صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
مدیر حوزه های علمیه کشور افزود : هر بهانه ای از آنها بگیرید حتما یک بهانه دیگری خواهند آورد و راضی نمی شوند جز آنکه از همه شهدا ، ارزشهای اسلام و انقلاب دست برداریم .
کد خبر: ۸۹۷۴۱۰۳
|
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد به نقل از میبد آدینه ، حضرت آیت الله اعرافی ، سوارشدن بر موج نقد و اعتراض که ممکن است خیلی از آنها هم حق باشد را یکی از نقشه های دشمنان برشمرد و اظهار داشت : آدم کم عقلی که سریع همه این حرف ها را می زند ، پایتخت اسرائیل غاصب را قدس معرفی می کند و در برابر انقلاب اسلامی شفاف می شود و رسما برای دفاع از اغتشاش جلسه شورای امنیت تشکیل می دهد ، واضحاستکهازانقلاباسلاموملتایرانبغضبرسینهدارد .
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه در این حوادث فتنه انگیزانه ، امریکاییها ، اسرائیل ، رژیم سعودی و چند دولت حقیر و منافقین و سلطنت طلب ها و همه زخم خوردگان از این ملت و انقلاب آمدند تا شرایط را غبارآلود کنند ، اظهار داشت : طبعا این فتنه انگیزی های دشمنان ادامه دارد و باید بدانیم که امریکایی ها و غربیها تا ما از اسلاممان برنگردیم و از استقلال و انقلابمان دست برنداریم ، دست بردار نخواهند بود.
خطیب جمعه میبد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما شما امریکاییها را آن سالها از ایران بیرون کردیم ، امروز هم از منطقه بیرون کردیم تصریح کرد : کارها و شیطنت های شما از دید ما مغفول نخواهد بود و حتما این شیطنت و فتنه انگیزی شما تقاص خواهد شد .
آیت الله اعرافی گفت : آنها یک روز انرژی هسته ای را بهانه می کنند و روز دیگر موشک های دفاعی ما را بهانه می کنند ، یک روز احکام اسلام را بهانه قرار می دهند و امروز هم در برجام با همه مسائلی که تشریح شده باز امریکایی ها دبه در می آورند.
مدیر حوزه های علمیه کشور افزود : هر بهانه ای از آنها بگیرید حتما یک بهانه دیگری خواهند آورد و راضی نمی شوند جز آنکه از همه شهدا ، ارزشهای اسلام و انقلاب دست برداریم .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد : اینها در این برهه های اخیر تحمل این را نداشتند که در این همه بحران و امواج سهمگین ناامنی در جهان ، ایران جزیره امن باشد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد : راه ما این است که ملت بصیر و هوشیار ما در صحنه حضور داشته باشند همانطور که در این ایام دهه بصیرت ، در برابر این اغتشاشات حضور چشمگیر و خیره کننده از خود نشان دادند.
وی با بیان اینکه برای مقابله با اغتشاش و پذیرش نقد دو نکته کلیدی در کنار هم باید مورد توجه قرار بگیرد ، گفت : به فضل خدا این ملت و مسئولان و جامعه بیدار ما هم اشکلات را رفع خواهند کرد و هم در برابر بیگانگان قد علم خواهد کرد و همه آرزوهای آنها را همراه خودشان به گور خواهند فرستاد.
آیت الله اعرافی سپس دوازده محور را در تحلیل این حوادث چنین بیان کرد .
خطیب جمعه میبد در محور اول اظهار داشت : در درون نظام اجرایی ، تقنینی ، اداری ، قضایی و همه آنهایی که در کشور کار و مسئولیت دارند حتما نقطه ضعف هایی وجود دارد که نباید آن را بپوشانیم و مورد بی توجهی قرار دهیم .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود : این نقاط ضعف ها نباید ابزار مسائل جناحی و اختلافات جدید دیگری قرار بگیرد بلکه شناخت این ها مهم است و باید در صدد معالجه منطقی و درست آنها بود .
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه معالجه چالش ها و گسست ها به این معنانیست که حجم اینها خیلی بالاست یا در مقایسه با سایر کشورها خیلی بحرانی است ، تصریح کرد : وجود این چالش ها خطرزاست و در جامعه و نظام اسلامی همه باید نسبت به اینها حساس باشیم و بدون تعارف به این امور بیاندیشیم .
آیت الله اعرافی ، فاصله مردم و مسئولان و اسیر تجمل و تشریفات شدن توسط مسئولان را خطر و ضعف دوم عنوان و فرهنگ تجمل و تشریفات برای مسئولین را سم مهلک دانست و گفت : اگر دستگاه حاکمه ایران را با همین سعودی ها و امریکایی ها و با خیلی از کشورهای دیگر مقایسه کنیم می بینید که آنها غرق در عیاشی ها و فسادهای بی حد و حسابند ؛ اما در عین حال نباید این مقایسه ما را فریب دهد چرا که ما نظام اسلامی هستیم و مسئولانمان در همه سطوح و طبقات نباید دچار تجمل ، تشریفات و اسراف باشند و به حداقل ضروری باید اکتفا کرد.
