صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
عضو کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات ستاد کل نیروهای مسلح اذعان کرد:
مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم با موضوع جرم ایراد ضرب و جرح عمدی صبح امروز با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران استان قزوین در سالن اجتماعات 29 فروردین قرار گاه عملیاتی لشگر 16 زرهی برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۹۴۵۵۵
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم با موضوع جرم ایراد ضرب و جرح عمدی صبح امروز با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران استان قزوین در سالن اجتماعات 29 فروردین قرار گاه عملیاتی لشگر 16 زرهی برگزار گردید.
سرهنگ عزیزی عضو کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات ستاد کل نیروهای مسلح در این در مراسم گفت:عوامل پیشگیری در نیروهای مسلح باید تنوع ماموریت ها منطبق بر حفظ انقلاب اسلامی باشد و جوانان شایسته ای در تراز جمهوری اسلامی و انقلاب پرورش دهیم.
وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از جرائم و ضرب و جرح در نیروهای مسلح تندخویی می باشد افزود: خوش خلقی یکی از عوامل مهم در جذب افراد می باشد و طبق فرموده مولا علی علیه السلام خشونت بخشی از جنون است که باید برای کنترل خشم در نیروهای مسلح برنامه ریزی مدون انجام شود و یکی از دلایل مهم در بروز این اتفاقات به سو مدیریت و مشکلات رفتاری در رده های مختلف در تعامل با زیر مجموعه می باشد.
عضو کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در ستاد کل نیروهای مسلح تمام آمارها آنالیز شده و در جهت رفع و ریشه یابی آن اقدام می شود افزود: ضعف عزت نفس و اختلال شخصیت از عوامل دیگر خشونت بوده که روحانیون و نمایندگان عقیدتی در نیروهای مسلح باید بر روی این موضوعات تمرکز کرده و در رفع و حل ریشه ای آن تلاش کنند.
سرهنگ عزیزی اظهار داشت: رابطه و تعاملات نامناسب هم از دیگر عوامل ایراد ضرب و جرح بوده که در سیستم ها و مراکز علمی وآموزشی باید روابط اجتماعی تعریف گردد تا حریم ها حفظ شود، پرخاشگری هم ریشه همه این حوادث و اتفاقات بوده که در مجموعه های مختلف هر فرد یا گروه ها را باید به رسمیت بشناسیم تا به تقابل کشیده نشود.
وی تصریح کرد: بعد از اعتیاد و روسپی گری، نزاع و درگیری جز جرایم اجتماعی در کشور شناخته می شوند و نیروهای مسلح برای حفظ نظام باید در کنار هم باشند تا بتوانند به وظایف خود عمل کنند،برای بهتر شدن شرایط و کاهش ضرب و جرح باید به روزشوند و در این زمینه فرماندهان و روحانیون و سایر نهادها برای انطباق با نسل جدید نیاز به تغییر دارند.
عضو کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نمی توانیم سرباز دهه ۹۰ را با رویکرد دهه شصت تربیت کنیم و فرماندهان، روسا و مسوولان و سازمان قضایی نیروهای مسلح در همه رده های نظامی باید دستورالعمل ها را که دچار نقص هستند اصلاح کنند.
سرهنگ عزیزی ضمن توجه به فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری و قانون مندی گفت: قانونمندی جامعه ریشه در ساختار ایران اسلامی دارد و با اصلاح فرهنگ و قانون پذیری رشد جرایم کاهش پیدا می کند.
این مسوول افزود: از موارد دیگر پیشگیری از جرم شناخت اقوام بوده که برخی رفتارها در تعارض با فرهنگ قومیت ها است و سیستم های مسئول باید موارد حساس را شناسایی و طبق تحلیل کارشناسی شده مراقبت نمایند.
وی در پایان اظهار داشت: بیشتر درگیری ها در اوقات فراغت رخ داده که به خاطر عدم غنی سازی درست اوقات فراغت بوده و نسل امروز باهوش تر حساس تر و آگاه تر بوده و برانگیختگی شدید و کم بودن آستانه تحمل از ویژگیهای نسل فعلی ماست که نسبت به گدشته آستانه تحمل پذیری آنها کمتر بوده است.
1002/پ30/ب

 

ارسال نظرات