صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
يكي از مراجع تقليد گفت: در همه عرصه ها اگر آيت‌الله خامنه‌اي امر کنند همه مردم مطيع هستند و خدا را شكر مي‌كنيم کشتي‌باني با مهارت وجود دارد كه توانسته‌اند انقلاب را حفظ كنند.
کد خبر: ۸۹۶۸۰۶۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان دیوان عدالت اداری و اساتید دانشگاه سمنان اظهار کرد: اسلام در آغاز طلوع خود قدرت و عظمت به وجود آورد بنابراین مسلمانان باید همان چهره صدر اسلام را ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: صدر اسلام قدرت و عظمت وجود داشت و حیات جدیدی به وجود آمد ولی به تدریج این چهره افول کرد و انحطاط شکل گرفت. این مسئله از نظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی حائز اهمیت است.

این مرجع تقلید عنوان کرد: غرب علوم را از اسلام گرفتند و توحید را از آنها دریافت کردند و به سکولار تبدیل کردند و راه علم بر مسلمانان بسته شد و جوانان به اروپا برای تحصیل رفتند و علت عقب ماندگی را اسلام بیان کردند در حالی که مفاخر اسلام را به نام غرب گذاشتند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با ایجاد تحول بیداری و عزت ایجاد کردند گفت: ایشان در کل جهان اثر گذاشتند و بیدارگری به وجود آوردند که این انقلاب روز به روز قله‌ها را در می‌نوردد و پیش می‌رود بنابراین باید عزت و عظمت اسلام را از نظر نظامی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نشان دهید.

آیت‌الله نوری همدانی ضمن توصیه به مطالعه دفتر تبیان، صحیفه نور و وصیتنامه امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) توانستند استبداد را قلع و قمع کنند زیرا در اسلام سلطنت وجود ندارد. ایشان توانستند سلطنت را از میان بردارند و نظام ولایی پایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: انگلستان، آلمان، فرانسه و نوکران آنها مانند صهیونیست‌ها سبب عقب‌ماندگی اسلام بودند و اسلام ناب وجود نداشت بلکه اسلام آمریکایی و عربستانی بود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مردم عزت و اقتدار را از تمدن غرب می‌دانستند و کرامت انسان‌ها زیر چتر آنها نابود شده بود ولی ‌امام خمینی(ره) چهره اسلام ناب را به مردم نشان دادند و خود باوری و خود اتکایی را به ارمغان آوردند.

آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: توجه بیشتر به انقلاب، برکات و ارکان آن ضروری است باید دشمنان را بشناسیم و بدانیم دین با سیاست تؤام است در گذشته دین را از صحنه زندگی به حاشیه رانده بودند و بیان می‌کردند دین از سیاست جدا است.

وی اسلام را نخستین رکن انقلاب ذکر کرد و افزود: در این بخش باید نماز، انفاق و امر به معروف و نهی از منکر و دیگر ارزش‌ها را بشناسیم و ارزش‌ها احیا شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردم از دیگر ارکان انقلاب هستند گفت: مردم این انقلاب را به وجود آورد و خون و جان دادند و اکنون کوچه‌ها به نام شهدا نامگذاری شده است.چندین دولت به صدام کمک می‌کردند تا چراغ انقلاب را خاموش کنند و پرچم انقلاب را زمین بزنند ولی امام خمینی(ره) به عنوان فقیهی مردم را پرورش دادند و گروه گروه از جوانان برای دفاع از اسلام به جبهه‌ها رفتند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: باید به مشکلاتی مانند بیکاری جوانان، معیشت و گرانی توجه شود و به احتیاجات و مطالبات مردم جواب مثبت داده شود.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه رکن سوم انقلاب است گفت: مردم جان و خون نمی‌دهند مگر اینکه فردی نایب امام زمان باشد، این عقیده و مذهب ما است. اگر آیت‌الله خامنه‌ای امر کنند همه مطیع هستند و خدا را شکر می‌کنیم کشتی‌بانی با مهارت وجود دارد که انقلاب را حفظ کرده‌اند بنابراین وظیفه داریم از ایشان پیروی کنیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اگر فقیهی مانند ایشان یا امام خمینی(ره) در بحرین، یمن و عربستان وجود داشت اکنون وضعیت آنها اینگونه نبود. در عراق فقیهی فرمان داد تا حشد الشعبی حرکت کرد و توانست عراق را از سیطره داعش نجات دهد.

ارسال نظرات