صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج»:
ابوالقاسم شفیعی گفت: مسوولان گردشگری مزرعه را اهمیت دهند این در حالی است که گردشگری مزرعه، می تواند روشی مفید برای درآمدزایی محسوب شود.
کد خبر: ۸۹۷۶۵۷۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰

ابوالقاسم شفیعی فعال اقتصادی و استاد دانشگاه  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: مسوولان گردشگری مزرعه را اهمیت دهند این در حالی است که گردشگری مزرعه، می تواند روشی مفید برای درآمدزایی محسوب شود.

وی با بیان اینکه مطابق آمارهی بین المللی حدود 30 درصد از درآمد کشاورزان آمریکایی از طریق گردشگری مزرعه حاصل می شود افزود: در گردشگری مزرعه یا کشاورزی، گردشگران علاوه بر بازدید از مناطق روستایی و کشاورزی به صورت فعال در کار مزرعه و فرایند تولید حضور دارند و برای مدتی کوتاه زندگی افراد روستای را به صورت واقعی تجربه می کنند و از محصولات تولید شده توسط توسط کشاورزان خریداری می کنند.

وی در ادامه بیان داشت: با هدف افزایش جذابیت های گردشگری  از پتانسیل گردشگر مزرعه استفاده کنیم و گردشگران بسیاری را جذب کنیم.

شفیعی بیان داشت: فرایند کشاورزی از مراحل مختلفی همچون آماده سازی، نگهداری و برداشت است که می تواند نقش موثرثی در گردشگری خلاق داشته باشد.

این استاد انشگاه در پایان اشاره کرد: به نظر می رسد که برای بسیاری از افراد جاذبه هایی که در روستا وجود دارد باعث شده است که مدتی را در روستا زندگی و به صورت مستقیم با فعالیت های کشاورزی  و تولید محصول در ارتباط باشند.

ارسال نظرات