امام جمعه میبد افزود : این امر از دیدگاه اسلام بسیار مذوم است و باید هم مردم و هم مسئولین در برنامه ریزی های خود به این موضوع توجه کنند .
آیت الله اعرافی ، فساد و اختلاس را سومین نقطه ضعف در کشور خواند و گفت : فساد و اختلاس نباید بحث جناجی شود البته این موضوع با دستگاههای فاسد و عیاش حاکمان شیطانی دنیا اصلا قابل قیاس نیست ؛ ولی در نظام اسلامی اختلاس و فساد به ویژه جایی که صورت باند پیدا و شبکه می شود و در مراکز مهم نفوذ می کند خطر بزرگی است که باید قاطعانه آن معالجه کرد.
وی خاطرنشان کردن : چهارم ، اختلافات کشنده ای که بین جناح ها و مسئولین است و جایی که از قوانین ، مقررات و فرمان رهبری عبور کند طبعا مردم را ناامید و حساس می کند.
مدیر حوزه های علمیه افزود : پنجم ، ضعف هایی که ما در مدیریت و نظامات اداری و برنامه ریزی ها داریم و علیرغم همه کارهای خوبی که شده است که رهبری هم تاکید کردند ؛ باید قدردان آن همه خدماتی بود که نظام اداری و کارکنان خدوم ما انجام می دهند و هم ضعف های برنامه ریزی را که دچار آن هستیم رفع کنیم .
رئیس جامعه المصطفی العالمیه عدم تبین درست انقلاب و حالات قبل و امروز انقلاب و دستاوردهای آن را ششمین محور از تحلیل خود دراینراستاخواندوگفت : مادرقبلازانقلابواقعانظاموابستهبهغرببودیمکههمهزندگیمادردستبیگانههابودامابعدازانقلابباهمهاینفرازوفرودهاییکهانقلابداشتهاستهمهشاخصهایتوسعهوپیشرفت را رقم زده و در علوم و دانش های مختلف شاخص های گوناگون رشد و توسعه ای را به دست آورده ایم که این دستاوردها در فضاهای مجازی کم شمرده می شود.
امام جمعه میبد خاطرنشان کرد : از آن طرف هم چیزهای پوشالی رژیم سرتاپا غرق در فساد و جریان های فاسد برجسته می شود.
مدیر حوزه های علمیه کشور ، فقر آشکار و نهان در جامعه را هفتمین ضعف برشمرد و اظهار داشت : سطح زندگی قطعا نسبت به قبل بالاتر آمده اما در عین حال دچار شاخص های فقر هم هستیم که کم نیستند.
وی تاکید کرد : نباید به سرعت به اعتراض و نقد توجه کنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، حاشیه رویهای بی جا را نهمین محور از تحلیل خود عنوان کرد و گفت : این که مسئول بلند پایه ای بر خلاف خطی که نظام ، انقلاب و رهبری تعیین می کنند دنبال کند و در مناظرات انتخاباتی و شرایط دیگر حرمت شکنی کند سم مهلکی است که گاهی مسئولان ما در این دام ها قرار می گیرند.
خطیب جمعه میبد ، بی توجهی به اقتصاد مقاومتی در شرایط بحران های بین المللی را محور دهم دانست و اظهار داشت : البته خیلی از کشورها با انواع این مشکلات اقتصادی مواجه هستند ؛ اما ما در شرایطی در یک انقلاب بزرگ با این هیمنه عظیم جهانی هستیم و باید به خط اقتصاد مقاومتی توجه شود.
آیت الله اعرافی ، عدم توجه به نیازهای نسل جوان از جمله در ازدواج ، مسکن ، کار و ورزش و نشاط درست اجتماعی را یازدهمین ضعف در کشور خواند.
وی ناامید سازی مردم به خاطر ندانم کاریها و اشتباهات را دوازدهمین محور در تحلیل خود بیان کرد و گفت : اینکه ما اختلاف افکنی کنیم ؛ خط قرمزهای ارزشهای اسلام و انقلاب اسلامی ، رهبری و ولایت که مهمترین اصل در نظام الهی است را کم بشماریم ، طبعا با مشکل مواجه خواهیم شد .
مدیر حوزه های علمیه کشور در کنار این ضعف ها تصریح کرد : ما در کنار همه این سلسله ضعف ها ، عوامل خارجی را نباید کم بشماریم.
وی با اشاره به فهرست بلندی از غرض ورزی ها و کینه ورزی ها و اقداماتی که دشمنان داخلی و خارجی انجام می دهند گفت : غرب طرح جامعی دارد تا نگذارد گفتمان ، استقلال و انقلاب ما در جهان پا و خط نو و جدیدی متفاوت با استکبار عالم شکل بگیرد.
ارسال نظرات