صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 20 May 2023
امام جمعه بندرترکمن بر لزوم برخورد قاطع با فرقه انحرافی دراویش گنابادی تأکید کرد و گفت: در کجای دنیا در مقابله با آشوبگران سلاح به‎کار برده نمی‎شود که آقای رئیس جمهور در جلسه‎ای عنوان کردند که نیروی انتظامی با سلاح وارد نشود.
کد خبر: ۸۹۹۲۳۱۵
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان و به نقل از فارس ، حجت ‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ترکمن ضمن تسلیت شهادت سه تن از ماموران نیروی انتظامی و دو شهید بسیجی در جنایت فرقه گنابادی در تهران، اظهار کرد: در سخنان و فتوا مراجع مانند ملا احمد نراقی، شهید ثانی، علامه مجلسی و آخوند خراسانی همگی اذعان به بیزاری از فرقه گنابادی اذعان داشتند.

وی تصریح کرد: اصل این سلسله در سال 1294 توسط محمدسلطان علیشاه به وجود آمد و در آن زمان آخوند خراسانی صاحب کفایه با این فرد بحث‎هایی داشتند و متوجه شدند که این فرد مرتد است و حکم ارتداد این فرد را صادر کردند و مردم گناباد بیدخت این فرد را در توالت خانه‎اش کشتند و از آن پس قطبیت در خانواده‌اش موروثی شد.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه فرقه دراویش گنابادی انحرافات زیادی دارد، متذکر شد: آنها معتقدند تجسم صورت مرشد در عبادت است و اگر کسی بخواهد عبادتی انجام دهد باید چهره مرشدش را در نظر بگیرد در حقیقت عبادت را برای مرشد انجام می‎دهند نه برای خدا.

منصوری با بیان اینکه فرقه انحرافی گنابادی نورعلی‎تابنده را به عنوان امام زمان خود می‎دانند، یادآور شد: هر کسی به دیدن نورعلی تابنده می‎رود باید غسل کند و عشریه به جای خمس در نظر گرفته شده و این عشریه را به قطب می‎دهند و سجده کردن برای قطب را جایز و بوسیدن پای او را ثواب می‎دانند.

وی تاکید کرد: نورعلی تابنده در دولت بازرگان در وزارت دادگستری، ارشاد و سازمان حج مسؤولیت داشته و تفکر وی موافق با نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و با ملی و مذهبی‎ها نزدیک است.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به روایتی از امام رضا (ع)، بیان کرد:  «اگر شیعه ما با عمل و زبان از صوفیه انزجار نکرده باشند آنها شیعه ما نیستند» و ملا احمد نراقی می‎گوید صوفیه خود را از روی عشق به زمین می‎کوبد و اینها از حقیقت توحید خدا مطلقاً اطلاعی ندارند.

منصوری به سخنان علامه مجلس در مورد صوفی‎ها اشاره کرد و یادآور شد: آوازها و سرودهای صوفیه بدعت است و پدرم از صوفیه بیزاری می‎جست و اعتقاد به کفر آنها داشت.

وی با بیان اینکه شهید ثانی معتقد بود که صوفی برای جذب مردم احادیث جعل می‎کند، افزود: این اشکال به علمای ما بر می‎گردد که چرا تاکنون مسائل صوفیه‎ها را برای مردم و جوانان بیان نکردند، متأسفانه در استان گلستان گرفتار این فرقه انحرافی هستیم و تعدادی خانقاه در استان گلستان وجود دارد.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه در شهرستان بندرترکمن در گذشته خانقاه وجود داشت که این خانقاه‌ها تعطیل شد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‎فرماید شرکت در مجالس صوفی و انجام اعمال و گفتن سخنان آنها و حضور در خانقاه جایز نیست و آیت‎الله گلپایگانی مجالست با این افراد را حرام برشمردند، همچنین آیت‎الله نوری‌همدانی و آیت‌الله بهجت و آیت‎الله سیستانی نیز  نسبت به این فرقه انحرافی مواضع داشتند.

منصوری تاکید کرد: چرا باید با دراویش گنابادی که در سال‎های مختلف در برابر مردم و نظام ایستادند اینگونه مماشات شود، دراویش در 24 بهمن سال 1384 در قم با نیروی انتظامی و مردم برخورد کردند و تعدادی از ماموران انتظامی و مردم را زخمی کردند حال سوال این است چرا آن زمان دولت و قوه قضائیه با آنها برخورد نکردند.

وی یادآور شد: در سال 1390 در شهر کوار استان فارس دراویش یک روحانی شیعه که بر ضد آنها تبلیغ  می‌کرد  را کتک زدند و آن را تهدید به قتل کردند و مردم از سوی میدان شهدا به سوی مصلی راهپیمایی تشکیل دادند و در بین راه دراویش راه را برمردم بستند و با سلاح سرد و گرم با مردم درگیر شدند و 180 نفر از نیروها دستگیر شدند که متأسفانه دستگاه قضایی ما با آنها برخورد جدی نکرده است.

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: امروز نیز در درگیری‎های اخیر شاهد مظلومیت نیروی انتظامی و بسیجیان در برخورد با این فرقه انحرافی بودیم، چرا نباید با خشونت با این فرقه برخورد شود و دست نیروهای انتظامی ما بسته است، دراویش گنابادی به شکل آشکار و پنهان با توجه به اسنادی که وجود دارد با رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا ارتباط دارند.

منصوری افزود: چگونه با فرقه دراویش برخورد نمی‌شود در حالی که مصطفی آزمایش که از فرقه گنابادی است  با دیان علایی، نماینده بهائیان اسرائیل و با رضاه پهلوی در آمریکا ملاقات داشت.

وی گفت: محمد حسین حدادیان در برخورد با این فرقه به شهادت رسید، کپسول گازی را فرقه انحرافی گنابادی در آتش انداختند و زمانی که شهید حدادیان رفت این کپسول را از آتش بیرون بکشد این گروه انحرافی آن را دستگیر و با قمه بدنش را پاره پاره کردند و با سلاح شکاری به صورتش شلیک کردند.

امام جمعه بندرترکمن افزود: در کجای دنیا در مقابله با آشوبگران سلاح به‎کار برده نمی‎شود و آقای رئیس جمهور در جلسه‎ای عنوان کرده که به نیروی انتظامی گفتیم با سلاح وارد نشوند.

منصوری افزود: محل زندگی فرقه داودیه به همراه اعضای این فرقه که 66 نفر بودند در سال 1993 به‌دلیل درگیری با پلیس آمریکا به آتش کشیده شده و همگی کشته شدند حال چطور می‌شود نیروی انتظامی ما نمی‌تواند با سلاح وارد عمل شوند و این مزدوران چندین ساعت اجازه داشتند نظم و امنیت را بهم بریزند.

وی گفت: از مسؤولان می‎خواهیم اینقدر خواهش نکنند، در فیلم‎های این آشوب دیده می‎شود که نیروی انتظامی با خواهش با نمایندگان این فرقه انحرافی سخن گفتند و ما انتظار داریم که دستگاه قضائی ما برخورد جدی با این اراذل و اوباش داشته باشد، مهربانی با این فرقه انحرافی تا کجا باید ادامه داشته باشد.

امام جمعه بندرترکمن افزود: در بهمن 1384 در یکی از خانقاه‌های گروه‎های گنابادی در قم مقادیر زیادی مشروبات الکلی و زنان فاسد وجود داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات