صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه، شب گذشته در آئین شام غریبان حضرت امام حسین(ع) در اجتماع رزمندگان عاشورایی این شهرستان گفت: فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر نیاز مهم و اساسی امروز جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۲۷۹۲۱
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم علی طالعی افزود: هدف امام حسین (ع) از نهضت عاشورا، احياي مظاهر و نشانه هاي اسلام ناب محمدي و‎ ا صلاح و بهبود وضع مردم سرزمين‌هاي اسلامي بود.

وی مبارزه با ستمگران اُموي جهت تأمين امنيّت براي مردم ستمديده را از دیگر اهداف امام  دانست و اظهارداشت: امام حسین(ع) می خواست بستری مناسب برای عمل به احکام و واجبات الهی در جامعه ایجاد کند.

حجت الاسلام طالعی اضافه کرد: هدف امام حسین(ع) جنگ نبود ولی برای حفظ دین جدش و قیام در مقابل دشمنان خدا و ظالمان زمان آماده جانفشانی بود و در مقابل متجاوزان و افراد جنایتکار و سنگدل نشان دادند که برای رسیدن به سعادت  از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه خاطر نشان کرد: برگزیدن راه ایثار و شهادت از سوی امام حسین(ع)، درس بزرگی برای امت اسلامی و جامعه بشری است که با نثار جان خود و فرزندانشان می توانند ریشه و بنیان ظلم و ستم را نابود کنند و به جاودانگی و عزت در دنیا و آخرت برسند.

حجت الاسلام طالعی بیان کرد: نهضت عاشورا و راه و هدف سیدالشهدا(ع) زنده است و تا قیامت رسوایی برای یزیدیان مانده و ابرقدرت های ظالم، ستمگر و مستکبران عالم نیز بدانند که حکومت فاسدشان پایدار نیست.

وی ادامه داد: فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر که نیاز مهم و اساسی برای جامعه امروزی به شمار می رود با ایثار و شهادت حضرت اباعبدالله زنده شد و همه اقشار امت اسلامی وظیفه دارند راه و طریقت ایشان را ادامه دهند تا دین و آیین پاک اسلام در دنیا جاودانه و عزتمند بماند.

حجت الاسلام طالعی تاکید کرد: عزاداری ها باید ایمان و معرفت مردم را درباره قیام اباعبدالله حسین(ع) و یاران باوفایش آنگونه که بوده ارتقا دهد.
وی از بعضی بدعت های موجود در جامعه هم انتقاد کرد و گفت: وارد کردن خرافات و بدعت های مختلف در دین و مجالس عزاداری اهل بیت(ع) یکی از مهم ترین راهبردهای دشمنان است که با هدف دور کردن نسل جوان از آموزه های دینی و اسلامی پایه ریزی شده و وظیفه همه ما این است تا با بصیرت افزایی در این حوزه موجبات کاهش آسیب های موجود را فراهم کنیم.

وی در ادامه گفت: کسانی که مشتاق عزاداری برای سرور و سالار شهیدان هستند، باید طوری سوگواری کنند که به هدف اصلیشان یعنی درک صحیح مکتب عاشورا برسند و قطعا اگر انجام این اعمال با نیت خیر و خلوص همراه باشد انحراف ها و نیز حاشیه ها کنار رفته و جامعه اصلاح می شود.

ارسال نظرات