صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
استاد حوزه علمیه مازندران گفت: حضرت زهرا(س) از جمله انسان‌هایی است که در قبل، در زمان حیات و بعد از حیات خود تأثیرگذار بوده است و اگر وجود این بانو را درک می‌کردیم وضعیت جامعه ما این نبود.
کد خبر: ۸۹۹۱۶۵۷
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام روح‌الله ترابی‌نسب در چهاردهمین سوگواره فاطمی، هفتمین یادواره شهدای اصناف و یادبود شهدای مدافع حرم و یادواره شهدای شهرداری نکا در مصلای نکا با اشاره به چگونگی وجود انسان‌ها در زندگی اظهار کرد: برخی از انسان‌ها آمد و رفت‌شان خیر و برکتی برای مردم ندارند و زندگی‌ دنیا و آخرت‌شان دارای برکت برای جامعه نیست.

وی افزود: برخی دیگر افرادی هستند که دیده می‌شوند اما برای برآورده کردن شکم و شهوت، مقام، مسؤولیت و مطامع مادی هستند و برای به دست آوردن پست و مقام به هر کاری دست می‌زنند اما به چه قیمتی؟

این استاد حوزه علمیه مازندران بیان کرد: اگر قرار است انسان برای دنیا، خوار و ذلیل شود، پستی است؛ دنیا گریزپا است و برخی برای این دنیا تلاش می‌کنند و در بازار هر کاری می‌کنند تا اسم و عنوانی به دست آورند، نمی‌شود و به فراموشی سپرده می‌شوند.

این راوی دفاع مقدس گفت: اگر کارهای ما برای خداوند نباشد؛ زندگی حیوانی است که خیلی زود به فراموشی سپرده می‌شود و نگاه‌ها با این افراد است اما دل‌ها با این افراد نیست.

ترابی‌نسب ادامه داد: فرزندان آخرت، مال، زن، زندگی، فرزندان خود را فدای اهل بیت(ع) کرده و هزینه می‌کنند و این هزینه‌ها هر چه مخفی‌تر باشد این افراد، بلندتر می‌شود.

وی یادآور شد: اینکه تظاهر به خوب بودن کنیم، خوب نیست و باید از این رفتار دست برداشت و اعمال خود را خالص برای خداوند کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه شهدا، علما، صلحا و عارفان دارای زندگی ارزشمند هستند، خاطرنشان کرد: این افراد زندگی معنوی و روحانی دارند و بعد از زندگی دنیا، زندگی آخرتی ماندگار دارند و قدم‌ها و حرکات‌شان بر مبنای زندگی اهل بیت(ع) است.

ترابی‌نسب گفت: بازار مسلمانان باید بازار شیرین و کمک به افراد باشد و طوری نباشد که طمع کنیم؛ اگر می‌خواهیم بازار ما بازار شهیدپرور باشد باید لقمه حلال باشد؛ جامعه را بازار می‌تواند با لقمه، کسب و کار حلال شکل دهد.

وی اظهار کرد: باید کسب و کاسبی حلال را یاد گرفته و بدانیم بازاریان واسطه رزق هستند و لذا باید برای روزی حلال تلاش شود؛ تا رزق مردم را به دست آوریم؛ نه اینکه بازار فقط چشم‌نواز باشد و این بازار نمی‌تواند اردوگاه امام زمان(عج) باشد.

این راوی دفاع مقدس با اعلام اینکه برخی زندگی معنوی دارند و زندگی دنیایی و آخروی آنان برای مردم تأثیر گذار است؛ اظهار کرد: برخی دیگر از افراد هم زندگی الهی دارند؛ بقیة‌الله در زمین هستند و قبل از حیات، در حیات و بعد از حیات و زندگی برای جامعه اثرگذار هستند.

ترابی‌نسب اضافه کرد: شهدای ما عشق خاکریز، ولایت ، حضرت زهرا و مادر بودند و عملیات‌هایی که رمز یا فاطمه زهرا(س) بود؛ خیلی از بچه‌های ما از صورت یا پهلو زخمی شدند و به شهادت رسیدند.

وی افزود:  این روزها تابوت شهدا به درون مجلس می‌آید و سخت‌ترین زمان، زمانی است که تابوت را از درون جمعیت به بیرون می‌کشند و مردم دل ندارند از این شهید جدا شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: حضرت زهرا(س) از جمله انسان‌هایی است که در قبل، در زمان حیات و بعد از حیات خود تأثیرگذار بوده است و اگر وجود این بانو را درک می‌کردیم وضعیت جامعه ما این نبود.

هفتمین یادواره 22 شهید اصناف شهرستان نکا، یادبود شهدای شهرداری نکا و چهاردهمین سوگواره فاطمی با حضور مسؤولان شهری و استانی و همچنین کسبه و بازاریان این شهرستان در مصلای نکا برگزار شد.

این مراسم  با سخنرانی حجت‌الاسلام ترابی‌نسب و با مداحی و نوای حاج عباس طهماسب‌پور و قرائت قاری برجسته استاد حاج محمدجواد حسنی همراه بود.

شهرستان نکا 430 شهید مدافع انقلاب و وطن و 6 شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است.

ارسال نظرات