صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
عدنان مزارعی کارشناس فرهنگی در دوره آموزش ضمن خدمت فرهنگیان با عنوان رویکرد نوین تعلیم و تربیت، یکی از عوامل یادگیری را ایجاد فضای شاد تربیتی در مدارس و کلاس ها عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۸۵۳۵۰
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، وی آموزش صحیح را همان پرورش دانست و اظهار کرد: در کشور‌های غربی تعلیم و تربیت از هم جدا نیستند ولی جامعه فرهنگی ما اصرار دارد این دو مقوله از هم جدا شود در حالی که نباید این گونه باشد چرا که به فعل درآوردن استعداد‌ها همان تربیت یا پرورش است.
این کارشناس فرهنگی با بیان این که در سیستم آموزشی فعلی ضعف‌هایی وجود دارد ولی این عامل ضعف نباید مانعی برای تدریس موفّق باشد، خاطرنشان کرد: یک سیستم آموزشی سالم لازم است شاخص‌های مدرک نظام تربیتی، سواد رسانه ای، سواد رایانه، سواد عاطفی و سواد روانی را در خود داشته باشد تا پویا و کارآمد باشد در حالی که امروز ما با این شاخص‌ها خیلی فاصله داریم.
مزارعی افزود: به عنوان نمونه کتاب تفکّر و فنّاوری به کتاب‌های آموزشی دوره متوسطه اضافه شده است ولی متأسفانه گاهی مشاهده می کنیم دبیرانی به تدریس این کتاب مشغول هستند که تخصّص لازم را در این زمینه ندارند و یا به خاطر پر شدن ساعت‌های کلاسی خود به تدریس این کتاب می‌پردازند.
وی در پایان عوامل مؤثر در یادگیری را ایجاد فضای شاد به منظور تأمین امنیّت عاطفی و روحی دانش آموز، ایجاد علاقه، رغبت و پشتکار لازم، ایجاد انگیزه و داشتن هدف عنوان و تصریح کرد: لازم است خروجی نظام آموزشی دانش آموزانی مطالبه گر، پرسش گر، دارای اعتماد به نفس بالا و اندیشمند باشد تا بتوانند در جامعه تاثیرگذار باشند که لازم است برای رسیدن به این اهداف تلاش های بیشتری صورت گیرد.
انتهای خبر/
ارسال نظرات