صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 20 May 2023
رئیس اسبق سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان گفت: نگاه کارمندی به معلم، رابطه عاطفی و معنوی را از بین می‌برد و گمان‌ها را به این سمت و سو سوق می‌دهد که معلم مزد بگیر بیشی نیست و می‌توان به او امر و نهی کرد.
کد خبر: ۹۰۱۱۴۹۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

به گزارش گروه آموزش و پرورش ، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون سابق وزارت آموزش و پرورش ضمن اظهار تأسف از مضروب و مصدوم شدن معلم خوزستانی شاغل به تدریس در مدرسه روستایی شهرستان حمیدیه اظهار داشت: رعایت احترام و تکریم معلمان نشان از بلوغ فرهنگی جامعه دارد و باید احترام به معلم را به فرزندانمان بیاموزیم.

وی با بیان اینکه رابطه بحران مدار و اقتصاد مدار بین خانه و مدرسه سازنده و اثربخش نیست، افزود: حادثه‌ای مانند حادثه زشت مضروب شدن معلمی در سر کلاس و در حین تدریس توسط دانش‌آموز و یا ولیِّ او نتیجه عدم ارتباط تربیتی خانه و مدرسه است.

رئیس اسبق سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: در دوره‌های آموزش خانواده باید به خانواده ها یاد‌آوری کرد که تکریم معلمان و احترام به آنها را سرلوحه ارتباط خود با مدرسه فرزندان‌شان قرار بدهند؛ آموزه‌های دینی از «معلم» به عنوان پدر تربیتی دانش‌آموز یاد می‌کنند و بوسیدن دست معلم شعار دانش‌آموختگان حوزه تربیتی اسلامی است.

وی تصریح کرد: امیر المؤمنین علی علیه السلام فرمودن «من علمنی حرفاً قد صیرنی عبداً»؛ این نگاه اسلامی به معلم است، تکریمی که امام حسین علیه السلام از معلم فرزند خود به عمل آوردند باید الگوی ما در برخورد با معلمان‌مان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان افزود: نگاه کارمندی به معلم، رابطه عاطفی و معنوی را از بین می‌برد و گمان‌ها را به این سمت و سو سوق می‌‌دهد که معلم مزد بگیر بیشی نیست و می‌توان به او امر و نهی کرد و بهای خدمت او را پرداخت و در صورت تعارض با وی درگیر شد.

وی اظهار داشت: نگرانی ما درباره مقام معلمان همین است که منزلت اجتماعی و مرجعیت علمی و تربیتی او مخدوش شود و هر کسی به خود اجازه دهد که حریم معلم و مدرسه را بشکند به ویژه کسانی که با اتکا به موقعیت اداری و اقتصادی، خود را فراتر از معلم بدانند.

این صاحب نظر تربیتی اعلام کرد: باید رابطه خانه و مدرسه تربیت مدار باشد و جایگاه معلم و اهمیت تربیت و قداست مدرسه با آموزش و تبلیغ در افکار عمومی و سطح نخبگان و عامه ارتقا یابد.

انتهای پیام/

فارس/

ارسال نظرات