفته، تا مردم عادی را به شهادت رساند ولی به نتیجه نرسید.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی ادامه داد: دفاع مقدس ما از ادبیات عاشورا بهره گرفت و پیروز شد و امروز هم در منطقه دفاع رزمندگان اسلام ریشه در دفاع مقدس ما دارد.

وی افزود: دشمن 38 سال، هر چه از دستش برآمد انجام داد و ملت ما در مقابله با این دشمنی‌ها و توطئه‌ها 230 هزار شهید و 700 هزار جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کرد. و مردم 38 سال امتحان خوبی پس دادند و ندیده عاشق شدند و جانشان را کف دستشان گرفتند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: ما در دفاع مقدس ابهت شرق و غرب را شکستیم و اگر امروز هم رئیس جمهور آمریکا این ملت را به دروغگویی متهم می‌کند به دلیل این است که ده‌ها راهبرد را در این منطقه پیاده کرده بودند که با وجود ایران اسلامی به نتیجه نرسید.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواست عراق و سوریه را آن طوری که می‌خواهد اداره کند، و ما باید بدانیم که دشمن، دشمن است و جبهه حق و باطل هیچ گاه کنار هم قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات