صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: امام جماعت مسجد به گونه‌ای عمل کند که امر به معروف و نهی از منکر در محله زنده شود.
کد خبر: ۸۹۸۲۸۹۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

سلیمان مهدوی در جلسه تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد شهرستان بوانات و در میان ائمه جماعات مساجد این شهرستان با اشاره به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در مورد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: طبق قانون شوراهای امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام ادارات و مساجد راه‌اندازی شود و به فعالیت بپردازد. 

وی گفت: علاوه بر قانونی که در سال‌های اخیر توسط مجلس شورای اسلامی تهیه و تدوین شده است، دین مبین اسلام نیز امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه واجب قرار داده و آن را طبق گفته امام باقر(ع) تقام‌الفرائض کرده است، به این معنی که تمام فریضه‌های دیگر بر پایه امر به معروف و نهی از منکر استوار می‌شوند و در صورتی که این واجب ترک شود دیگر اعمال نیک هم بی‌اثر است. 

مهدوی افزود: مسجد مانند یک سنگر می‌ماند و این گفته امام خمینی(ره) که مسجد سنگر است برای ما حاوی چند نکته اساسی است. هر سنگری نیاز به یک رهبر دارد، ما طبق فرموده امام و رهبری، رهبر و محور مسجد را امام جماعت مسجد می‌دانیم.  

وی بیان کرد: به همین علت و برابر دستورالعمل تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر رئیس شورای مسجد را عالم‌ترین فرد نسبت به دین در میان متولیان مسجد یعنی امام جماعت انتخاب کرده است و سپس ایشان اعضاء دیگر شورا را معرفی خواهند کرد. 

مهدوی عنوان کرد: البته برابر همین قانون فرمانده پایگاه مقامت بسیج مسجد نیز یکی از اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر مسجد است. 

وی افزود: موفقیت این سنگر نیز بستگی به عملکرد رهبر آن دارد. امام جماعت مسجد باید به گونه‌ای عمل کند که امر به معروف و نهی از منکر در محله زنده شود.

وی بیان کرد: مقدمه امر به معروف و نهی از منکر بصیرت است، شما باید ابتدا مردم را بصیر کنید، انواع معروفات و منکرات را به مردم بشناسانید، معروفات و منکرات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یعنی اینطور نباشد که امام جماعت مسجد فقط بیاید یک نماز بخواند و برود. پس نخستین گام تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد این است که مردم را نسبت به حلال و حرام خدا بیدار کنیم و به آنها بصیرت بدهیم. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس بیان کرد:  بزرگترین ظلمی که بعد از انقلاب به امر به معروف و نهی از منکر شد و علت عقب‌افتادگی ما هم در این سال‌ها در مورد این فریضه همین است، این بود که امر به معروف و نهی از منکر را به چهار ناهنجاری خلاصه کردیم و جایگاه و شان این واجب الهی را تنزل دادیم، پس باید مردم را نسبت به این واجب الهی بیدار کنیم که این امر تنها با بصیرت‌افزایی و بیداری مردم نسبت به حلال و حرام خدا در همه ابعاد زندگی حاصل می‌شود. 

ارسال نظرات