صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
فرمانده سپاه ناحیه هیرمند در گفتگو با خبرگزاری بسیج:
فرمانده سپاه ناحیه هیرمند گفت:فتنه های ایجاد شده علیه سپاه به این علت است که مسیر سپاه مسیر شهدا و ولایت محوری است
کد خبر: ۹۰۰۹۱۹۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

سرهنگ پاسدار جواد رضایی ، فرمانده سپاه ناحیه هیرمند در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: سوم شعبان المعظم سالروز میلاد مسعود حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به نام روز پاسدار نامگذاری شده است که انقلاب اسلامی، یک انقلاب دینی با ارزش‌های خاص بوده و جمهوری اسلامی مهم‌ترین دستاورد این انقلاب است.
وی با اشاره به این مطلب که این انقلاب و نظام برخاسته از آن، به دلیل حق‌گرایی و آرمان گرایی براساس آموزه‌های اسلامی، دشمنانی، چون نظام سلطه جهانی داردافزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی است تحت فرماندهی عالی مقام رهبری که هدف آن نگهبانی از انقلاب اسلامی ایران و دستاورد‌های آن و کوشش مستمر در راه تحقق آرمان‌های الهی و گسترش حاکمیت قانون خدا طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و تقویت کامل بنیه دفاعی جمهوری اسلامی از طریق همکاری با سایر نیرو‌های مسلح و آموزش نظامی و سازماندهی نیرو‌های مردمی می‌باشد.
رضایی بیان کرد: پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن در برابر تهدیدات سخت و نیمه سخت، نرم و کمک به توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور در چارچوب تدابیر، ولی امر مسلمین و فرماندهی کل قوااست.
فرمانده سپاه ناحیه هیرمند با تاکید بر این مطلب که سپاه پاسداران در سال‌های اول انقلاب به گونه‌ای درخشید و عمل کرد که حضرت امام (ره) فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود اظهارداشت: پاسدار به فردی گفته می‌شود که برای جهاد همه جانبه در راه خدا و نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن به عنوان وظیفه عمل می‌کند.
وی وظیفه بزرگ جوانان مؤمن کشوررا حراست و پاسداری از انقلاب برشمرد وگفت: خصوصیت امام حسین (ع) ولایت پذیری و ولایت مداری بود. از اموال خود برای انقلاب گذشت و عاشورا را رقم زد. تا نهضت اسلام ماندگار بماند لذا رسالت امروزپاسداران است که با ایثار گذشت و فداکاری در راه حفط ارزش‌ها وآرمان‌های نطام گام بردارند.

رضایی شرف و آبروی امروز ملت ایران را مرهون مجاهدت‌های پاسداران اول انقلاب دانست واظهارداشت: رسالت مهم پاسداران با توجه به تهدیدات دشمنان در جامعه امروزی بیداری، آگاهی و بصیرت افزایی است تا بادرک صحیح و شناخت به موقع از تهدیدات دشمن از انقلاب ارزش ها‌ی نظام جمهوری اسلامی حراست کنند.
فرمانده سپاه ناحیه هیرمند ادامه داد: پاسدار واقعی کسی است که در راستای حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی گام بردارد وبنیه اعتقادی و معنوی را در خود تقویت و به آن عمل کند این مسئول مطیع محض ولایت فقیه بودن را مهمترین ویژگی یک پاسدار برشمرد و افزود: پاسداران بر اساس رسالت و تکلیفی که بر دوش دارند در عرصه‌های مختلفی حضور دارند که بعد از انقلاب نمونه‌هایی از پاسداران واقعی را در دفاع مقدس داشته ایم و امروز نمونه واقعی پاسداران مدافعان حرم هستند که برای حفظ اسلام و دفاع از انقلاب گام برداشته اند.
وی با تاکید بر این مطلب که پاسداری شغل نیست، هم امام خمینی (ره) و هم رهبر معظم انقلاب بیان کردند، تصریح کرد: اگر پاسداری شغل باشد باید محافظه کار باشیم. به عنوان یک شغل و حرفه اگر به آن نگاه شود انقلاب صدمه می‌بیند پاسداری اجازه نمی‌دهد باور‌ها و ارزش‌ها تغییر کند، در واقع پاسداری مسیر انقلاب را طی می‌کند.
وی به فتنه‌های دشمنان انقلاب در سال‌های ۸۷-۸۸-۹۶ اشاره کرد و گفت: با درایت وتیز بینی رهبر انقلاب و با بصیرت و هوشیاری پاسداران این توظئه‌ها خنثی شد.
فرمانده سپاه ناحیه هیرمند بیان کرد: باید اول پاسداری را از خودمان آغاز کنیم. تزکیه نفس داشته باشیم و افرادی که پای در این مسیر می‌گذارند بدانند که این مسیر، مسیری روشن است و نمی‌توانیم با جبهه انقلابی فعالیت کنیم، مسیر سپاه تابعیت محض از انقلاب و رهبری است.
رضایی در پایان خاطر نشان کرد: فتنه‌های ایجاد شده علیه سپاه به این علت است که مسیر سپاه مسیر شهدا و ولایت محوری است و پاسداران باید بدانند که انتخاب این مسیر انتخابی آگاهانه و سخت است.
ارسال نظرات