صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
جلال قلعه شاخانی، در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان مریوان که به منظور شناخت مشکلات، شنیدن حرف‌ها و خواسته‌ها و تعامل بیشتر با این قشر برگزار شد اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی فرهنگ در کشور است و نباید مسائل فرهنگی از این اداره دور شود.
کد خبر: ۸۹۸۸۵۹۸
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: جشنواره هنر‌های تجسمی در گذشته نمود بسیار خوبی در شهرستان مریوان داشته و برای این شهرستان یک برند بود که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است و برگزار نمی‌شود.

وی افزود: جشنواره هنر‌های تجسمی در گذشته نمود بسیار خوبی در شهرستان مریوان داشته و برای این شهرستان یک برند بود که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است و برگزار نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، عنوان کرد: در این خصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان آمادگی خود را برای برگزاری و رایزنی‌های لازم با سایر ارگان‌های مربوطه دارد که امیدواریم با همت فعالین این عرصه، مجددا جشنواره هنر‌های تجسمی در مریوان آغاز به کار کند.

وی در خصوص عدم حمایت مردم و مسئولین از سینما کردستان مریوان اظهار کرد: اینکه مردم و مسئولین از سینمای یک شهر حمایت نمی‌کنند نشان از این است که سینما رفتن دغدغه آنان نیست و این قضیه باید به صورت دقیق‌تر در یک جلسه تخصصی مطرح و راهکار‌هایی برای حل این معضل ارائه شود.

قلعه شاخانی در ادامه به بحث کمک‌های مالی دولت به انجمن‌ها پرداخت و افزود: در دولت‌های گذشته به صورت مستقیم به انجمن‌ها کمک‌های مالی می‌شد، اما این سیاست تغییر پیدا کرده و در حال حاضر نیز به همین شیوه است.

وی بیان کرد: در دنیای فرهنگ و هنر نباید محدودیت برای خودمان ایجاد کنیم و اینکه هنرمندی از مکانی دیگر بیاید و هنر خودش را اجرا کند، جای خوشحالی است و موافق تبادلات هنری هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تصریح کرد: از فعالان اقتصادی در حوزه چاپ و چاپخانه برای سرمایه‌گذاری با در نظر گرفتن خدمات و تسهیلاتی برای آن‌ها استقبال می‌کنیم و همچنین در نظر داریم که مکان‌های فرهنگی استان را به شیوه صحیح و درست به بخش خصوصی با فراهم کردن زمینه‌های لازم واگذار کنیم.

جلال قلعه شاخانی در پایان یادآور شد: در نظر داریم که هر شش ماه یک بار، جلساتی جهت همفکری و تصمیم‌گیری در خصوص اجرای سیاست‌های فرهنگی استان در شهرستان‌ها داشته باشیم و از روسای ادارات شهرستان‌ها خواست که پیگیر این جلسات باشند که در زمان مورد نظر برگزار شود.

گفتنی است؛ در این دیدار که جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان مریوان حضور داشتند ابتدا به بیان برخی مشکلات و سد‌های موجود در امور فرهنگی شهرستان مریوان اشاره شد و هرکدام از افراد به مشکلاتی دیگری همچون؛ مشکلات مالی، بیمه هنرمندان، پیچیده بودن و تعلل در اخذ مجوزها، باطل شدن برخی از مجوز برنامه ها، عدم حمایت مردم و مسئولین از سینما کوردستان مریوان، مسکن هنرمندان و ... اشاره کردند که در مورد هرکدام به صورت مفصل به بحث و گفتگو پرداخته شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات