صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
کتاب «خبرگزاری‌های ایران» نوشته رضا مقدسی و فرشاد مهدی‌پور از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر و روانه بازار شد.
کد خبر: ۸۹۴۶۰۰۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، در پیشگفتار کتاب «خبرگزاری‌های ایران» تاکید شده که «خبرگزاری‌های ایران، نوظهورتر و به‌روزتر از آنی هستند که بتوان روندهای پیدایی و مانایی و دگردیسی آنها را تحلیل کرد و این کتاب هم مقدمه‌ای است بر توصیف چنین پدیده‌ای».

فرشاد مهدی‌پور یکی از مولفان این اثر، تصریح کرده که زیربنای اولیه کتاب یادشده، نگارش مقاله‌ای به قلم خودش بوده و بعدها که مطلع شده رضا مقدسی (دیگر مولف این کتاب) نیز در صدد نگارش کتابی در باب خبرگزاری‌های ایران است - که انگیزه آن، ثبت تجارب اندوخته شده او در دوره مدیریت خبرگزاری مهر و رسانه‌های دیگر بود - متن این مقاله، به علاوه حواشی حذف شده آن، در این مسیر مورد بازنگری، بازنویسی و غنی‌سازی قرار گرفت و نکات متعددی به آن افزوده شد.

بخش اول کتاب «خبرگزاری‌های ایران» ۴ فصل دارد با این عناوین: تعاریف و تاریخچه، ابعاد ساختاری خبرگزاری‌ها در ایران، ابعاد محتوایی و سیاست‌ها و راهبردها. بخش ضمیمه این کتاب هم که عنوان آن «محیط‌شناسی راهبردی سایت‌های خبری ایران» است، در شش قسمت مقدمه، مسئله، چارچوب مفهومی، محیط‌شناسی، راهبرد و نتیجه‌گیری، تدوین شده است.

کتاب همچنین دارای سه پیوست شامل فهرست سازمان‌ها و اتحادیه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری ایران تا رتبه ۵۰۰ الکسا و رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و همچنین یک کتابنامه در انتهای اثر است.

کتاب ۱۷۴ صفحه‌ای «خبرگزاری‌های ایران» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر و راهی بازار شده است.

ارسال نظرات