صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
کد خبر: ۸۹۸۵۱۳۵
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛به مناسبت دهه مبارک فجر روابط عمومی ناحیه روح الله یزد اقدام به گفتگویی با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد نموده که به شرح ذیل است:
وجه تمایز حرکت امام خمینی(ره) یعنی همان انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با دیگر انقلاب های دنیا چیست؟
بسم الله الرحمن الرحیم؛
با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، اصل موضوع تفاوت ماهوی جهان‌بینی امام خمینی‌(ره) با کسانی هست که انقلاب‌های دیگری را در جهان و در نظام های دیگر رقم زدند. از آنجا که جهان بینی امام جهان‌بینی توحیدی بود و برخلاف افراد موثر در انقلاب های دیگر در جهان که مردم را به خود سوق می دادند، حضرت امام خمینی(ره) همه مردم را به سوی خداوند و توحید سوق می دادند. اصل تفاوت همین است. یعنی نگاه توحیدی و ماورایی در مقابل نگاه دون دنیایی و مادی و یا حتی نگاه کمونیتسی که در شوری سابق بوده است. دقیقا نقطه تفاوت در همین مطلب است.
چرا سایر علمای ما چنین انقلابی را انجام ندادند؟ این مطلب که چرا خیلی از علمای دیگر بودند که به لحاظ سطوح علمی یا جایگاه اجتماعی به مراتب از امام بالاتر بودند اما آنها نتوانستند چنین حرکتی را رقم بزند، این نکته هم اولا به خواست الهی باز می‌گردد که مساله قابل پوشاندنی نیست اما نکته دیگر این است که حضرت امام(ره) بالغ بر 20 سال برای این انقلاب اسلامی نیرو تربیت کردند. یعنی امام راحل عظیم الشان ما به تنهایی شاید موفق نمی شدند که چنین واقعه بزرگی را رقم بزنند. چنانکه امام این سخن به تنهایی هم بیان می کردند، و می گویند که اگر همه این افرادی که امروز درود بر خمینی می گویند بیایند و شعار مرگ بر خمینی هم بگویند من باز همین حرف ها را میزنم.امام یارانی داشت که بسیاری از آن علما نداشتند.
لازمه ادامه این انقلاب از نظر شما چیست؟الان هم حضرت آقا امام حی و حاضر ما نیاز به همان یاران برای ادامه مسیر دارد چنانکه امام خمینی ره هم این مساله را مطرح می کنند که مردم به گوش باشید که ادامه نهضت مهمتر و سخت تر از پیروزی نهضت است.
اگر در میدان عمل نگاه کنیم می بینیم که امام حرکتی را پایه گذاری کرند که 36 سال بعد بنیادهای آن هنوز پابرجاست و بلکه برخی نقاط آن تقویت هم شده است. اما در انقلاب های دیگر جهان بعضا هیچ نشانی از بنیادها و آرمان های اولیه آن باقی نماینده است.
علت اینکه انقلاب ما بعد از این همه بحران هجمه غربیها هنوز پا برجا است،چیست؟غربی ها در تئوری انقلاب ها عبارتی به نام دیالکتیک انقلاب ها را دارند و می گویند که در انقلاب های مختلف جهان، نسل اول انقلاب کنندگان هستند که انقلاب را حادث می کنند، نسل دوم نسبت به آرمان های اولیه انقلاب بی تفاوت می شود و نسل سوم انقلاب ها بعضا به ضد آرمانهای اولیه آن انقلاب بدل می شوند.
این اتفاق است که به خاطر همان تفاوت ماهوی رخ می دهد. یعنی وقتی که فرد محوری انقلاب مردم را به خودش دعوت و جلب می کند نه به خداوند متعال، وقتی که آن فرد از بین می رود یا آن فرد از آن آرمان های اولیه دور می شود قطعا نسل های بعدی به آن آرمان ها پایبند نیستند ولی در انقلاب اسلامی ما حضرت امام اولا مردم را به خودشان جلب نمی کنند و این می شود راز ماندگاری انقلاب و با عبور از دوران ها و با گذشت نسل ها آرمان ها عوض نمی شود چون این انقلاب قائم به شخص و فرد نیست.
وظیفه نسل سوم و چهارم انقلاب برای ماندگاری انقلاب چیست؟ این انتقال نسلی در بستر انقلاب اسلامی در حال وقوع است و در واقعه نسل سوم و چهارم انقلاب که متولدین دهه 60 و 70می باشند رسالت تاریخی دارند برای اینکه نگذارند بلایی که بر سر انقلاب های دیگر در جهان آمده است بر سرز این انقلاب ما هم بیایداین هم رسالت تاریخی جلوگیری از دیالکتیک انقلاب در انقلاب اسلامی است که ما باید نگذاریم که این انتقال نسلی قطع شود. یعنی ما باید آرمان ها را از نسل اول و دوم انقلاب تحویل بگیریم و به نسل چهارم و پنجم انقلاب انتقال دهیم چرا که نسل سوم حلقه وصل نسل اول و دوم با نسل های بعدی هستند.
ارسال نظرات