صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 11 May 2023
هفتمین نشست از سلسله نشست های مبانی پنج گانه تربیت در سند تحول بنیادین در وصیت نامه شهدا، با حضور بانوان فرهنگی، در نماز خانه خواهران ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش، در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۰۱۵۶
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  از قم، حجت الاسلام درودی، معاون امور استانهای دبیرخانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در ادامه بررسی  تشریح مبانی پنج گانه  سند تحول در وصیت نامه شهدا، با استناد به فرازهایی از صفحه 48 مبانی نظری سند، هستی شناسی و انسان شناسی را کلید واژه مسیر تحول در نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد.                    

 وی با طرح این سؤال، آیا با مبانی رقابت می توانیم «مدرسه صالح» و «جامعه صالح» داشته باشیم، گفت: از خصوصیات «مدرسه صالح» در سند تحول بنیادین، ساده سازی، پالایش، متناسب سازی، انعطاف پذیری، احسان و عدالت و نیز فضا سازی برای رقابت توام با رفاقت است .

حجت الاسلام درودی در معرفی مصداق این کلید واژه ها به بیان ویژگی های شهید مفقود الاثر ابراهیم هادی پرداخت و افزود: این که اندیشمندان عرصه تعلیم و تربیت با هزاران ساعت کار کارشناسی دست به تدوین سند تحول بنیادین بر اساس داشته های بومی، مذهبی و فرهنکی کشورمان زده اند به خاطر ظرفیت های عظیمی است که در درون جامعه ما وجود دارد

وی با بیان اینکه تا کنون از بسیاری از ساحت های بومی و ملی در عرصه اجرا و آموزش بی خبر یا لا اقل غافل بوده ایم گفت؛ هم اکنون با تدوین این سند فاخر زمینه تمسک به  مصداق های تربیتی فراهم شده است.

معاون امور استانهای دبیرخانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش افزود: وقتی کلید واژه رفاقت یا رقابت را در سند تحول مطرح می کنیم و به مصداق های این دو طبق فرهنگ و سبک زندگی خودمان پی می بریم، شاهد مثال های عینی و روشنی مانند زندگی و سبک رقابت های شهدایی چون شهید والا مقام ابراهیم هادی می باشیم که نگاه زاهدانه او به تحصیل و حتی رقابت، انسان را متحیر می کند.

حجت الاسلام درودی با ذکر برخی از ویژ گی های این شهید دوران دفاع مقدس افزود: او معلمی فداکار و پهلوانی شجاع بود، نفس خود را مهذب کرده بود و از این نفس پاک، کارهایی برآمد که باید جویندگان عرفان، در کلاس درس این شهید جاوید الاثر زانوی شاگردی بزنند.

سخنران این نشست یاد آورشد: وقتی شهید هادی در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد تهران به مرحله  فینال 74 کیلو رسید و در او ج آمادگی کامل بود، به محض اینکه می فهمد حریفش از لحاظ مالی به جایزه این کشتی نیاز مبرم دارد، آنقدر ضعیف کشتی میگیرد تا  حریفش بر او غلبه کند و به جایزه دلخواه برسد، رسیدن به این مرتبه از تسلط برهوای نفس، مصداق عینی حیات طیبه است.

وی با ذکر این مطلب که سند تحول آموزش و پرورش با بهره گیری از این گونه آموزه های ارزشی در صدد نهادینه کردن حیات طیبه برای نسل های فعلی و آتی  کشور است گفت: باید با استفاده از سبک زندگی شهدا راه ورسم تحصیل در چارچوب دین ،قرآن و عترت را در همه آموزشگاها به منصه ظهور برسانیم .

معاون امور استانهای دبیرخانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: در سند تحول تاکید شده است، مفهوم ارزشیابی نباید به مفهوم اندازه گیری تقلیل یابد، بلکه ارزشیابی باید آیینه تمام نمای اهداف بر نامه درسی  نظام تربیتی رسمی عمومی باشد تا خروجی آن دانش آموختگانی چون شهید هادی باشد که عارف بزرگی چون میرزا اسماعیل دولابی از ابراهیم می خواهد نصیحتش کند !

حجت الاسلام درودی خاطر نشان کرد: همه آنچه در سند تحول بنیادین روی آن کارشده، اگر منجر به تربیت دانش آموزانی از جنس شهید هادی شود، آینده انقلاب و نظام اسلامی بیمه می گردد و حیات طیبه مورد نظر دین و قرآن محقق خواهد شد . 

ارسال نظرات