صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
امام جمعه بندرگز گفت: دشمن با اجراى سناريوهاى مختلف در تلاش است ضمن شكستن هيمنه و اقتدار نيروى انتظامى، مأموران ناجا را در برخورد با هنجارشكنى‌ها و قانون‌شكنى‌ها منفعل و بى‌تفاوت کند.
کد خبر: ۹۰۱۰۷۹۵
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حسینی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه شهرستان بندرگز، ضمن قدردانی از زحمات پرسنل نیروی انتظامی، هدف از تخریب نیروی انتظامی را بى‌ثبات‌سازى محیط داخلى دانست و اظهار کرد: «بى‌ثبات‌سازى محیط داخلى ایران» از جمله طراحى‌هاى آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود است که با هدف «مهار» و «تغییر رفتار» جمهورى اسلامى ایران در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بى‌ثبات‌سازى و ناامن‌سازى داخلى یک کشور، نیازمند شکل‌گیرى بسترها و زمینه‌هاى فراوانى چون ایجاد یأس و بدبینى در مردم نسبت به مسؤولان نظام، تشدید شکاف‌هاى اجتماعى و قومیتى، دامن زدن به آسیب‌هاى اجتماعى همچون اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینى و... ترویج ابتذال، اباحه‌گرى و حیازدایى از زنان، تضعیف اعتقادات و گسترش شبهات فکرى، مقاومت مدنى و قانون‌شکنى در ملاعام و مقاومت در برابر اجراى قانون توسط نیروهاى امنیتى، قضایى و انتظامى و... است.

امام جمعه بندرگز تأکید کرد: متأسفانه در روزها و هفته‌هاى اخیر شاهد آن هستیم که دشمنان نظام اسلامى پیکان حملات خود را متوجه نیروهاى خدوم و فداکار انتظامى کشور کرده‌اند و در تلاش هستند با اجراى سناریوهاى مختلف، ضمن شکستن هیمنه و اقتدار نیروى انتظامى، مأموران ناجا را در برخورد با هنجارشکنى‌ها و قانون‌شکنى‌ها منفعل و بى‌تفاوت کنند.

حسینی با بیان اینکه بدون تردید بخش مهمى از امنیت امروز جامعه ما از مرزهاى طولانى کشور گرفته تا جاده‌ها و شهرها و روستاها، مرهون تلاش‌هاى پیگیر و شبانه‌روزى بیش از ۴۰۰ هزار نیروى جان برکف انتظامى است، بیان کرد: براى تأمین این مهم، هر ماه تعدادى از پرسنل نیروی انتظامی مظلومانه توسط اشرار و گروهک‌هاى تروریستى و تکفیرى به شهادت مى‌رسند و تعدادى دیگر از آن‌ها توسط شبکه‌هاى ماهواره‌اى و شبکه‌هاى اجتماعى در فضاى مجازى، به ناحق مورد ناجوانمردانه‌ترین حملات قرار مى‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه معدل عملکرد نیروى انتظامى در جمهورى اسلامى ایران، از نمره قابل قبول و قابل دفاعى برخوردار است و هیچ‌کس نباید مانع اجراى قانون و برقرارى نظم و تأمین امنیت شود، متذکر شد: تأمین نظم، امنیت و آرامش در کشورى چون ایران، یقیناً کارى سخت و دشوار است و در این میان نمى‌توان برخى غفلت‌ها، کم‌کاریی‌ها و خداى ناکرده برخى رفتارهاى غیرقابل دفاع و توجیه تعدادى از مأموران انتظامى را که تحت شرایط سخت و فشارهاى روانى در محیط انجام مأموریت مرتکب مى‌شوند را کتمان کرد در عین حال این رفتارهاى حداقلى و استثنایى را نباید به کل بدنه و جایگاه این نیروها تعمیم بخشید.

امام جمعه بندرگز خاطرنشان کرد: هرگونه تضعیف جایگاه نیروى انتظامى باعث تقویت اراذل و اوباش، قانون‌شکنان، گروهک‌هاى تروریستى، اخلالگران اقتصادى و مفسدان فرهنگى و اجتماعى می‌شود.

حسینی با گرامیداشت 11 اردیبهشت‌ماه، روز کار و کارگر، کارگران را نیروهاى اصلى پیشرفت کشور دانست و افزود: در تعالیم دینى و اسلامى، به کار و کارگر جایگاه و ارزش والایى داده شده طوری‌که پیامبر (ص) بر دستان کارگر بوسه زدند و آن‌ را از عذاب آخرت مصون دانستند.

وی ادامه داد: امسال که از سوى مقام معظم رهبرى به سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است مى‌توان با برنامه‌ریزى، سیاست‌گذارى درست و با پیروی از رهنمودهاى مقام معظم رهبرى، در مسیر تحقق این شعار، حمایت از محصول کارگر ایرانى و نیز ارتقای جایگاه این نیروى پرتلاش اقتصاد کشور گام برداشت.

امام جمعه بندرگز همچنین شهادت استاد علامه مرتضى مطهرى و روز معلم را گرامی داشت و گفت: شهید مطهرى، یک روحانی عالم و بصیر، مجاهدى خستگى‌ناپذیر و معلمى روشنگر و دلسوز بود که زندگى خود را وقف تعلم و سپس تعلیم جامعه به‌ویژه نسل جوان کرد و ارشاد و رهایى آنها از خطر انحراف و کجروى با استفاده از تعالیم اسلامى را دنبال کرده بود.

 حسینی با بیان اینکه شیوه و منش شهید مطهری در هدایت‌گرى و تعلیم افراد، الگوى تمامى معلمان جامعه ما است که رسالت بزرگ تربیت آینده‌سازان جامعه اسلامى را برعهده دارند، یادآور شد: با توجه به نقش مهم و تأثیرگذار این قشر از جامعه اسلامی از مهم‌ترین اقدامات براى ارتقاى سطح نظام آموزشى کشور و تحول در آن، توجه به جایگاه معلم و ارتقاى سطح شغلى و نیز سطح حرفه‌اى و دانش آنها است که لازم است در برنامه‌ریزى‌ها و سیاستگذارى‌هاى مدنظر در نظام آموزشى کشور به طور ویژه به آن توجه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات