صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
رئیس شورای اداری سوادکوه خاطر‌نشان کرد: کک‌سازی با مانع جدی محیط‌زیست روبرو بود که ارزیابی مجدد زیست‌محیطی آن به کشور ارسال‌ شد.
کد خبر: ۸۹۸۲۹۹۸
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالجواد توحیدی‌مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اخذ‌ مجوز طرح‌های مختلف برای شهرستان سوادکوه به دلیل شرایط طبیعی و جغرافیایی، متفاوت از مناطق دیگر است، گفت: نظرات کارشناسان منابع‌ طبیعی و محیط‌زیست همواره باید مورد توجه‌باشد.

وی، افزود: امسال چهار جلسه ملی برای البرز‌ مرکزی انجام‌ شد و برای تونل گلیران مشکل‌ خاصی وجود‌ ندارد و معدن کنیج‌کلا از مسیر کری‌کلا با پیشرفت 200 متر روبرو است و مشکل محیط‌زیست و منابع‌ طبیعی برای معدن کرد‌آباد همچنان وجود‌ دارد و البرز‌ مرکزی به تعدادی از سؤالات آنان پاسخ‌داد و هشت سؤال محیط‌زیست و منابع‌ طبیعی بدون پاسخ باقی‌ ماند که در دستور‌ کار البرز‌ مرکزی قرار‌ دارد.

رئیس شورای اداری سوادکوه خاطر‌نشان کرد: کک‌سازی با مانع جدی محیط‌زیست روبرو بود که ارزیابی مجدد زیست‌محیطی آن به کشور ارسال‌ شد.

این مسؤول با بیان اینکه چهاربانده‌شدن محور سوادکوه باعث رونق شهرستان سوادکوه است و بازگشایی مسیر و رفع اشکالات آن در‌ آینده در دستور‌ کار ما قرار‌ دارد و هزینه‌های زیادی برای محور‎ سوادکوه انجام‌ شد و از مردم برای همکاری در این طرح سپاسگزاری می‌کنم و تلاش خوبی انجام‌ شد و دولت هم تافته جدا‌بافته از مردم نیست و همه از یک خانواده هستیم، اظهار‌ کرد: تأکید ما آن است تا عید، گلوگاه‎های ترافیکی محور سوادکوه بازگشایی‌شود و شرایط لازم برای افتتاح تونل دو، وجود‌ ندارد و برنامه‌ریزی فنی برای «لق‌گیری» حاشیه محور‌ سوادکوه برای جلوگیری از رانش و ریزش در دستور‌کار اداره راه قرار‌ دارد.

توحیدی‌مقدم از افزایش جمعیت شهرستان سوادکوه در سرشماری سال 1395 نسبت به سر‌شماری سال 1390 خبر‌ داد و با بیان اینکه جمعیت 40 هزار نفری سال 1390 به 44 هزار‌ نفر افزایش یافت که شاهد رشد 10 درصدی آن هستیم، اظهار‌ کرد: بودجه امسال شهرستان سوادکوه به 31 میلیارد‌تومان افزایش یافت و تخصیص بودجه سال‌ گذشته کمتر از 40 درصد‌ بود و برای راه سوادکوه غیر از چهاربانده‌شدن محور سوادکوه، 8 میلیارد تومان بودجه قرار‌ گرفت.

وی به نتایج برگزاری همایش توسعه شهرستان سوادکوه اشاره‌کرد و با اشاره به اینکه در گردشگری سوادکوه در ابتدای ورودم دارای بودجه 200 میلیون‌تومانی‌بود و در سال بعدی با بودجه 400 میلیون‌ تومانی و امسال به بودجه یک‌ میلیارد‌ تومانی رسید، افزود: در سال‌های آینده اعتبارات مناسب‌تری به بخش گردشگری سوادکوه اختصاص پیدا می‌کند و شاهد تحول اساسی در پارک جوارم هستیم و طرح‌های گردشگری محوری سوادکوه هم دارای تحول قابل‌ توجه هستند.

فرماندار‌ سوادکوه به فرهنگ‌سازی و بستر‌سازی لازم برای تفکیک‌ زباله اشاره کرد و با بیان اینکه راه‌اندازی متمرکز کارخانه کمپوست در دستور‌ کار استانی قرار‌ دارد، افزود: بهداشتی‌کردن محل زباله، جدا‌سازی زباله، فرهنگ‌سازی تفکیک زباله و توجه به زیر‌ساخت‌ها در دستور‌ کار ما در موضوع زباله و نیز مدیریت‌ پسماند قرار‌ دارد.

این مسؤول در پاسخ به سؤال خبرگزاری فارس درباره خدمات‌دهی ملی اداره راه در گردنه گدوک با تجهیزات و ماشین‌آلات شهرستانی و مشکلات موجود برای خدمات‌دهی به روستا‌ها و مناطق دور‌دست شهرستان سوادکوه، گفت: تجهیزات و نیروی انسانی شهرستان سوادکوه با توجه به جمعیت این شهرستان و مقایسه با شهرستان‌های دیگر استان به دلیل خدمت‌رسانی در گردنه گدوک و تأکید بر عدم مسدود‌‎بودن محور سوادکوه، بیشتر است و تجهیزات و ماشین‌های دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باید تقویت‌ شوند و تجمیع تجهیزات در روستا‌های محوری برای خدمات‌رسانی سایر مناطق مورد توجه است.

ارسال نظرات