صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 May 2023
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در بروجرد بیش از 8000 تن سیب در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی شده و با توجه به اینکه این شهرستان تولیدکننده سیب است هیچ‌گونه نگرانی در مورد تأمین سیب موردنیاز منطقه و شهرستان وجود ندارد.
کد خبر: ۸۹۷۲۴۸۳
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا امینی امروز در کمیسیون تعزیرات حکومتی و تنظیم بازار این شهرستان با اشاره به میزان تولید محصولات باغی اظهار داشت: امسال ازنظر تولید محصولات باغی سال خوبی بود که تقریباً در بروجرد بیش از 8000 تن سیب در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی شده و با توجه به اینکه این شهرستان تولیدکننده سیب است هیچ‌گونه نگرانی در مورد تأمین سیب موردنیاز منطقه و شهرستان وجود ندارد.

وی افزود: در رابطه با مرکبات امسال هم مشکلی در نواحی تولیدکننده مرکبات کشور وجود نداشت و بنابراین نگرانی خاصی وجود ندارد و برای تنظیم بازار شب عید پیش‌بینی‌شده 12 تن سیب در سطح شهرستان به این امر اختصاص دهیم که این مقدار خریداری‌شده و در سردخانه نگهداری می‌شود و 120 تن پرتقال برای تنظیم بازار پیش‌بینی‌شده که مقدمات خرید آن فراهم‌شده است که اطلاع‌رسانی لازم به‌منظور نحوه تأمین و توزیع این اقلام در جلسات آتی ارائه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به میزان تولید تخم‌مرغ در کشور عنوان کرد: میزان تولید تخم‌مرغ در سطح کشور در سال 940 هزار تن است که بخشی از این میزان بیش از نیاز کشور است و از این میزان 860 هزار تن به مصرف داخلی می‌رسد و 80 هزار تن مازاد صادر می‌شود.

وی بیان کرد: 85 درصد میزان تولید تخم‌مرغ کشور در 10 استان کشور است و استان لرستان جزو استان‌هایی است که تولید تخم‌مرغ کمتری دارد و به دلیل بیماری آنفولانزایی که سال گذشته و اوایل امسال در سطح کشور به وجود آمد تقریباً 25 درصد واحدها دچار بیماری شده و از رده تولید حذف شدند و به‌این‌ترتیب تولید تخم‌مرغ حدود 260 هزار تن کاهش یافت و مشکل گرانی تخم‌مرغ به دلیل حذف این تعداد واحد تولیدکننده بود.

امینی تصریح کرد: این میزان کاهش تولید تخم‌مرغ در حدی نبود که کشور را با این بحران مواجه کند چراکه این مقدار تولید در سال است و بخشی از این موضوعات به دلیل شوکی بود که به بازار وارد شد و بخشی دیگر به دلیل احتکار تخم‌مرغ و واسطه‌گری به وجود آمد.

وی با اشاره به میزان تولید تخم‌مرغ در سطح استان لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تولید تخم‌مرغ در استان لرستان 7000 تن است و نیاز این استان 19 هزار تن برآورد می‌شود و در سطح استان 14 واحد فعال با ظرفیت 500 هزار قطعه و در بروجرد سه واحد فعال با ظرفیت 2140 تن به میزان تولید روزانه 6 تن وجود دارد که تقریباً یک‌سوم تولید تخم‌مرغ استان است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بابیان اینکه به‌موازات کاهش تولید و افزایش تقاضا به دلایل روانی و از سویی احتکار تخم‌مرغ و عدم عرضه، گرانی در بازار به وجود آمد، گفت: امروز قیمت عرضه تخم‌مرغ به‌صورت عمده در درب واحدهای تولیدی شهرستان بروجرد شانه‌ای 10 هزار تومان و بر اساس قیمت اعلام‌شده قیمت مصرف‌کننده برای هر شانه 12600 تومان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات