صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان زنجان:
مدارس هیأت امنایی فرصت خوبی برای ارتقای مسائل آموزش و پرورش هستند و الزاما باید بر اساس آیین نامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی این وزارت خانه حرکت کنند.
کد خبر: ۸۹۷۳۱۸۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان،در نخستین جلسه رؤسای هیأت امنای مدارس ناحیه یک زنجان گفت: در سال‌جاری 24 هزار و 846 دانش‌آموز در مدارس هیأت امنایی استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

علی بیات افزود: شکل‌گیری مدارس هیأت امنایی مدارس در حقیقت برگرفته از اصلاح ماده 11 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مصوب سال 1383 بود و در شورای عالی آموزش و پرورش به تایید رسید.

وی هدف از هیأت امنایی شدن مدارس را، استفاده از مشارکت علمی، فکری، عاطفی و فرهنگی اولیا در اداره مدرسه دانست و اظهارداشت: مشارکت اقتصادی در مرتبه بعدی اهداف فعالیت این مدارس قرار دارد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به این که در حال حاضر 78 مدرسه هیأت امنایی در سطح استان فعال است، تصریح کرد: 884 کلاس درس به عنوان هیأت امنایی فعال است.

علی بیات افزود: در سال‌جاری در مجموع 24 هزار و 846 دانش‌آموز در مدارس هیأت امنایی استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در آیین‌نامه مدارس هیأت امنایی آمده است؛ در صورتی که عملکرد مدرسه هیأت امنایی از نظر شورای آموزش و پرورش منطقه اثربخش باشد، اداره مدرسه به صورت غیردولتی با رعایت مقررات واگذاری مدارس و حفظ حقوق دولت بلامانع است، افزود: مدارس هیأت امنایی فرصت خوبی برای ارتقای مسائل آموزش و پرورش هستند و الزاما باید بر اساس آیین نامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی این وزارت خانه حرکت کنند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه مدارس هیأت امنایی منابع مالی خود را از طریق اعتبارات دولت، هدایا و کمک‌های مردمی داوطلبانه در خارج از فصل ثبت‌نام دانش‌آموزان در چارچوب مقررات ابلاغی آموزش و پرورش دریافت می‌کند،تصریح کرد: سیاست فعلی اداره کل آموزش و پرورش استان، توسعه کمی مدارس هیأت امنایی نیست، بلکه هدف بهبود و سامان یافتن وضع موجود است.

بیات افزود: نخستین شرط تبدیل شدن یک مدرسه عادی به هیأت امنایی این است که آن مدرسه واجد شرایط لازم باشد و شورای مدرسه پس از بررسی‌های لازم، برای هیأت امنایی شدن داوطلب شوند.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته اقدامات جدی به منظور بررسی وضعیت مدارس هیأت امنایی شروع شد، تصریح کرد: مدارسی که حد نصاب لازم را کسب نکنند از جمع مدارس هیأت امنایی حذف خواهند شد و به حالت عادی بازمی‌گردند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه هدف مدارس هیأت امنایی استفاده از مشارکت‌های مردمی برای خودگردان کردن مدرسه است، عنوان کرد: مدرسه هیأت امنایی یعنی یک مدرسه کاملا عادی و کاملا معمولی که مدیریت آن متفاوت است و افرادی در آنجا حضور دارند که می‌توانند در فرآیند تحصیلی و تربیتی فرزندان نقش‌آفرین باشند.

بیات با اشاره به اینکه رؤسای هیأت امنای این مدارس نقش مهمی در افزایش روحیه مشارکت‌پذیری اولیا در مدارس دارند، بیان کرد: امید است، رؤسای هیأت امنا بتوانند کمک کار و کمک حال خوبی برای مدیران مدارس باشند.

 

 

ارسال نظرات