صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
امام جمعه بهشهر: اگر امروز امنیت داریم مدیون تلاش نیروهای توانمند اطلاعات و سربازان امام زمان(ع) هستیم و بدانید این نیروها خاموش کار می‌کنند و علاقه‌ای ندارند رسانه‌ای شوند.
کد خبر: ۹۰۱۰۹۰۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری اظهار کرد: یکی از فضایل اخلاقی که باید در خانواده‌ها و در درون جوامع بشری باید مراعات شود بحث تواضع و فروتنی است.

وی با بیان اینکه غرور یکی از عوامل مهم بیماری روحی است، افزود: فریب دنیا و عواملی که غَرور هستند را نخورید چرا که خسران زده می‌شوید.

امام جمعه بهشهر با اشاره به اینکه 6 عامل سبب غرور در انسان می‌شود، بیان کرد: گرفتاری در عبادت و غرور در بندگی اولین عامل غرور است و این مهم یکی از چالش‌های انسان در طول زندگی بشمار می‌آید.

این مسؤول با بیان اینکه غرور در خیرات و علم از دیگر غرورهای انسانی است، تصریح کرد: علم را برای افزایش کمال خود استفاده کنید نه برای غرور.

وی با بیان اینکه مومنی که راه نجات را می‌جوید باید به چند مسؤولیت بیشتر توجه کند، افزود: مراقبت از زبان، استغفار و بکا داشتن از جمله مسؤولیت‌ها برای رسیدن به نجات است.  

جباری با استناد به روایاتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: صداقت و راستگویی، رعایت عفاف و حجاب، رعایت شرم و حیا و داشتن حسن اخلاق از شرایط تکامل اسلام و دین است و هرکسی اینها را مراعات کنند اسلامش کامل می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه دنیا گرفتار شیادان است، اظهار کرد: امروز دنیا گرفتار افرادی است که در صحنه بین‌المللی دروغ‌های آشکار می‌زنند.

امام جمعه بهشهر گفت: اگر امروزه بگوییم حاکمان منطقه‌ای از عقل و تدبیر برخوردار نیستند سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) بیان کرد: حاکمان منطقه افرادی بی‌عقل هستند چراکه همیشه طبل جنگ می‌نوازند.

خطیب نماز جمعه بهشهر با بیان اینکه حیا در جامعه کمرنگ شده است، تصریح کرد: بی بندوباری، بی حیایی، بی عفتی و بی حجابی از مواردی است که انسان را ناقص می‌کند.

جباری با تاکید بر اینکه صداقت نشان از کمال است و دروغگویی حرام است، گفت: صداقت، حجب و حیا و شکرگذاری نشان از کمال انسانی است.

وی با بیان اینکه بداخلاقی‌ها نشانه عجز است، اظهار کرد: انتشار اخباری چون قتل فرزند، خود کشی، کشتن پدر توسط پسر و... نشانه نقص و ضعف است.

امام جمعه بهشهر با تاکید بر برگزاری جشن نیمه شعبان در تمامی مساجد شهرستان، گفت: در نیمه شعبان کل شهرستان باید نورانی باشد و فضای شهر باید سرشار از جشن و سرور باشد چرا که جشن میلاد امام زمان(عج) جشن تحقق عدالت و میلاد انسانیت و مرگ ظالمان است.

وی خطاب به جوانان شهرستان افزود: جوانان، جوانی را مغتنم بشمارید و قدر این روزها را بدانید و در این مقطع نورانی به شایستگی عمل کنید.

جباری با اشاره به افتخارآفرینی بانوی بهشهری در مسابقات قرآنی، اظهار کرد: تربیت قرآنی فرزندان تنها خدمتی است که می‌توانیم نسبت به آنان داشته باشیم.

این مسؤول با تاکید بر اینکه باید در تربیت فرزندان احساس مسؤولیت کنیم، گفت: حضور جوانان در زندان، گرفتار شدن آنان به برخی از بداخلاقیها وهمچنین پرخاشگری جوانان درد بزرگی برای جامعه است.

وی خطاب به دولت و مسؤولان تاکید کرد: بحث بیکاری، اشتغال و ازدواج جوانان را جدی بگیرید و اجازه ندهید جوانان شما به هدر بروند.

خطیب نماز جمعه بهشهر به بدحجابی‌ها و پوشش‌های نامناسب در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: چگونه خود را مسلمان خطاب می‌کنیم در حالیکه فرزندان ما با ظاهری در جامع حضور پیدا می‌کنند که هیچ مسلمانی نمی‌پسندد.

جباری با تاکید به دیدار با ایتام و بیماران، بیان کرد: همانگونه که امنیت و زندگی برای ما مهم است سلامتی هم برای ما مهم قلمداد می‌شود و دستگاه‌های بهداشتی باید به گلایه‌ها مردم با خدمات‌دهی مناسب پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه اعتدال در خوردن را مراعات کنید، تصریح کرد: سوء تغذیه را مراعات کنید و ورزش و پیاده‌روی را در برنامه‌های روزانه خود قرار دهید.

این مسؤول گفت: اگر امروز امنیت داریم مدیون تلاش نیروهای توانمند اطلاعات و سربازان امام زمان(ع) هستیم و بدانید این نیروها خاموش کار می‌کنند و علاقه‌ای ندارند رسانه‌ای شوند.

وی بااشاره به اینکه حادثه طبس برای ما شیرین و برای آمریکا تلخ بوده است، افزود: شن‌‌های طبس چشمان دشمنان را کور ساخت و باید بدانند که کوچکترین تخطی نسبت به ایران همان جریان طبس تکرار خواهد شد.

ارسال نظرات