صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - 29 May 2023
اگر زن در خانواده بنای بر این داشته باشد که از مبلمان ایرانی ٬ لوازم خانگی ایرانی و .... استفاده نماید می توان گفت بخش قابل توجهی از شعار سال که حمایت از کالای ایرانی می باشدبه فعلیت عینی رسانده است .
کد خبر: ۹۰۱۰۲۰۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، قشر زنان به عنوان مدیران  خانواده برای ترویج فرهنگ اقتصاد خانواده، مهم و کلیدی است، تغییر شیوه زندگی خانواده‌ها‌ از جمله راهکارهای موثر در تحقق اهداف اقتصاد خانواده است، احیای فرهنگ بومی با شعار ساده‌زیستی که می‌تواند از سوی مادران خانواده اتفاق بیفتد، نقش مهمی در اصلاح شیوه زندگی‌های امروزی ایفا می‌کند.


همان گونه که خانواده به عنوان واحد کوچکی از اجتماع در پیشرفت و توسعه فرهنگی جامعه نقش اول را دارد، در توسعه و رشد اقتصادی جامعه نیز نقش اساسی را ایفا می‌کند و میزان، چگونگی و نوع حضور او در عملکرد و چرخه‌های اقتصاد کشور تأثیرگذار است، خانواده در مصرف تابع زنان خانواده است و زنان در اقتصاد خانواده بسیار مؤثرتر از مردان عمل می‌کنند.


اقتصاد خانواده به معنای چگونگی سامان دهی و مدیریت منابع خانه است، خانواده سازمانی است که تولید و توزیع کالاهای مورد نیاز را فراهم می‌سازد و زن به عنوان یکی از 2 رکن اساسی خانواده در این سازماندهی و مدیریت، نقش اساسی را ایفا می‌کند، وظیفه مادری، همسری و بیشتر منابع مصرف به زن سپرده می‌شود و زنان با تدبیر صحیح میان درآمد و مصرف هماهنگی به وجود می‌آورند، در حقیقت زنان در این زمینه نقش کلیدی داشته و با برنامه‌ریزی صحیح در رشد اقتصادی خانواده و در نهایت در توسعه اقتصادی جامعه و برنامه‌های بزرگ تأثیر بسیاری دارند، بنابراین درک زنان از مصرف و چگونگی آن می‌تواند در همه خانواده‌ها تاثیرگذار باشد.


از این رو بخش اعظمی از بازار و اقتصاد ملی نیز درتلاش است تا مایحتاج ساری و جاری خانواده ها را تامین کند از بخش گسترده و مهم خوراک و مواد غذایی تا حوزه پوشاک ٬لوازم آرایشی بهداشتی ٬لوازم چوبی و مبلمان ٬لوازم الکتریکی و سایر حوزه ها را در برمیگیرد.


با توجه به اینکه نبض اقتصاد و مدیریت مصرفی خانواده در دست زنان میباشد لذا اثر گذاری بانوان  در حمایت از کالای ایرانی بسیار مهم و استراتژیک خواهد بود به طوری که میتوان به جرات عنوان
نمود اگر جامعه زنان و مادران و همسران کشور را نسبت به لزوم حمایت از کالای ایرانی توجیه و اقناع کنیم چه سیل عظیمی از خریدها و توسعه اقتصادی کالاها و محصولات ایرانی را ایجاد داده ایم .


اگر زن در خانواده بنای بر این داشته باشد که از مبلمان ایرانی ٬ لوازم خانگی ایرانی و .... استفاده نماید می توان گفت بخش قابل توجهی از شعار سال که حمایت از کالای ایرانی می باشد را در راستای استراتژی مهم اقتصاد مقامتی مورد تاکید مقام معظم رهبری(ع)  به فعلیت عینی رسانده است پس در پایان باید گفت برای حمایت از کالای ایرانی باید به فرهنگ سازی و توجیه پذیری زن ایرانی پرداخت.پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس

ارسال نظرات