صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
راوی دفاع مقدس با انتقاد از برپایی نمایشی برخی یادواره‌ها گفت: یادواره شهدا نباید کلیشه‌ای، ظاهری، همایشی و گزارشی برگزار شود، بلکه باید ساختارشکن و آتش به اختیار اجرا شود.
کد خبر: ۸۹۳۷۴۱۹
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در آیین مهمانی لاله‌های افلاکی میمک تربت‌جام پس از اجرای سرود، قرائت دل نوشته نوه‌های شاهد و ایثارگر علیرضا دلبریان بیان داشت: هشت دفاع مقدس یک حیات طیبه معنوی درراه بندگی و اطاعت از خداوند متعال و یاری رهبر مسلمین بود.

*یادواره‌ها نباید گزارشی باشد، بلکه باید ساختارشکن و آتش به اختیار انجام گیرد

 وی با تأکید بر لزوم اجرای فرمان آتش به اختیار، ولی فقیه تصریح کرد: شهدا در دفاع مقدس با آتش به اختیار ساختار‌های غلط را شکستند و جنگ کلاسیکی که در آغاز آن به فرماندهی بنی‌صدر در چند عملیات پیاپی به شکست انجامید، با وحدت همه‌جانبه قوای مسلح و بسیج مردمی به یک جریان فرهنگی، عقیدتی و نظامی تبدیل کرده و پیروز شدند.

وی با انتقاد از برپایی برخی یادواره‌های نمایشی افزود: یادواره شهدا نباید کلیشه‌ای، ظاهری، همایشی و گزارشی برگزار شود، بلکه باید ساختارشکن و به‌طور کامل آتش به اختیار اجرا شود.

وی ادامه داد: مدیران اجرایی در هر پست و مقامی که هستند وظیفه‌دارند بامطالعه دقیق تاریخ دفاع مقدس، تفکر شهید و شهادت را تبلیغ کنند و با آن شعاری و ظاهری برخورد نکنند.

جانباز جنگ تحمیلی، خطاب به پیشکسوتان جهاد و شهادت با انتقاد از کم‌رنگ شدن روحیه روایتگری خاطرنشان کرد: پیشکسوتان جبهه و جنگ با نقل خاطرات و تاریخ جنگ این گنجینه باارزش را به نسل جوان انتقال دهند و جوانان عزیز هم پیگیر فلسفه شهادت بزرگان تاریخ معاصر شوند.

دلبریان عنوان کرد: جنگ را قوای مسلح و جوانان غیور بسیجی باروحیه عاشورایی و جهان‌بینی اسلامی با پیروزی به پایان رساندند و جامعه امروز به روحیه جهادی و انقلابی نیازمند مبرم است.

*نیاز اصلی جوانان در عرصه بی امنیت فرهنگی تقویت روحیه جهادی و فرهنگ دفاع مقدس است

راوی دفاع مقدس تأکید کرد: نسل امروز به بصیرت افزایی نیازمند است که با جزوه، همایش و نمایش امکان‌پذیر نیست و برای تقویت روحیه جهادی و انقلابی احتیاج به تمرین سخت و آمادگی جسمانی و معنوی جهت خدمت به محرومین و... داریم.

دلبریان با اشاره به تأمین امنیت پایدار مرز‌ها کشور که به لطف ایثارگری شهدا و قوای مسلح یادآور شد: امروز جبهه فرهنگی ما موردتهاجم دشمن قرارگرفته که نیاز اصلی جوانان در عرصه بی امنیت فرهنگی تقویت روحیه جهادی و فرهنگ دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: یادواره‌ها یادآوری است که همه ما سیره وزندگی شهدا را الگو قرار دهیم که شهدا از نام نشان‌های دنیا عبور کردند و ذخایر عالم بقا شدند.

*فرزندان شاهد باید تبلور الگوی رفتاری پدران آسمانی خود در جامعه باشند

این رزمنده بسیجی خطاب به مسئولان ابراز داشت: امروز اگر بخواهیم کشور را مدیریت کنیم لازم است با جوانان و مردم بامحبت رفتار کنیم.

دلبریان با ابراز تأسف از مسئولی که می‌گوید از پرداخت یارانه‌ها ناراحت می‌شویم و نسبت به حقوق نجومی سکوت اختیار می‌کنند متذکر شد: جوانان بدانند که مشکل آنان با یارانه و کارانه حل نمی‌شود و در اجرای فرامین رهبری چه در بحث اقتصاد مقاومتی، مسائل فرهنگی و... آتش به اختیار باشند.

وی با توصیه به فرزندان شاهد گفت: فرزندان شاهد باید تبلور الگوی رفتاری پدران آسمانی خود در جامعه باشند و همانند پدرانشان ساختار‌های غلط در جامعه را بشکنند و نشان بدهند که فرزند جبهه هستند و با عشق حسینی و رفتار انقلابی همانند سردار سلیمانی پیشرو باشند.

گفتنی است؛ آیین مهمانی لاله‌های عملیات غرورآفرین میمک؛ با حضور خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر، امام‌جمعه، مسئولان، فرماندهان و کارکنان نیرو‌های مسلح و قشر‌های مختلف شیعه و اهل سنت به همت فرزندان شاهد تربت‌جامی و همکاری گروه منتظران ظهور و هیئت امناء مسجد الزهراء (س) برگزار که در پایان فرزندان و نوه‌های شهدا با تقدیم شاخه گل، هدایا و بوسه بردستان مادران از محبت و زحمات آنان تجلیل کردند.
ارسال نظرات