صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: امسال سومین کنگره شهدای دانش آموز استان در هفته بسیج دانش آموزی با مشارکت بنیاد شهید، آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۴۰۲۲۵
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

غلامرضا اردونی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به هفته بسیج دانش آموزی اظهارداشت: هشتم آبان ماه سالروز شهادت حسین فهمیده بزرگ مرد کوچک که در عین ثقل سن و سالش افتخار بزرگی برای انقلاب اسلامی بود.

 وی با اشاره به اینکه فهمیده به فرمایش حضرت روح الله عنوان رهبر کوچک را دریافت کرد عنوان کرد: روز شهادت ایشان روزی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی و روز بسیج دانش آموزی است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان افزود: مجموعه دانش آموزان در جنگ، قبل و بعد از جنگ در دفاع از ارزش های انقلاب حضور چشم گیری داشتند و تنها تشکلی که از مجلس و هیئت وزیران مجوز دارد مجموعه بسیج دانش آموزی است.

وی با بیان اینکه امروز جوانان فرهیخته ای هستند متذکر شد: نباید غافل شویم که دشمن تمام هم و غم خودش را گذاشته که جوانان ما را نسبت به انقلاب و آرمان های بلند امام راحل عظیم الشان ناامید کند و این رسالت تمام متولیان امر تعلیم و تربیت را سنگین می کند.

اردونی اظهارداشت: ما با هدف توسعه و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی،  بکارگیری توانمندی ها و ظرفیت ها بالقوه و بالفعل سازمان برنامه هایی را برای هفته بسیج دانش آموزی پیش بینی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: هشتم تا سیزدهم آبان ماه به نام هفته جوان و هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است. برای تثبیت دلاورمردی های  36 هزار دانش آموز شهید و بیش از 5 هزار شهید معلم در کشور ایران تلاش می کنیم.

مسئول بسیج دانش آموزی استان گفت: یک چهارم از شهدای کنگره بزرگ شهدای استان که در سال 97 برگزار خواهد شد مربوط به دانش آموزان و مجموعه آموزش و پرورش است.

وی  ثبت تاریخی ایثارگری های شهدا را نیاز امروز جامعه دانست و یادآور شد: این نشان می دهد جوانان ما در گذشته و امروز درک درستی از واقعیت های جامعه دارند و مطیع امر ولایت فقیه و پایبند دستاوردهای انقلاب هستند.

اردونی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف  ما تقویت روحیه جهادی، نشاط و شادابی در مجموعه جوان و نوجوان است افزود: در هفته بسیج دانش آموزی به دنبال ارائه الگوهای حقیقی به جوانان و نوجوانان هستیم که بهترین الگو  شهدا به عنوان بی نظیر ترین افراد جامعه هستند. شهدا راه هزار ساله را یک شبه پیمودند.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث این هفته استکبارستیزی است خاطرنشان کرد: گفتمان حول محور "بدعهدی  و بی اعتمادی به آمریکا" به طور ویژه دنبال می کنیم.

مسئول بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه امسال در کنگره شهدای دانش آموز تغییرات زمانی داریم  اظهارداشت: هر ساله این کنگره در اسفندماه برگزار میشد اما امسال سومین کنگره شهدای دانش آموز استان در هفته بسیج دانش آموزی با مشارکت بنیاد شهید، آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی برگزار می شود.

وی ادامه داد: امسال بنا داریم ایراد سخنرانی در کنگره شهدا و پیش از خطبه های نماز جمعه را بر عهده دانش آموزان نخبه قرار دهیم.

اردونی بیان داشت: هم اندیشی نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با فرماندهان نواحی و ائمه جمعه ، صبحگاه سراسری زنگ ایثار و شهادت، دیدار با خانواده معظم شهدای دانش آموز، تجلیل از دانش آموزان نخبه و فرهیخته، برگزاری یادواره شهدا درون مدرسه ای در مدارس پیشگام، پوینده و امیدان و کنگره شهدا، آغاز ثبت نام لیگ علمی پایا، دوی رهروان شهدا، نشست های معرفتی، بصیرتی حلقه های صالحین با موضوع « بی اعتمادی به آمریکا، بدعهدی های آمریکا» از برنامه های هفته بسیج دانش آموزی است.

وی با بیان اینکه حلقه تربیتی " رهبر کوچک" در دبیرستان ها برگزار می شود گفت: ماهانه در جمع فرماندهان واحدهای پیشگام (متوسطه دوم) این حلقه برگزار می شود. تمام کارها در این واحدها توسط دانش آموزان انجام می شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان گفت: از دیگر برنامه های هفته عطر افشانی گلزار شهدا، کوهپیمایی دانش آموزان، حضور سازمان یافته دانش آموزان در نماز جمعه، 13 آبان حضور دانش آموزان در کنار بقیه تشکل ها و مردم استان در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

وی ابراز داشت: شعار هفته بسیج دانش آموزی در سال 96 با عنوان« دانش آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» است.

اردونی با بیان اینکه دانش آموزان فطرت و روحیه پاک انقلابی دارند افزود: اگر امروزه انقلاب تهدید شود جوانان در صف اول مبارزه با دشمن هستند که مصداق آن شهید حججی است که بسیار محکم و با اراده به آن زیبایی همچون سید و سالار شهیدان به شهادت رسید.

وی ادامه داد: اجرای پدافند غیر عامل با همکاری پدافند غیر عامل استان، آموزش و پرورش و دستگاه هایی که در ستاد بحران و پدافند غیرعامل هستند در یک روز از هفته اجرا می شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه نگاه ما به مدرسه نگاه تربیتی و معنوی است خاطرنشان کرد: به دور از هر گونه چالش مدیر مدرسه محور است و ریاست پدافند غیر عامل با مدیر مدرسه است و سرمربی دفاعی و دبیران  دفاعی در کنار هم رزمایش پدافند غیرعامل را در سطح استان برگزار می کنند.

وی یادآور شد: تاکنون بیشترین مشارکت و همکاری خوب آموزش و پرورش با بسیج دانش آموزی در اجرای یادواره های شهدا بوده است.

ارسال نظرات