صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 May 2023
حجت الاسلام و المسلمین محسن کاتبی مسئول سازمان بسیج طلاب استان مازندران :
همچنان که در زمان جنگ ما نقش روحانیت ، نقش کلیدی و موثر بود و در راستای ارتقای معنوی رزمندگان اسلام نقش به سزایی داشته است ، اگر ما توجه ویژه به اعزام مبلغین روحانی و مبلغین روحانی خواهر در بین اعزام خواهران نداشته باشیم آن اثر لازم را که باید مطلوب باشد شاید به دست نیاوریم .
کد خبر: ۹۰۰۲۱۴۲
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، همچنان که مستحضرید حرکت عظیم فرهنگی معنوی راهیان نور محلات را ما داریم دنبال می کنیم و در جلسات ستاد راهیان نور ستاد سپاه کربلا مقرر شد به خاطر اینکه در رشد و تعالی زائرین محترم بتوانیم نقش موثری ایفا کنیم مقرر شد که همراه هر اتوبوس از کاروان زائران به راهیان نور یک روحانی هم همسفر بشوند و این روحانی بتواند آن نقش فرهنگی ،معنوی و محتوایی این همایش عظیم و این کار بزرگ فرهنگی را بتواند دنبال بکند .
من یادم می آید اول امسال نشستی با مدیر کل آموزش فرهنگی ستاد راهیان نور داشتیم . مدیر کل فرهنگی ابتدای سال بیان می کردند که ما از اعزام دانش آموز به مناطق راهیان نور خودداری می کنیم به خاطر اینکه اثر و ثمری از این راهیان نور مشاهده نمی کنیم.
برگشتیم بهش گفتم شما بازدهی و ثمر این راهیان نور را در چه می بینید و گفت ثمره ی این راهیان نور باید این طور باشد که وقتی دانش آموزان من وارد مدارس می شوند صف نماز جماعت مدارس پر رونق تر بشود و اخلاق و رفتار و منش و کردار دانش آموزان من تغییر پیدا بکند و من این تغییر را مشاهده نکردم .
وقتی در ابتدای نیمه ی دوم سال 96 برای مرحله ی دوم اعزام راهیان نور دانش آموزی داشتیم اقدامات اولیه را انجام می دادیم نشستی که ستاد راهیان نور با مسئولین و مدیر کل فرهنگی آموزش و پرورش داشت ایشان اشاره داشت به اینکه امسال یکی از دوره های خوب و پر رونق و پر معنویت این سفر راهیان نور برای دانش آموزان بود و منشا برکات و خیرات زیادی بود و این نبود (ایشان مسئول مدیرکل فرهنگی آموزش و پرورش اشاره داشت )جز حضور پر رنگ روحانیون در این عرصه ی فرهنگی .
همچنان که در زمان جنگ ما نقش روحانیت ، نقش کلیدی و موثر بود و در راستای ارتقای معنوی رزمندگان اسلام نقش به سزایی داشته است ، اگر ما توجه ویژه به اعزام مبلغین روحانی و مبلغین روحانی خواهر در بین اعزام خواهران نداشته باشیم آن اثر لازم را که باید مطلوب باشد شاید به دست نیاوریم .
الحمد لله و المنه در برنامه ریزی که صورت گرفته است تا پایان اعزام راهیان نور محلات قریب به 320 کاروان در قالب 320 اتوبوس فعلا پیش بینی شده است و این رقم احتمال افزایش هم دارد و ما پیش بینی بر این هست که برای هر اتوبوس یک مبلغ روحانی و برای اتوبوس هایی که زائرین خواهر هستند مبلغه خواهر استفاده بکنیم و تا به الان که خدمت شما گزارش می دهم قریب به 160 روحانی تا الان اعزام شدند .

مسئولین ستاد اردویی که مستقر در اندیمشک و خرمشهر هستند می گویند این دوره اعزام دوره ی فوق العاده خوبی بود و دوره بسیار پر معنویت و پر باری بود و حضور روحانیون بسیار پر رنگ به چشم می آمد و ما باید همین روند را ادامه بدهیم تا ان شاالله بتوانیم آن اثر معنوی و فرهنگی که در راستای ارتقای بنیه معنوی زائران که غالب زائران ما از نسل جوانان هستند بتوانیم آن اثر لازم را انشا الله را داشته باشیم .

ارسال نظرات