صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 10 May 2023
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: مدرسه موقعیت عینی نظام تعلیم و تربیت است و زمینه سازی جهت تکریم و تعالی هویت دانش آموزان در ابعاد مختلف است.
کد خبر: ۸۹۴۸۰۳۸
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در همایش ملی «تبیین نقش مدرسه در شکل گیری هویت اسلامی_ ایرانی» که در سالن همایش بیت تاریخی امام راحل(ره) برگزار شد، با اشاره به نقش مهم مدرسه در شکل گیری هویت اسلامی- ایرانی گفت: مدرسه موقعیت عینی نظام تعلیم و تربیت است و زمینه سازی جهت تکریم و تعالی هویت دانش آموزان در ابعاد مختلف است.

وی افزود: عوامل مختلفی مانند نخبگان، دانشمندان، هنرمندان، نویسندگان، آموزش و پرورش، خانواده و رسانه‌های ارتباط جمعی در شکل گیری هویت تاثیرگذار هستند و از آنجا که دانش آموزان بیشتر وقت خود را در مدرسه سپری می‌کنند نهاد آموزش و پرورش می‌تواند از راه‌های مختلفی همانند کتاب‌های درسی، معلم، فضای آموزشی به هویت‌یابی دانش آموزان کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: مدرسه یکی از مهمترین نهادهای آموزشی، فرهنگی و ایدئولوژیکی است که می‌تواند نقش موثر در تقویت هویت ملی  داشته باشد و اگر در مدرسه  فضای تعاملی بین دانش‌آموزان، معلمان و اولیاء و حتی محله ایجاد شود و کانون تاثیرگذاری و تاثیرپذیری باشد، می‌توان گفت آموزش و پرورش در محقق ساختن رسالت خود موفق گام برداشته است.

فولادوند به عناصر تشکیل دهنده هویت ملی (اسلامی_ ایرانی) اشاره کرد و گفت: ارزش‌های ملی، ارزش‌های انسانی، جامعه‌ای و ارزش‌های دینی عناصر تشکیل دهنده هویت ملی است که میزان تعهد و دلبستگی به سرزمین، سرود ملی، سنت‌ها، استقلال و تاریخ کشور، پرچم، آثار ملی، مشاهیر و رهبران سیاسی از ارزش‌های ملی است.

وی افزود: همیاری به نیازمندان و احساس همبستگی با سایر ملل از ارزش‌های انسانی است و همچنین احساس همبستگی با جامعه و رعایت مقررات اجتماعی از ارزش‌های جامعه‌ای و پایبندی به فرامین دینی و شرکت در مراسم مذهبی از ارزش‌های دینی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: در مدرسه باید حمایت از روح علمی و پژوهشگری تقویت شود و فضای نشاط و همدلی فراهم باشد و این مدرسه است که می بایست چشم اندازهای آرمانی تعریف کند و برای رسیدن به این اهداف، عشق به تربیت و جدی انگاشتن در تمام شوونات را تکلیف بداند تا بتواند در شکل گیری هویت ملی موفق عمل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات