صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 May 2023
زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجّبه و شریف بود، و در عین حال، در متن و مرکز، نقش آفرینی کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.
کد خبر: ۸۹۹۶۴۷۵
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج پس از نشست خبری هفته زن و مادر بیانیه بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن صادر شد.
متن این بیانه به شرح زیر است:
به نام خدا
زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجّبه و شریف بود، و در عین حال، در متن و مرکز، نقش آفرینی کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد. (مقام معظم رهبری 16/12/91)
با طی مسیر چهل ساله از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی با افتخار می توان گفت این انقلاب اسلامی ایران بود که هویتی نوین فارغ از هرگونه جنسیت را به زنان ایرانی بخشید و زنی را تربیت نمود که جایگاه واقعی خودش را هم در خانواده و هم در اجتماع بازیافت. این مسئله را امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب نیز بارها تاکید داشتند که :««ما مي‌خواهيم زن به مقام والاي انسانيت برسد. زن بايد در سرنوشت خودش دخالت داشته باشد.»(صحيفه نور، ج5، ص153)»
حضرت زهرا(س)، دختر گرامی نبی اکرم(ص) و همسر جلیل القدر امیر مؤمنان حضرت علی(ع) تلالو باوری بود که ریشه در طهارتی توحیدی داشت و در دامن خود شجره طیبه‌ای را پروراند که عالم تاکنون به نورشان متجلی‌ است و در سراسر تاریخ جاری می‌شود «انا اعطیناک الکوثر» فاطمه(س) کوثر است که خیر کثیری از او، فرزندان،ذریه پاک و پیروانش، اعم از زن و مرد در سراسر گیتی جاری می‌شود و از برکت ادبیات، فرهنگ و گفتمان فاطمی است که زنان مسلمان می‌توانند خود به الگوهایی درخشان برای زنان امروزی جهان تبدیل شوند.
فاطمه (س) نمونه یک انسان کامل در همه ابعاد وجودی آن و مظهر جمع بین شئون مختلف یک انسان؛ دختر بودن، مادر بودن ، همسر بودن و عنصر اجتماعی است و جامعه‌ای که با فرهنگ فاطمی تعریف و با ادبیات فاطمی تبیین شود بلاشک نهایتا به فاطمی شدن زنان ما و علوی شدن مردان ما منتهی می‌شود.
ضمن مباهات به نامگذاری سالروز میلاد اسوه زنان عالم به نام روز زن، با حضور اجتماعی علمی و فرهنگی خود مبلغ ارزشهای انقلاب فاطمه به جهانیان خواهیم بود و همواره در طول زندگی خود، بصیرت، آگاهی و هوشمندی را سرلوحه زندگی خود قرار خواهیم داد.
صف­آرایی دشمنان مستکبر انقلاب در خدشه دار نمودن وجهه و اعتبار زن ایرانی که با خیمه­­ شب بازی برخی عناصر واداده در حال وقوع است بی­تردید درخت تنومند خانواده را نشانه رفته است. از این رو ما زنان بسیجی ضمن محکوم نمودن برخی حرکات شنیع هدفمند از قبیل توجه دولتمردان به آزادی بی حد و حصر و خارج از عرف برخی زنان که چیزی جزء ترویج فرهنگ ولنگاری و بی حیایی در میان جامعه اسلامی ، بی­توجهی به قانون حجاب، بی توجهی به ارزشها و مبانی اسلامی انقلاب، توهین­ به مقدسات و… ندارد ، از دولت محترم میخواهیم با بکارگیری راهبردهای صحیح در راستای برنامه توسعه کشور و اصول فرهنگی جمهوری اسلامی ایران همچنین نظامنامه سند مهندسی فرهنگی کشور به اجرای صحیح قوانین و مصوبات کشوری پرداخته؛ از وادادگی در قبال فرهنگ بی­محتوای غرب خودداری نمایند. این حق انسانی زنان است که در عرصه خانواده، اجتماع و جامعه از امنیت روحی، روانی، فکری و فرهنگی بهرمند باشند.بدیهی است این حق در سایه عمل به فرامین اسلام ناب محمدی مقدور است و بس!
ما زنان ایران اسلامی به دستاوردهای نظام مقدس اسلامی ایرانی می بالیم و معتقدیم موفقیت های مختلف علمی ، نظامی، فرهنگی ، اطلاعاتی و… مرهون تلاش رزمندگان و فرزندان این مرز و بوم در عرصه های مختلف است. فرزندانی که در دامن مادران فاطمی تربیت شده اند و این تلاش بدون چشمداشت به کمک ایادی استکبار و تنها با اتکاء به قدرت لایزالی الهی و پیروی از مکتب مترقی اسلام به دست آمد لذا قاطعانه از مسئولین ذیربط می­خواهیم فریب طنازیهای غرب را نخورده و سنگر پشتیبانی از ولایت را خالی نسازند و بدانند که ملت همیشه در صحنه و مسلمان پاسخ خائنین را به شیوه ای کا ملا انقلابی و سخت خواهند داد.
ارسال نظرات