صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
احمد فدایی مخترع جوان سیستانی تقريبا ١٠ سال است كه كار توليد انجام مي‌دهد تا بتواند از درد‌های جامعه بكاهد و با ايجاد اشتغال سهمي در شكوفايي كشورش داشته باشد
کد خبر: ۹۰۰۵۳۵۸
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، احمد فدایی مخترع جوان سیستان و بلوچستان، دارنده چندین اختراع داخلی، مدال طلای اختراعات کشور‌های سوئیس، کره جنوبی، رمانی، لهستان، روسیه، کویت، تایوان، کارآفرین برتر کشور، جوان برتر کشور، پژوهشگر برتر کشور و نیروی انتظامی، مدیر عامل برتر در حوزه محصولات صادراتی دانش بنیان، دارنده گواهینامه خلبانی هواپیمای مدل، کسب رتبه در مسابقات مختلف از جمله خوارزمی و مسابقات رباتیک و پرنده‌های بدون سرنشین و ... است.

عناوین ناچیزی که گفته شد تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های جوانان سیستانی و بلوچستانی است که با تمام محرومیت‌ها و محدودیت‌هایی که در استانشان وجود دارند توانسته اند خود را بالا بکشند و ثابت کنند که آبادی ایران جزء جدایی ناپذیر از وجود شان است.

تقریبا ١٠ سال است که کار تولید انجام می‌دهد، زیرا اعتقاد دارد یک نخبه و مخترع زمانی ارزشمند است که بتواند دردی از جامعه بکاهد و با ایجاد اشتغال سهمی در شکوفایی کشورش داشته باشد.

چندسالی است که برای توسعه کسب و کار و معرفی محصولات خود در مسابقات بین المللی شرکت می‌کند و تاکنون توانسته است، ده‌ها مدال طلا و دعوتنامه‌های متعددی جهت تولید محصولاتش بگیرد، اما هدف اصلی او افتخار آفرینی و ایجاد اشتغال در استان و کشور خودش بوده به همین دلیل هیچ وقت به مهاجرت و فعالیت در کشوری دیگر فکر نکرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: به سبب تعصب و غروری که داشته ام همیشه سعی کردم هزینه‌های همه این افتخارات را به تنهایی بپردازم... تمام فعالیت و زندگی من از درآمد حاصل از فروش تولیداتم تامین می‌گردد.

احمد فدایی ادامه داد: نمی‌گویم از مسؤولان نا امیدم، چون افرادی در این مسیر بوده اند که دستم را همانند یک بزرگتر و برادر گرفته اند، اما صحبت اصلی من با مردمم است مردمی که همیشه پشتیبان بنده بوده اند و تنها دلیل ماندنم هستند.

وی که بیان کرد: با خرید محصولات و کالا‌های با کیفیت و تولید ایرانی از نا امیدی فرزندان و جوانانمان بکاهیم، نگذاریم به نقطه‌ای برسند که آرزو‌های خود را و برآورده شدنشان را در خارج از مرز‌های کشورمان ببینند.

این نخبه جوان سیستانی ادامه داد: شما با خرید محصولات جوانان با غیرت ایران نه تنها به خودش کمک می‌کنید بلکه قدمی در ایجاد اشتغال فرزندانتان برخواهید داشت.

وی گفت: نگذاریم جوانانمان برای رسیدن به هدفهایشان کاسه گدایی در دست بگیرند تا بتوانند فقط به خاطر وطن و استانشان با کسب افتخار در دنیا خود و وطنشان را سرافراز کنند، آبادی سیستان و بلوچستان در گرو اهمیت دادن به جوانانشان است جوانانی که ثابت کرده اند می‌توانند اگر ذره‌ای به آن‌ها اهمیت داده شود.

فدایی افزود: بار‌ها از سوی افراد مختلف مورد تمسخر قرار گرفته‌ام که می‌گفتند که اگر جای تو بودیم سال‌ها پیش از این مملکت می‌رفتیم و اینهمه پول و سرمایه را برای تولید صرف نمی‌کردیم.

وی بیان کرد:، اما همیشه به آن‌ها پاسخ داده ام که اگر من و همه با این طرز تفکر پیش برویم دیگر از ایران و سیستان و بلوچستان جز خرابه‌ای به جای نمی‌ماند، حتی اگر به قیمت جان و حتی بدبخت شدنم هم تمام شود هیچ گاه از این مسیر خارج نمی‌شوم، چون کشور و مردمم را دوست دارم.

فدایی اضافه کرد: آبادی دوباره سیستان تنها در گرو دست گیری از جوانانمان است، بیائیم بدون در نظرگرفتن هیچ بعد سیاسی و گرایشی تنها به آبادانی دوباره شهر و استانمان بیندیشیم.

به گزارش فارس: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده انتظار می‌رود محصولات و تولیدات داخلی بیشتر از محصولات خارجی مورد استفاده مردم قرار گیرد تا نخبگان و تولیدکنندگان داخلی تشویق شده و تلاش و همت خود را برای ارتقا کیفیت محصولات افزایش دهند.

احمد فدایی و امثال آن که از فکر و اندیشه خود محصولات مورد نیاز جامعه را تولید کرده‌اند نیازمند حمایت مردم هستند، بیائیم با خرید محصولاتشان، بارقه امید را در دلشان زنده کنیم.
ارسال نظرات